Թեմա 2.
|
Կիլիկյան Հայաստանը
|
Նպատակ
|
Ձևավորել՝
- Կիլիկիայում հայկական քաղաքակրթության զարգացման ընթացքի և առանձնահատկությունների վերաբերյալ գիտելիքներ,
-Պետության հիմնադրման, զորեղացման, թուլացման և անկման պատճառահետևանքային կապերը հետազոտելու և եզրահանգումներ անելու հմտություններ,
- Կիլիկիայի հայկական պետության քաղաքակրթական ձեռքբերումները գնահատելու և արժևորելու հմտություններ:
|
Վերջնարդյունքներ
|
1. Բացատրի Կիլիկիայի հայկական պետության ստեղծման ներքին և արտաքին նախադրյալները:
2. Նկարագրի Կիլիկիայի հայկական պետության պետական կարգը, բանակը, տնտեսությունը, բնակչության առօրյա կյանքն ու կենցաղը, համեմատի նախորդ և արդի ժամանակաշրջանների իրողությունների հետ:
3.Բնութագրի Կիլիկյան Հայաստանի նշանավոր գործիչների՝ պետության ամրապնդմանն ու հզորացմանն ուղղված ձեռնարկումները, կարծիք հայտնի նրանց գործունեության արդյունքների վերաբերյալ:
4.Վերլուծի համաշխարհային և տարածաշրջանային պատմական մի շարք գործընթացների ազդեցությունը Կիլիկյան պետության հիմնադրման, հզորացման և անկման գործընթացներում, կատարի եզրահանգումներ:
5.Գնահատի և արժևորի Կիլիկյան Հայաստանի քաղաքակրթական ձեռքբերումները։
6.Արժևորի պատմական փորձի, ձեռքբերումների յուրացման ու հաջորդ սերունդներին փոխանցման անհրաժեշտությունը:
|
Թեմայի բովանդակությունը
|
1. Պատմաաշխարհագրական տարածքը: Աշխարհաքաղաքական իրավիճակը:
2. Ռուբինյան իշխանության հիմնադրումն ու հզորացումը:
3. Թագավորության հռչակումը: Լևոն Մեծագործի ներքին և արտաքին քաղաքականությունը:
4. Հայրապետական աթոռի հաստատումը Կիլիկյան Հայաստանում։ -
5. Հեթումյան արքայատոհմի հաստատումը: Հայ-մոնղոլական հարաբերությունները։
6. Ներքաղաքական ճգնաժամի խորացումը: Պետության թուլացումն ու անկումը։
7. Կիլիկիայի հայկական պետության պետական կառավարման համակարգը, բանակը, տնտեսությունը, առօրյա կյանքն ու կենցաղը, հասարակական հարաբերությունները:
8. Կիլիկիայի հայկական թագավորության քաղաքակրթական ժառանգությունը:
|
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
|
Խաչվող հասկացություններ
|
· սահիկաշարի, պաստառի կամ տեսանյութի պատրաստում
· երևակայական ճանապարհորդություն
· ֆիլմի, տեսանյութերի դիտում, քննարկում
· էսսեների, ակնարկների պատրաստում
· խնդիրների առաջադրում և լուծումների ներկայացում ու
· դերային (կերպարային) ներկայացում
· դաս-էքսկուրսիա
|
Համաշխարհայնացում
Ի՞նչ է փոխկապակցվածությունը: Որո՞նք են համաշխարհայնացման առավելություններն ու մարտահրավերները:
· Մարդու ստեղծած համակարգերի և համայնքների փոխկա-պակցվածությունը, համաշխարհային և տեղական գործընթացների փոխհարաբերությունները, հնարավորությունները, որոշումների ազդեցությունը մարդկության և շրջակա միջավայրի վրա:
|
Միջառարկայական կապերը թեմայում
|
Համաշխարհային պատմություն - տվյալ ժամանակաշրջանի երկրներ (Բյուզանդիա, Մոնղոլական տերություն, Իկոնիայի սուլթանություն, Եգիպտոսի սուլթանություն, Խաչակրաց պետություններ, Եվրոպական երկրներ և այլն) հարաբերություններ, նշանավոր գործիչներ, պատմական կարևոր իրադարձություններ․ դեպքեր փաստեր
Հասարակագիտություն - «Մարդ ճաշակ-մշակույթ», «Արժեքներ», «Մտածողություն, հուզական բանականություն և վարք», «Հետազոտական և կառավարչական հմտություններ» թեմաներ
Հայոց լեզու - բանավոր և գրավոր ճիշտ, գրագետ, փաստարկված խոսքի կառուցում, տարբեր բնույթի հայերեն տեքստերի վերլուծում և ընկալում, դրանց հիմնական գաղափարի ըմբռնում
Գրականություն - հեղինակներ, նշանավոր գործիչներին և իրադարձություններին նվիրված ստեղծագործություններ
Արվեստ - պատմամշակութային հուշարձաններ
|
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված հիմնական ծրագրի վերջնարդյունքների հետ
|
Հ 15, Հ 16, Հ 17, Հ 18, Հ 25, Հ 28, Հ 29, Հ 30, Հ 31, Հ 34, Հ 36, Հ 43, Հ 44, Հ 45
|
|
Թեմա 3.
|
Մշակույթը X-XIV դդ.
|
Նպատակ
|
Ձևավորել՝
- X-XIV դդ. հայկական մշակույթի զարգացման ընթացքի, ձեռքբերումերի, մշակութային նշանավոր գործիչների և ստեղծագործությունների վերաբերյալ գիտելիքներ,
- X-XIV դդ. մշակույթի զարգացման նախադրյալները, պայմանները, օրինաչափությունները, ընդհանրությունները, առանձնահատկությունները համեմատելու և ձեռքբերումները գնահատելու հմտությունններ,
- մշակութային ժառանգության պահպանման, զարգացման և հաջորդ սերունդներին փոխանցման անհրաժեշտության գիտակցություն:
|
Վերջնարդյունքներ
|
6.Հետազոտի X-XIV դարերի մշակութային գործիչների գործունեությունն ու ստեղծագործությունները, գնահատի նրանց տեղն ու դերը հայ և համաշխարհային մշակույթի գանձարանում:
|
Թեմայի բովանդակությունը
|
1.Հայկական մշակույթի վերելքի նախադրյալները X-XIV դդ.:
2.Հայկական մշակույթի զարգացումը X-XV դարերում։ Հայոց մշակույթի Արծաթե դարը:
3.Նշանավոր ուսումնագիտական կենտրոնները:
4.Հայկական մշակույթի կարևոր ձեռքբերումները:
5.X-XIV դդ. հայկական մշակույթի տեղն ու դերը համաշխարհային մշակույթի գանձարանում:
|
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
|
Խաչվող հասկացություններ
|
· Սկզբնաղբյուրների հետ աշխատանք,
· ֆիլմի, տեսանյութերի դիտում, քննարկում
· էսսեների, ակնարկների պատրաստում
· հետազոտական աշխատանք
· համեմատական աղյուսակների և գծապատկերների կազմում
· նկարի վերլուծություն
· բանավեճ, քննարկում
· խնդիրների առաջադրում և լուծումների ներկայացում ու քննարկում
· ինքնաշեն նյութերով ուսումնական ցուցահանդեսի կազմակերպում
|
Անհատական և մշակութային արժեհամակարգ
Որքանո՞վ է մշակույթը կարևոր անհատի, ազգի, պետության կյանքում:
· գաղափարների, համոզմունքների, արժեքների զգացողությունների, մշակութային դրսևորումների արժևորում,
· միջմշակութային արժեքների առնչությունների բացահայտում,
ազգային ու համաշխարհային մշակութային արժեքները պահպանելու, զարգացնելու, փոխանցելու և հանրահռչակելու անհրաժեշտության արժևորում:
|
Միջառարկայական կապերը թեմայում
|
Համաշխարհային պատմություն – տվյալ ժամանակաշրջանի քաղաքական և մշակութային գործիչներ, ստեղծագործություններ, պատմական կարևոր իրադարձություններ, դեպքեր փաստեր
Հասարակագիտություն - «Մարդ ճաշակ-մշակույթ» թեմա
Հայոց լեզու – Լեզու և գիր, բանավոր և գրավոր ճիշտ, գրագետ, փաստարկված խոսքի կառուցում, տարբեր բնույթի հայերեն տեքստերի վերլուծում և ընկալում, դրանց հիմնական գաղափարի ըմբռնում
Գրականություն – պատմիչներ, աստվածաբաններ
Արվեստ (ճարտարապետություն, կերպարվեստ, երաժշտություն, կիրառական արվեստ) - մշակույթի տարբեր բնագավառներ, գործիչներ, ստեղծագործություններ, պատմամշակութային հուշարձաններ, արվեստի գործեր
|
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված հիմնական ծրագրի վերջնարդյունքների հետ
|
Հ 15, Հ 16, Հ 18, Հ 25, Հ 27, Հ 28, Հ 29, Հ 30, Հ 31, Հ 34, Հ 43, Հ 44, Հ 45
|
|
Թեմա 4.
|
3 Հայաստանը XV-XVII դդ.
|
Նպատակ
|
Ձևավորել՝
- XV-XVII դդ. հայոց քաղաքակրթության զարգացման ընթացքը հետազոտելու, Հայաստանի ազատագրության և պետության վերականգնման նպատակով իրականացված ձեռնարկումները համեմատելու, դրանց արդյունքներն ու հետևանքները վերլուծելու հմտություններ,
- XV-XVII դդ. կարևոր դեպքերը, իրադարձությունները, ձեռքբերումները գնահատելու, բացթողումները բացահայտելու և ընդհանրացումներ անելու հմտություններ։
|
Վերջնարդյունքներ
|
3. Նկարագրի XV-XVII դդ. տնտեսական կյանքը, հասարակական հարաբերությունները, բնակչության առօրյա կյանքն ու կենցաղը, համեմատի նախորդ ժամանակաշրջանների իրողությունների հետ:
|
Թեմայի բովանդակությունը
|
|
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
|
Խաչվող հասկացություններ
|
· Սկզբնաղբյուրների հետ աշխատանք,
· էսսեների, ակնարկների պատրաստում
· հետազոտական աշխատանք
· համեմատական աղյուսակների և գծապատկերների կազմում
· նկարի վերլուծություն
· բանավեճ, քննարկում
· ժամանակագրական ժապավենի կազմում
· խնդիրների առաջադրում և լուծումների ներկայացում ու քննարկում
|
Անհատներ և հարաբերություններ
Ո՞վ է պատմական անհատը:
· Պատմական գործիչների կյանքը, գործունեությունը, մշակութային ընդհանրությունները և տարբերությունները: Դիտարկել անհատի դերը և գործունեության ազդեցությունը պատմության հոլովույթում։
|
Միջառարկայական կապերը թեմայում
|
Համաշխարհային պատմություն - տվյալ ժամանակաշրջանի երկրներ (թուրքմենական պետություններ, Սեֆյան Պարսկաստան, Օսմանյան կայսրություն. Եվրոպական պետություններ) հարաբերություններ, նշանավոր գործիչներ, պատմական կարևոր իրադարձություններ, դեպքեր փաստեր:
Հասարակագիտություն - «Մարդ ճաշակ-մշակույթ», «Մարդ-ընտանիք-համայնք-հասարակական միջավայր», «Մարդ-բարոյականություն-արժեքր», «Մարդ-իրավունք», «Մարդ-տնտեսություն», «Արժեքներ», «Մտածողություն, հուզական բանականություն և վարք», «Հետազոտական և կառավարչական հմտություններ» թեմաներ:
Հայոց լեզու - բանավոր և գրավոր ճիշտ, գրագետ, փաստարկված խոսքի կառուցում, տարբեր բնույթի հայերեն տեքստերի վերլուծում և ընկալում,դրանց հիմնական գաղափարի ըմբռնում:
|
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված հիմնական ծրագրի վերջնարդյունքների հետ
|
Հ 15, Հ 16, Հ 17, Հ 18, Հ 25, Հ 28, Հ 29, Հ 30, Հ 31, Հ 34, 35
|
|
Թեմա 5.
|
4 Անկախության վերականգնման համար պայքարը XVIII դարում
|
Նպատակ
|
Ձևավորել՝
- XVIII դ. հայոց քաղաքակրթության զարգացման ընթացքը հետազոտելու, Հայաստանի ազատագրության և պետության վերականգնման նպատակով իրականացված ձեռնարկումները համեմատելու, դրանց արդյունքներն ու հետևանքները վերլուծելու հմտություններ,
- XVIII դ. կարևոր դեպքերը, իրադարձությունները, ձեռքբերումները գնահատելու, բացթողումները բացահայտելու և ընդհանրացումներ անելու հմտություններ։
|
Վերջնարդյունքներ
|
|
Թեմայի բովանդակությունը
|
1. Հայաստանի ներքին և արտաքին դրությունը XVIII դարում:
2. Անդրկովկասը Պարսկաստանի, Օսմանյան Թուրքիայի և Ռուսաստանի շահերի բախման կիզակետում:
3. Խամսայի մելիքությունները:
4. Մադրասի խմբակի քաղաքական հրապարակախոսությունը:
5. Հայաստանի անկախության վերականգնման ծրագրերը:
6. Հայ վաճառականությունը և հայ առևտրական կապիտալի դերը միջազգային շուկայում:
|
Առաջարկվող գործունեության ձևեր
|
Խաչվող հասկացություններ
|
· սահիկաշարի, պաստառի կամ տեսանյութի պատրաստում
· ֆիլմի, տեսանյութերի դիտում, քննարկում
· էսսեների, ակնարկների պատրաստում
· հետազոտական աշխատանք
· համեմատական աղյուսակների և գծապատկերների կազմում
· խնդիրների առաջադրում և լուծումների ներկայացում ու քննարկում
|
Անհատներ և հարաբերություններ
Ո՞վ է պատմական անհատը:
· Պատմական գործիչների կյանքը, գործունեությունը, մշակութային ընդհանրությունները և տարբերությունները: Դիտարկել անհատի դերը և գործունեության ազդեցությունը պատմության հոլովույթում։
|
Միջառարկայական կապերը թեմայում
|
Համաշխարհային պատմություն - տվյալ ժամանակաշրջանի երկրներ (Սեֆյան Պարսկաստան, Օսմանյան կայսրություն, Ռուսական կայսրություն, Հնդկաստան, Եվրոպայի երկրներ) հարաբերություններ, նշանավոր գործիչներ, պատմական կարևոր իրադարձություններ, դեպքեր փաստեր:
Հասարակագիտություն - «Մարդ ճաշակ-մշակույթ», «Մարդ-ընտանիք-համայնք-հասարակական միջավայր», «Մարդ-բարոյականություն-արժեք», «Մարդ-իրավունք», «Մարդ-տնտեսություն», «Արժեքներ», «Մտածողություն, հուզական բանականություն և վարք», «Հետազոտական և կառավարչական հմտություններ» թեմաներ:
Հայոց լեզու - բանավոր և գրավոր ճիշտ, գրագետ, փաստարկված խոսքի կառուցում, տարբեր բնույթի հայերեն տեքստերի վերլուծում և ընկալում, դրանց հիմնական գաղափարի ըմբռնում:
Գրականություն - գրողներ, բանաստեղծներ, Հայաստանի պատմության նշանավոր իրադարձություններին, փաստերին, երևույթներին և գործիչներին նվիրված ստեղծագործություններ:
|
Կապը Հանրակրթության պետական չափորոշչով սահմանված հիմնական ծրագրի վերջնարդյունքների հետ
|
Հ 15, Հ 16, Հ 17, Հ 18, Հ 25, Հ 28, Հ 29, Հ 30, Հ 31, Հ 34, 35
|
|
|
|