Add to favourites

Under development

««ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ»

7%93%

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

««ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԾԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԱՆՀՐԱԺԵՇՏՈՒԹՅԱՆ

 

  1. Իրավական ակտի ընդունման անհրաժեշտությունը

««Գնահատման գործունեության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագծի (այսուհետ՝ Նախագիծ) ընդունման անհրաժեշտությունը բխում է 2014 թվականի մայիսի 29-ի «Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի (այսուհետ՝ Պայմանագիր) 68-րդ հոդվածի, Պայմանագրի N 16 հավելվածի 42-րդ կետի, Բարձրագույն Եվրասիական տնտեսական խորհրդի 2014 թվականի դեկտեմբերի 23-ի «Ծառայությունների ոլորտների (ենթաոլորտների) ցանկը, որոնցում Եվրասիական տնտեսական միության շրջանակներում գործում է ծառայությունների միասնական շուկան» N 110 որոշման 54-րդ կետի և 2021 թվականի ապրիլի 5-ի N 4 կարգադրությամբ հաստատված «Մինչև 2025 թվականը Եվրասիական տնտեսական ինտեգրման զարգացման ռազմավարական ուղղությունների իրականացման գործողությունների» ծրագրի 1.3-րդ կետի պահանջներից:

Ներկայումս գնահատողներին և գնահատման կազմակերպություններին համապատասխան ծանուցումներն իրականացվում են թղթային տարբերակով, որոնց գերակշիռ մասը պայմանավորված փոստային առաքմամբ չեն հասնում հասցեատերերին՝ առաջացնելով բազմաթիվ խնդիրներ պատշաճ ծանուցման ինստիտուտի հետ։

Գործող իրավակարգավորումներին համապատասխան Կադաստրի կոմիտեի կողմից ներդրված Հաշվառման ծրագրում գնահատողների կողմից մուտքագրվում են բացառապես «Գնահատման գործունեության մասին» օրենքի (այսուհետ՝ Օրենք)
9-րդ հոդվածով սահմանված պարտադիր դեպքերով իրականացված գնահատման վերաբերյալ տվյալները, ինչի արդյունքում գործնականում առաջանում են բազմաթիվ խոչընդոտներ՝ կապված գնահատման հաշվետվությունների ուսումնասիրության համար անհրաժեշտ հաշվետվությունները գնահատողից պահանջելու, դրանք ներկայացնելու, ինչպես նաև Կադաստրի կոմիտեին և շահառուներին ներկայացված գնահատման հաշվետվությունների գնահաշվարկներում առկա անհամապատասխանությունները հայտնաբերելու հետ։

Օրենքով սահմանված իրավակարգավորումների համաձայն՝ գնահատողների համար որպես պատասխանատվության միջոց նախատեսված է միայն որակավորման վկայականի դադարեցման ինստիտուտը, որը գործնականում գրեթե չի կիրառվում՝ պայմանավորված դադարեցման համար Օրենքով սահմանված պայմանների նվազագույն քանակով։

Օրենքի գործող կարգավորումների համաձայն՝ գնահատման կազմակերպությունն աշխատանքային պայմանագիր պետք է ունենա որևէ այլ գործատուի մոտ՝ որպես գնահատող հիմնական հաստիքով չաշխատող, առնվազն մեկ գնահատողի հետ։ Նշված պարադիր պահանջը հիմք է հանդիսանում նաև գնահատման կազմակերպությանը լիազոր մարմնում հաշվառելու համար։

  1. Առաջարկվող կարգավորման բնույթը և ակնկալվող արդյունքը

Եվրասիական տնտեսական միության (այսուհետ՝ ԵԱՏՄ) Պայմանագրի հիման վրա ԵԱՏՄ բարձրագույն խորհրդի կողմից 2021 թվականի դեկտեմբերի 10-ի N 23 որոշմամբ հաստատվել է «Եվրասիական տնտեսական միության միասնական շուկայի շրջանակներում գնահատման գործունեության ծառայությունների իրականացման պայմանների ընդհանուր մոտեցումներ»-ը (այսուհետ՝ Ընդհանուր մոտեցումներ), որի նպատակն է ուղղորդել ԵԱՏՄ անդամ պետությունների լիազոր մարմիններին ԵԱՏՄ–ում գույքի գնահատման ծառայությունների միասնական շուկայի գործունեության ապահովման գործում:

Ի կատարումն ԵԱՏՄ բարձրագույն խորհրդի 2014 թվականի դեկտեմբերի 23-ի «Ծառայությունների ոլորտների (ենթաոլորտների) ցանկը, որոնցում Եվրասիական տնտեսական միության շրջանակներում գործում է ծառայությունների միասնական շուկան» N 110 որոշման 54-րդ կետի պահանջների՝ գնահատման գործունեության շրջանակներում ծառայությունների մատուցման միասնական շուկան ԵԱՏՄ անդամ երկրների համար գործում է 2025 թվականի հունվարի 1-ից Եվրասիական տնտեսական միության անդամ պետությունների օրենսդրությունում ընդհանուր մոտեցումներին համապատասխան փոփոխություններ մտցնելուց հետո, անհրաժեշտություն է առաջացել «Գնահատման գործունեության մասին»
օրենքում կատարել համապատասխան փոփոխություններ և լրացումներ՝ համապատասխանեցնելով Ընդհանուր մոտեցումների դրույթներին։

Նախագծով նախատեսվում է սահմանել «օտարերկյա գնահատող» հասկացությունը, օտարերկյա գնահատողների իրավունքներն ու պարտականությունները, վերջիններիս կողմից Հայաստանի Հանրապետության տարածքում գնահատման գործունեության իրականացման իրավունքի ծագման, ինչպես նաև գնահատման գործունեության իրականացման սահմանափակման դեպքերը և կարգը։

Նախագծի ընդունմամբ ակնկալվում է գնահատողներին և գնահատման կազմակերպություններին համապատասխան ծանուցմներն իրականացնել գործող հաշվառման ծրագրի միջոցով՝ նպատակ ունենալով խուսափել հիշյալ իրավահարաբերություններում առկա խնդիրներից և ծանուցումը դարձնել առավել դյուրին։ Բացի այդ նախատեսվում է նաև, որ պարտադիր դեպքերով գնահատման հաշվետվությունների վերաբերյալ տվյալներից բացի հաշվառման ծրագիր պետք է մուտքագրվեն նաև գնահատման հաշվետվությունները, ինչը թույլ կտա բացառել Կադաստրի կոմիտեին և շահառուներին ներկայացվող իրարամերժ գնահատման հաշվետվությունների հետ կապված ռիսկերը։ Բացի այդ Նախագծով սահմանվում է նաև, որ անշարժ գույքերի գնահատման բոլոր հաշվետվությունները պետք է մուտքագրվեն Հաշվառման ծրագիր՝ միայն անշարժ գույքի հասցեի նույնականացման տվյալներով, ինչի արդյունքում գեներացվող ծածկագիրը պետք է պարտադիր արտացոլվի համապատասխան գնահատման հաշվետվությունում։ Նշված փոփոխությունները նպատակ են հետապնդում Հաշվառման ծրագրի հասանելությունը սահմանափակելու միջոցով բացառել գնահատման գործունեություն իրականացնելու իրավասություն չունեցող անձանց կողմից համապատասխան գործունեությամբ զբաղվելու հնարավոր դեպքերը։

Նախագծով Օրենքի 9-րդ հոդվածի 1-ին մասը լրացվում է նոր 9-րդ կետով, գնահատման պարտադիր դեպքերի շարքին ավելացնելով նաև «Հանրության գերակա շահերի ապահովման նպատակով սեփականության օտարման մասին» օրենքով սահմանված տարածքներում անշարժ գույքի օտարման դեպքերը, բացի այդ, Նախագծով սահմանվում է նաև, որ վերոնշյալ դեպքերով կազմված գնահատման հաշվետվությունների իրավաչափության վերաբերյալ հարցերը դուրս են մասնագիտական հանձնաժողովի իրավասությունների շրջանակից։

Նախագծով Օրենքի 18-րդ հոդվածի 1-ին մասով գնահատման կազմակերպություններին ներկայացվող պարտադիր պահանջը հանվել է, որի արդյունքում Նախագծով սահմանվել է գնահատման կազմակերպություններին լիազոր մարմնում հաշվառելու առավել դյուրին ընթացակարգ, որն է իր հերթին կնպաստի ոլորտի զարգացմանը։

   Նախագծով իրականացվող փոփոխություններով, ի թիվս այլնի, նախատեսվում է նաև գնահատողների համար սահմանել նոր պատասխանատվության միջոց՝ ներդնելով որակավորման վկայականի կասեցման ինստիտուտը՝ հստակեցնելով որակավորման վկայականների կասեցման և դադարեցման դեպքերն ու պայմանները։

  3Նախագիծը մշակվել է Կադաստրի կոմիտեի կողմից:

   4Նախագծի ընդունման կապակցությամբ ՀՀ պետական բյուջեի եկամուտների ավելացումներ կամ նվազեցումներ չեն նախատեսվում:

   5Նախագիծը չի բխում ՀՀ կառավարության կողմից որդեգրված ռազմավարական ծրագրերից:

   6․ Օրենքի ընդունման կապակցությամբ այլ նորմատիվ իրավական ակտերի ընդունման անհրաժեշտության մասին․

   Նախագծի ընդունման արդյունքում անհրաժեշտություն կառաջանա համապատասխան փոփոխություններ կատարել նաև ՀՀ կառավարության 2022 թվականի հունիսի 17-ի «Գնահատման հաշվետվությունների ուսումնասիրությունների իրականացման կարգը և դեպքերը սահմանելու մասին»
N 877-Ն  որոշման մեջ։

  • Discussed

    11.03.2025 - 31.03.2025

  • Type

    Law

  • Area

    Cadastre

  • Ministry

    Committee of Cadastre

Send a letter to the draft author

Your suggestion will be posted on the site within 10 working days

Cancel

Views 635

Print

Suggestions

ԱՆԿԱԽ ԳՆԱՀԱՏՈՂՆԵՐԻ ԱԿՈՒՄԲ ԻԿ

31.03.2025

Առաջարկություններ գործող օրենքի փոփոխության. Հոդված 23. Գնահատման գործունեության ոլորտը կարգավորող և վերահսկող, որակավորում իրականացնող լիազոր մարմինը 7) մասնագիտական հանձնաժողովի միջոցով իրականացնում է հսկողություն գնահատման կազմակերպությունների և գնահատողների կողմից սույն օրենքի և Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգերի, նորմատիվ իրավական ակտերի պահանջների կատարման նկատմամբ, այդ թվում` ա. գնահատման սուբյեկտների և շահառուների դիմումների հիման վրա, լիազոր մարմնի նախաձեռնությամբ կամ լիազոր մարմնի հաստատած՝ ուսումնասիրությունների իրականացման տարեկան ժամանակացույցի համաձայն կատարում է գնահատման հաշվետվությունների մասնագիտական ուսումնասիրություններ, որոնց արդյունքում կազմվում են համապատասխան եզրակացություններ, այդ թվում՝ գնահատված օբյեկտի արժեքի արժանահավատության վերաբերյալ, ինչպես նաև տրամադրում է եզրակացություն գնահատման հաշվետվության՝ Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությանը և գնահատման ստանդարտներին համապատասխանության վերաբերյալ: Լիազոր մարմնի նախաձեռնությամբ մասնագիտական ուսումնասիրություններ իրականացնելու դեպքերը սահմանվում են գնահատման հաշվետվությունների ուսումնասիրությունների իրականացման կարգով, Առաջարկում ենք ա. ենթակետից հանել «կամ լիազոր մարմնի հաստատած՝ ուսումնասիրությունների իրականացման տարեկան ժամանակացույցի համաձայն» բառերը Առաջարկում ենք «գնահատման սուբյեկտների և շահառուների դիմումների հիման վրա» բառերից հետո լրացնել «օրենքով սահմանված համապատասխան վճարի դիմաց բառերը»: Միաժամանակ կատարել համապատասխան փոփոխություններ կամ լրացումներ «Գույքի նկատմամբ իրավունքների պետական գրանցման մասին» ՀՀ օրենքի Հոդված 73-ում, այն է՝ «Պետական գրանցման, տեղեկատվության տրամադրման և այլ ծառայությունների համար գանձվող վճարների չափերը»

ԱՆԿԱԽ ԳՆԱՀԱՏՈՂՆԵՐԻ ԱԿՈՒՄԲ ԻԿ

31.03.2025

«Հոդված 21. Վկայականի ժամկետը, վերաձևակերպումը և կրկնօրինակի տրամադրումը 1․ Գնահատողի որակավորման վկայականը տրվում է հինգ տարի ժամկետով, որը ենթակա է երկարաձգման նույն ժամկետներով, եթե՝ որակավորման վկայականն իր գործողության ողջ ընթացքում սույն օրենքով սահմանված որևէ հիմքով կասեցված չի եղել (բացառությամբ սույն օրենքի 22-րդ հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ, 5-րդ և 7-րդ կետերով սահմանված կասեցման դեպքերի): Առաջարկում ենք լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ՝ և եթե մասնակցել է ինքնակարգավորվող կազմակերպության սահմանած վերապատրաստման դասընթացների՝ սույն օրենքով սահմանված նվազագույն ժամաքանակի առնվազն 80 տոկոսին: Առաջարկում ենք, նաև սահմանել վերապատրաստման դասընթացների նվազագույն ժամաքանակ: Հոդված 22. Վկայականի գործողության կասեցման ու դադարեցման հիմքերը և կարգը 1․ Վկայականի գործողության կասեցման հիմքերն են` 3) եթե գնահատողը մեկ տարվա կտրվածքով իր կազմած երեք և ավել գնահատման հաշվետվություններում կատարել է սույն օրենքով, գնահատման ստանդարտներով կամ այլ նորմատիվ իրավական ակտերով նախատեսված պահանջների և պայմանների խախտում, Առաջարկում ենք հաշվետվությունների քանակը դարձնել հինգ: 4) եթե գնահատողը իր կազմած գնահատման հաշվետվությունում կատարել է սույն օրենքով, գնահատման ստանդարտներով կամ այլ նորմատիվ իրավական ակտերով նախատեսված պահանջների և պայմանների արժեքի վրա ազդող մեկ խախտում, Առաջարկում ենք հաշվետվությունների քանակը դարձնել երեք և հստակեցնել ժամկետը՝ օրինակ 6 ամսվա կտրվածքով: 7․ Վկայականի գործողության դադարեցման հիմքերն են` 7) եթե գնահատողը մեկ տարվա կտրվածքով իր կազմած 10 և ավելի գնահատման հաշվետվություններում սույն օրենքով, գնահատման ստանդարտներով կամ այլ նորմատիվ իրավական ակտերով նախատեսված պահանջների և պայմանների խախտում է կատարել: Սույն կետով նախատեսված հիմքով որակավորման վկայականի գործողության դադարեցման դեպքում անձն իրավունք չունի որակավորման նոր վկայական ստանալու համար դիմելու վկայականի գործողությունը դադարեցվելուց հետո՝ մեկ տարվա ընթացքում, Առաջարկում ենք հաշվետվությունների քանակը դարձնել տասնհինգ: 8) եթե գնահատողը մեկ տարվա կտրվածքով իր կազմած երկու և ավելի գնահատման հաշվետվություններում սույն օրենքով, գնահատման ստանդարտներով կամ այլ նորմատիվ իրավական ակտերով նախատեսված պահանջների և պայմանների` արժեքի. վրա ազդող խախտում է կատարել: Սույն կետով նախատեսված հիմքերով որակավորման վկայականի գործողության դադարեցման դեպքում անձն իրավունք չունի որակավորման նոր վկայական ստանալու համար դիմելու վկայականի գործողությունը դադարեցվելուց հետո՝ երկու տարվա ընթացքում, Առաջարկում ենք հաշվետվությունների քանակը դարձնել հինգ՝ դադարեցման ժամկետը մեկ տարի և հաշվետվությունների քանակը ութ՝ դադարեցման ժամկետը երկու տարի:

ԱՆԿԱԽ ԳՆԱՀԱՏՈՂՆԵՐԻ ԱԿՈՒՄԲ ԻԿ

31.03.2025

Հոդված 3․ Օրենքի 8-րդ հոդվածը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ․ 5. Հաշվառման ծրագիր մուտքագրվող գնահատման հաշվետվությունները և դրանց վերաբերյալ տվյալները չպետք է պարունակեն օրենքով պահպանվող գաղտնիք հանդիսացող տեղեկատվություն: Անհրաժեշտ է հստակեցնել՝ եթե պարունակում են ինչպե՞ս է կարգավորվում։ Հոդված 5․ Օրենքի 10-րդ հոդվածի 1-ին մասում «գնահատողի» բառից հետո լրացնել «կամ օտարերկրյան գնահատողի» բառերը։ Արդյո՞ք չկա անհրաժեշտություն սահմանել օտարերկրյա գնահատման կազմակերպություն եզրույթը: «Հոդված 14. Գնահատման հաշվետվությունների ուսումնասիրությունը 2. Մասնագիտական հանձնաժողովի կողմից ուսումնասիրության ենթակա չեն գնահատման հաշվետվությունները, որոնք դատարաններում քննության առարկա են կամ դատական քննության ընթացքում ներկայացվել են որպես ապացույց:»։ Ինչպե՞ս է պարզվելու, որ տվյալ գնահատման հաշվետվությունը դատարաններում քննության առարկա է կամ դատական քննության ընթացքում ներկայացվել է որպես ապացույց: Անհրաժեշտ է հստակեցնել գործիքակազմը: Հոդված 12․ Օրենքի 20-րդ հոդվածում․ 1) լրացնել նոր 3․1-3․2-րդ մասերով հետևյալ բովանդակությամբ․ «3.1. Եթե անձը հանդիսանում է գործող գնահատող և գործող գնահատողի որակավորման վկայականի ժամկետը սույն օրենքի 21-րդ հոդվածի 1-ին մասով սահմանված ժամկետում դեռ ավարտված չէ, ապա լիազոր մարմինը մերժում է անձի որակավորման քննության մասնակցելու համար ներկայացրած դիմումը: Այս կարգավորումը հստակ սահմանված է ՀՀ կառավարության 2022 թվականի հուլիսի 7-ի N 1044-Ն որոշման հավելվածի 14-րդ կետով․ Օրենքով և սույն կարգով սահմանված գործունեության մասնագիտական որակավորման վկայական ստանալու համար հայտատուները կարող են դիմել որակավորման վկայականի ժամկետի ավարտից ոչ շուտ, քան երեք ամիս առաջ, ինչը հնարավորություն է տալիս Գնահատողին որոկավորման վկայականի ժամկետը լրանալուց առաջ մասնակցի քննությանը առնվազն 2 անգամ: Նոր կարգավորումով եթե քննությունը մեկ անգամ չհանձնի 3 ամիս ստիպված սպասելու է հաջորդ քննությանը և այդ ընթացքում զրկված է լինելու գնահատում իրականացնելու իրավունքից: Առաջարկում ենք անփոփոխ թողնել գործող կարգավորումը:

See more