Հիշել նախագիծը

Լրամշակման փուլում է

«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2015 ԹՎԱԿԱՆԻ ՍԵՊՏԵՄԲԵՐԻ 25-Ի N 1112-Ն ՈՐՈՇՄԱՆ ՄԵՋ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՈՐՈՇՄԱՆ ՆԱԽԱԳԻԾ

 

ՆԱԽԱԳԻԾ 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ  ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ  ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅՈՒՆ

Ո Ր Ո Շ ՈՒ Մ

                        «       »  _________________  201__Թ.  N ______Ն 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2015 ԹՎԱԿԱՆԻ ՍԵՊՏԵՄԲԵՐԻ 25-Ի N 1112-Ն ՈՐՈՇՄԱՆ ՄԵՋ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ  ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ 

       Ղեկավարվելով «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» ՀՀ օրենքի 33-րդ հոդվածի 1-ին և 3-րդ մասերի, 34-րդ հոդվածի, «Սոցիալական աջակցության մասին» ՀՀ օրենքի  13-րդ  հոդվածի 6-րդ և 12-րդ կետերի պահանջներով և նպատակ ունենալով բարելավել ու հստակեցնել տարեց և 18 տարին լրացած հաշմանդամություն ունեցող անձանց, ինչպես նաև սահմանել կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտված անձանց, այդ թվում՝ երեխաներին տրամադրվող ծառայությունների նոր տեսակները, դրանց տրամադրման կարգը և պայմանները, Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը որոշում է. 

  1. Հայաստանի Հանրապետության  կառավարության 2015 թվականի  սեպտեմբերի 25-ի «Երեխաների, տարեց և (կամ) հաշմանդամություն ունեցող անձանց խնամքի տրամադրման կարգը և պայմանները սահմանելու, տարեց և  (կամ) հաշմանդամություն ունեցող անձանց խնամքի տրամադրումը մերժելու հիմք հանդիսացող հիվանդությունների ցանկը հաստատելու և Հայաստանի Հանրապետության մի շարք որոշումներ ուժը կորցրած ճանաչելու մասին» N 1112-Ն որոշման (այսուհետ՝ Որոշում) մեջ կատարել հետևյալ փոփոխությունները.
    • Որոշման վերնագիրը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ. «ԵՐԵԽԱՆԵՐԻ, ՏԱՐԵՑ, ԻՆՉՊԵՍ ՆԱԵՎ 18 ՏԱՐԻՆ ԼՐԱՑԱԾ ՀԱՇՄԱՆԴԱՄՈՒԹՅՈՒՆ, ԱՅԴ ԹՎՈՒՄ՝ ՀՈԳԵԿԱՆ ԱՌՈՂՋՈՒԹՅԱՆ ԽՆԴԻՐՆԵՐ ՈՒՆԵՑՈՂ, ԻՆՉՊԵՍ ՆԱԵՎ ԿՅԱՆՔԻ ԴԺՎԱՐԻՆ ԻՐԱՎԻՃԱԿՈՒՄ ՀԱՅՏՆՎԱԾ ԱՆՁԱՆՑ ԽՆԱՄՔԻ ՏՐԱՄԱԴՐՄԱՆ  ԿԱՐԳԸ ՍԱՀՄԱՆԵԼՈՒ, ԽՆԱՄՔԻ ՏՐԱՄԱԴՐՈՒՄԸ ՄԵՐԺԵԼՈՒ ՀԻՄՔ ՀԱՆԴԻՍԱՑՈՂ ՀԻՎԱՆԴՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՑԱՆԿԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ԵՎ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՄԻ ՇԱՐՔ ՈՐՈՇՈՒՄՆԵՐ ՈՒԺԸ ԿՈՐՑՐԱԾ ՃԱՆԱՉԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ».
    • Որոշման 1-ին կետի 2-րդ ենթակետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.         «2) տարեց, ինչպես նաև  18 տարին լրացած հաշմանդամություն, այդ թվում՝ հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող, ինչպես նաև կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված անձանց խնամքի տրամադրման  կարգը՝ համաձայն հավելվածի:»:
  2. Որոշման N 1 հավելվածի՝

     1) 1-ին և 5-րդ կետերը «խնամքի գիշերօթիկ հաստատություններում» բառերից հետո լրացնել «,փոքր տներում» բառերով:

     2) 7-րդ կետից հետո լրացնել  7.1  և 7.2. կետեր` հետևյալ բովանդակությամբ.

«7.1. Փոքր տունը բնակության համար նախատեսված վայր է (բնակարանը կամ բնակելի տունը), կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված մինչև տաս երեխայի միաժամանակյա բնակության և խնամքի համար: Փոքր տանը, սոցիալական ծառայություններ տրամադրող կազմակերպությունը, երեխաներին տրամադրում է որոշակի ժամկետով կացարան և շուրջօրյա լրիվ խնամք, ապահովվում է այդ երեխաների կենսագործունեության, ֆիզիկական, մտավոր և հոգևոր լիարժեք զարգացման, սոցիալական հմտությունների վերականգնման, ինքնասպասարկման  ունակությունների զարգացման ու սոցիալական ներառմանը նպաստելու համար անհրաժեշտ պայմաններ:

7.2. Սոցիալական ծառայություններ տրամադրող կազմակերպությունը փոքր տան նկատմամբ պետք է ունենա սեփականության իրավունք կամ այն տիրապետի վարձակալությամբ (ենթավարձակալությամբ) կամ անհատույց օգտագործման իրավունքով  և տվյալ վայրում վերջինիս գործունեությունը չպետք է խախտի այլ անձանց իրավունքները և օրինական շահերը։:    

     3) 11, 12, 21 և 23-րդ կետերում «հաստատություն»  բառից հետո լրացնել «փոքր տուն» բառերը:

  • 3-րդ բաժնում «ՀԱՍԱՏԱՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ» բառից հետո լրացնել «ՓՈՔՐ ՏՆԵՐ» բառերը:

 5) 21-րդ կետից հետո լրացնել  21.1 կետ` հետևյալ բովանակությամբ. «Առանց ծնողական խնամքի մնացած երեխաները փոքր տուն կարող են ընդունվել նաև ոստիկանության միջնորդության հիման վրա՝ երեխայի անօթևան մնալու և անհետաձգելի միջամտություն պահանջող դեպքերում։ Այդ դեպքում փոքր տան խնամողը անհապաղ այդ մասին տեղեկացնում է  փոքր տան գտնվելու վայրի խնամակալության և հոգաբարձության մարմնին, ինչպես նաև Հայաստանի Հանրապետության մարզպետարանի (Երևանում՝ Երևանի քաղաքապետարանի) աշխատակազմի ընտանիքի, կանանց և երեխաների իրավունքների պաշտպանության բաժնին։»:

    6) 4-րդ և 5-րդ բաժիններում համապատասխանաբար «հասատատություն» բառից հետո լրացնել «փոքր տուն» բառերը:

    7) Որոշման N 1 հավելվածը  լրացնել 24.1 կետով՝  հետևյալ բովանդակությամբ.

 «24.1 Փոքր տունը կազմակերպում է այնտեղ բնակվող (խնամվող) երեխաների`

1)  սոցիալ-հոգեբանական օգնության տրամադրումը.

2)  պրոթեզաօրթոպեդիկ և վերականգնողական պարագաներով ապահովումը.

3) բժշկասոցիալական փորձաքննությունը.

4) ազատ ժամանցը.

5) ուսումնադաստիարակչական ծառայությունների մատուցումը.

6) աշխատանքային թերապիան` 16 տարեկանից բարձր երեխաների համար:»:

       8) 25-29, 31-34, 38, 42, 46-50 և 31-66 կետերում «հաստատություն»  բառից հետո լրացնել «փոքր տուն» բառերը.

      9) Որոշման N 1 հավելվածը  լրացնել  43.1 կետով` հետևյալ բովանդակությամբ. «Երեխային հիվանդանոցային բժշկական հաստատություն տեղափոխելու դեպքում փոքր տունը կազմակերպում է երեխայի խնամքի (այդ թվում` նաև սննդի) ապահովումը:»:

  1. Որոշման N 2 հավելվածը շարադրել նոր խմբագրությամբ՝ համաձայն N1 հավելվածի:
  2. Որոշման N 3 հավելվածը շարադրել նոր խմբագրությամբ՝ համաձայն N2 հավելվածի:

5.Սահմանել, որ երեխաներին, տարեց, ինչպես նաև 18 տարին լրացած  հաշմանդամություն ունեցող (այդ թվում՝ հոգեկան առողջության խնդիրներ) անձանց   խնամքի  ծառայություններ մատուցող պետական և ոչ պետական կազմակերպություններում, խնամքի համար անհրաժեշտ նվազագույն չափորոշիչները հաստատում է սոցիալական աջակցության բնագավառում Հայաստանի Հանրապետության կառավարության կողմից լիազորված պետական մարմնի (այսուհետ` լիազորված պետական մարմին) ղեկավարը:

  1. Սահմանել, որ երեխաներին, տարեց, ինչպես նաև 18 տարին լրացած հաշմանդամություն ունեցող (այդ թվում՝ հոգեկան առողջության խնդիրներ) անձանց խնամքի  ծառայություններ մատուցող՝ պետական կամ տեղական ինքնակառավարման մարմինների ենթակայության ներքո չգտնվող կազմակերպությունները  որոշակի սոցիալական ծառայություններ կարող են տրամադրել միայն տվյալ սոցիալական ծառայություն տրամադրելու գործունեությունը լիազորված պետական մարմնում՝ Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2015 թվականի սեպտեմբերի 10-ի N 1078-Ն որոշմամբ սահմանած կարգով հավաստագրված լինելու դեպքում:
  2. Հայաստանի Հանրապետության աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարին՝ սույն որոշումն ուժի մեջ մտնելուց հետո վեցամսյա ժամկետում հաստատել երեխաներին, տարեց, ինչպես նաև 18 տարին լրացած հաշմանդամություն ունեցող (այդ թվում՝ հոգեկան առողջության խնդիրներ) անձանց խնամքի  համար անհրաժեշտ նոր չափորոշիչներ, իսկ ՀՀ կառավարության  31.05.2007թ. N 730-Ն և 31.05.2007թ. N 815-Ն որոշումները ուժը կորցրած ճանաչել :
  3. 8. Սույն որոշումն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը: 

 Հավելված  N 1
ՀՀ կառավարության  2018 թվականի
_________________ ի N  -Ն որոշման

«Հավելված N 2
ՀՀ կառավարության 2015 թվականի
սեպտեմբերի  25-ի N 1112-Ն որոշման

 

 

 ԿԱՐԳ

ՏԱՐԵՑ, ԻՆՉՊԵՍ ՆԱԵՎ  18 ՏԱՐԻՆ ԼՐԱՑԱԾ ՀԱՇՄԱՆԴԱՄՈՒԹՅՈՒՆ, ԱՅԴ ԹՎՈՒՄ՝ ՀՈԳԵԿԱՆ ԱՌՈՂՋՈՒԹՅԱՆ ԽՆԴԻՐՆԵՐ ՈՒՆԵՑՈՂ, ԻՆՉՊԵՍ ՆԱԵՎ ԿՅԱՆՔԻ ԴԺՎԱՐԻՆ ԻՐԱՎԻՃԱԿՈՒՄ ՀԱՅՏՆՎԱԾ ԱՆՁԱՆՑ ԽՆԱՄՔԻ ՏՐԱՄԱԴՐՄԱՆ 

  1. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ 
  1. Սույն կարգով կարգավորվում են բնակչության սոցիալական պաշտպանության հաստատություններում (այսուհետ` տուն-ինտերնատ), տնային պայմաններում, սոցիալական հոգածության ցերեկային կենտրոններում (այսուհետ` ցերեկային կենտրոն), ինչպես նաև բարեգործական ճաշարաններում կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված անձանց (այսուհետ` շահառու) խնամքի և սոցիալական ծառայությունների տրամադրման հետ կապված հարաբերությունները:
  2. Տուն-ինտերնատները լինում երկու տեսակ`

1)ընդհանուր տիպի տուն-ինտերնատներ, որոնք նախատեսված են տարեց և հաշմանդամություն ունեցող 18 տարին լրացած կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված` խնամքի կարիք ունեցող անձանց բնակության, շուրջօրյա խնամքի և սոցիալական  ծառայությունների  տրամադրման համար,

2)հատուկ (մասնագիտացված) տուն-ինտերնատներ, որոնք նախատեսված են 18 տարին լրացած  հաշմանդամություն ունեցող քրոնիկ հոգեկան հիվանդություններ, խոր կամ ծանր աստիճանի մտավոր  հետամնացություն, իսկ չափավոր կամ թեթև աստիճանի մտավոր հետամնացությունը, եթե զուգակցված է վարքային խանգարումով, ծերունական փսիխոզ, ծանր արտահայտված սկլերոզ ունեցող անձանց բնակության, շուրջօրյա խնամքի և սոցիալական ծառայությունների տրամադրման համար:

3.Տնային պայմաններում խնամքի ծառայությունները տրամադրվում են տարեց, ինչպես նաև  հաշմանդամություն ունեցող 18 տարին լրացած անձանց:

4.Ցերեկային կենտրոնները  լինում են երկու տեսակ`

1)ընդհանուր տիպի ցերեկային կենտրոններ, որոնք նախատեսված են տարեց և 18 տարին լրացած հաշմանդամություն ունեցող անձանց ցերեկային ժամերին խնամքի տրամադրման և ազատ ժամանցի կազմակերպման համար,

2) հատուկ (մասնագիտացված) ցերեկային կենտրոններ, որոնք նախատեսված են 18 տարին լրացած հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող անձանց ցերեկային ժամերին խնամքի և սոցիալ-վերականգնողական ծառայություններ տրամադրելու համար:

  1. Բարեգործական ճաշարաններ, որոնք նախատեսված են կյանքի դժվարին իրավիճակում հայտնված` սոցիալապես անապահով անձանց սննդի տրամադրման համար:
  2. Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ նախատեսված` բնակչության սոցիալական պաշտպանության այլ տիպի հաստատություններում (համայնքային խնամքի տուն, սատարող կացարան և այլն) հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող շահառուների խնամքի տրամադրման հետ կապված հարաբերությունների առանձնահատկությունները կարգավորվում են Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշումներով, նշված հաստատություններում խնամքի տրամադրման հետ կապված հարաբերությունները կարգավորող այլ իրավական ակտերով:
  3. Շահառուներին խնամք տրամադրում են «Սոցիալական աջակցության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով սահմանված՝ սոցիալական ծառայություններ տրամադրող կազմակերպությունները (այսուհետ` կազմակերպություն):
  4. Խնամք տրամադրվում է Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացիներին, Հայաստանի Հանրապետությունում բնակվող՝ բնակության իրավունք (կացության կարգավիճակ) ունեցող օտարերկրյա քաղաքացիներին, քաղաքացիություն չունեցող, ինչպես նաև Հայաստանի Հանրապետությունում փախստականի կարգավիճակ ունեցող անձանց օրենքով սահմանված հիմքերի առկայության դեպքում:
  5. Խնամք տրամադրվում է շահառուի, իսկ դատարանի վճռով անձի անգործունակ ճանաչված լինելու դեպքում՝ նրա օրինական ներկայացուցչի համաձայնությամբ, բացառությամբ՝ «Սոցիալական աջակցության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 30-րդ հոդվածով նախատեսված դեպքերում, երբ խնամքը տրամադրվում է առանց տվյալ շահառուի կամ նրա օրինական ներկայացուցչի համաձայնության:
  6. Կազմակերպությունները շահառուներին խնամքի ծառայությունները տրամադրում են օրենսդրությամբ սահմանված կարգով` սոցիալականծառայությունների տրամադրման նպատակներին և հիմնական սկզբունքներին համապատասխան և բացառապես  տվյալ սոցիալական ծառայություն տրամադրելու գործունեությունը լիազորված պետական մարմնի կողմից հավաստագրված լինելու  դեպքում: 
  7. Բացի սույն որոշմամբ սահմանված սոցիալական ծառայությունների տեսակների, «Սոցիալական աջակցության մասին» ՀՀ օրենքի 8-րդ հոդվածի 9-րդ ենթակետի համաձայն, տարեց և 18 տարին լրացած հաշմանդամություն ունեցող, այդ թվում՝ հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող անձանց կարող են  տրամադրվել  օրենքով չարգելված այլ սոցիալական ծառայություններ (այլընտրանքային ծառայություններ):
  8. Շահառուներին ծառայություններ տրամադրելիս, անկախ ծառայություն մատուցող կազմակերպության կազմակերպական-իրավական ձևից և անկախ մատուցվող ծառայության տեսակից ու  բնույթից, կազմակերպությունները պարտավոր են ղեկավարվել «Սոցիալական աջակցության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 20-րդ հոդվածում ամրագրված՝ սոցիալական աջակցության հիմնական սկզբունքներով:
  9. Շահառուներին` ըստ նրանց ֆիզիկական (մարմնական) և հոգեկան կամ մտավոր առողջության վիճակի, ինքնասպասարկման ունակությունների, սոցիալական հմտությունների և կարողությունների, խմբերի դասակարգման կարգը, և ըստ գնահատված կարիքների դասակարգված խմբերին մատուցվող ծառայությունների տեսակները հաստատում է լիազորված պետական մարմնի ղեկավարը:

14.Կազմակերպությունների ներքին կարգապահական կանոնները հաստատվում են կազմակերպության ղեկավարի կողմից, ով պատասխանատու է դրանց  պահպանման համար:

15.Կազմակերպության ներքին կարգապահական կանոնները պարտադիր պետք է պարունակեն դրույթներ՝ այդ կանոնների խախտման դեպքում օրենսդրությամբ սահմանված  համապատասխան կարգապահական տույժեր կիրառելու վերաբերյալ, այդ թվում՝ կարգապահական կանոնները երեք անգամ խախտելու դեպքում՝ լիազորված պետական մարմնի համաձայնությամբ, խնամքի տրամադրումը դադարեցնելու (կազմակերպությունից հեռացնելու) վերաբերյալ: 

  1. ԽՆԱՄՔԻ ԾԱՌԱՅՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՏՐԱՄԱԴՐՄԱՆ ՀԱՄԱՐ ԴԻՄԵԼՈՒ ԵՎ ԽՆԱՄՔԻ ՏՐԱՄԱԴՐՄԱՆ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ ՈՐՈՇՄԱՆ ԿԱՅԱՑՄԱՆ ԿԱՐԳԸ 
  1. 1 Խնամքի և սոցիալական այլ ծառայությունները շահառուին կարող են տրամադրվել՝

    1) շահառուի կամ նրա օրինական ներկայացուցչի գրավոր դիմումի հիման վրա.

    2) պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմինների, խնամակալության և հոգաբարձության մարմինների, իրավաբանական և ֆիզիկական անձանց ներկայացրած տեղեկությունների, գրավոր և բանավոր դիմումների, ահազանգերի, զանգվածային լրատվամիջոցների հրապարակումների հիման վրա.

3) խնամք տրամադրող կազմակերպության նախաձեռնությամբ:

17.Պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմինների ենթակայության ներքո գտնվող, ինչպես նաև վերջիններիս ենթակայության ներքո չգտնվող, սակայն լիազորված պետական մարմնի հետ Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով պայմանագիր կնքած  կազմակերպության կողմից շահառուին խնամք տրամադրվում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության սահմանած՝ այդ անձանց բնակության վայրի տարածքը սպասարկող սոցիալական աջակցության տարածքային գործակալության կամ բաժնի (այսուհետ՝ գործակալություն) ղեկավարի որոշման հիման վրա՝ «Սոցիալական աջակցության մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքով, սույն կարգով և այլ իրավական ակտերով սահմանված պահանջներին համապատասխան:

18.Պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմինների ենթակայության ներքո չգտնվող` օրենքով սահմանված կարգով հավաստագրված կազմակերպության կողմից շահառուին խնամք տրամադրվում է այդ կազմակերպության ղեկավարի ընդունած անհատական իրավական ակտի հիման վրա՝ Հայաստանի Հանրապետության օրենքներով, սույն կարգով, այլ նորմատիվ իրավական ակտերով սահմանված պահանջներին համապատասխան:

  1. Շահառուն խնամք տրամադրելու վերաբերյալ գրավոր դիմումն անձամբ կամ իր օրինական ներկայացուցչի միջոցով ներկայացնում է՝

1) գործակալություն` պետական կամ տեղական ինքնակառավարման մարմինների ենթակայության ներքո գտնվող կամ լիազորված պետական մարմնի հետ Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով պայմանագիր կնքած կազմակերպության կողմից խնամքի տրամադրման համար.

2) խնամք տրամադրող կազմակերպություն՝ պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմինների ենթակայության ներքո չգտնվող կազմակերպության կողմից խնամքի տրամադրման համար:

  1. Սույն կարգի 19-րդ կետի 1-ին ենթակետով նախատեսված դեպքում շահառուն ներկայացնում է.

1) ընդհանուր տիպի տուն-ինտերնատում խնամքի տրամադրման համար`

    ա. Հայաստանի Հանրապետության քաղաքացի լինելու դեպքում` անձնագիրը կամ նույնականացման քարտը (նույնականացման քարտ չունենալու դեպքում՝ բնակչության պետական ռեգիստրի տարածքային մարմնի կողմից հատկացված հանրային ծառայությունների համարանիշը կամ հանրային ծառայությունների համարանիշ չստանալու վերաբերյալ տեղեկանքը, իսկ դրանց բացակայության դեպքում՝ սոցիալական քարտը կամ Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով տրամադրված սոցիալական քարտ չունենալու մասին տեղեկանքը),

   բ.Հայաստանի Հանրապետությունում բնակության իրավունք (կացության կարգավիճակ) ունեցող օտարերկրյա քաղաքացի կամ քաղաքացիություն չունեցող անձ հանդիսանալու դեպքում՝ անձը հաստատող փաստաթուղթը, Հայաստանի Հանրապետությունում բնակվելու իրավունքը հաստատող փաստաթուղթը (կացության քարտը), իսկ փախստականի կարգավիճակ ունենալու դեպքում՝ կոնվենցիոն ճամփորդական փաստաթուղթը,

   գ.հաշմանդամություն ունենալու վերաբերյալ տեղեկանքը` տրված բժշկասոցիալական փորձաքննություն իրականացնող մարմնի կողմից, եթե անձը Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով ճանաչվել է որպես հաշմանդամություն ունեցող անձ,

    դ. Հայաստանի Հանրապետության աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարի և Հայաստանի Հանրապետության առողջապահության նախարարի համատեղ հրամանով հաստատված ձևին համապատասխան բժշկական քարտը՝ լրացված պոլիկլինիկայի համապատասխան մասնագետների կողմից կամ սույն որոշման N 3 հավելվածով սահմանված հիվանդությունների ցանկում ներառված հիվանդություններով հիվանդ չլինելու հանգամանքը հիմնավորող փաստաթուղթ (փաստաթղթեր)՝ տրված համապատասխան մասնագիտացված բժշկական հաստատության  մասնագետի կողմից.

2) հատուկ (մասնագիտացված) տուն-ինտերնատում խնամքի և հատուկ (մասնագիտացված) ցերեկային կենտրոնում խնամքի ու սոցիալ-վերականգնողական ծառայությունների տրամադրման համար, բացի սույն կետի 1-ին ենթակետով նախատեսված փաստաթղթերը, շահառուն կամ նրա օրինական ներկայացուցիչը գործակալություն ներկայացնում է նաև`

    ա.քաղվածք հիվանդության պատմությունից կամ հոգեբուժական դիսպանսերի բժշկական քարտից,

    բ. դիմումը շահառուի խնամակալի կողմից ներկայացվելու դեպքում (երբ շահառուն դառարանի վճռով ճանաչված է անգործունակ), ներկայացվում է  նաև խնամքի տրամադրում հայցող անձին անգործունակ ճանաչելու մասին դատարանի վճռի պատճենը, անձի նկատմամբ խնամակալություն սահմանելու մասին խնամակալության և հոգաբարձության մարմնի որոշման պատճենը և խնամակալի անձը հաստատող փաստաթուղթը:

3) տնային պայմաններում, ընդհանուր տիպի ցերեկային կենտրոններում` խնամքի, իսկ բարեգործական ճաշարաններում` սննդի տրամադրման համար, բացի սույն կետի 1-ին ենթակետի ա, բ և գ մասերով նախատեսված փաստաթղթերը, ներկայացնում է քաղվածք ամբուլատոր բժշկական քարտից:

  1. Խնամքի տրամադրման համար գործակալություն ներկայացվող դիմումին կից չեն պահանջվում այնպիսի փաստաթղթեր, որոնցում ներառված տվյալներն առկա են համապատասխան մարմինների էլեկտրոնային տեղեկատվական շտեմարաններում (բազաներում):
  2. Շահառուի դիմումն ստանալուց հետո տասնօրյա ժամկետում գործակալության սոցիալական աշխատանքի մասնագետը կատարում է տնային այցելություն՝ տվյալ անձի (ընտանիքի) սոցիալական կարիքների գնահատման (կենսապայմանների ուսումնասիրության) նպատակով:
  3. Տնային այցելություն կատարելուց հետո եռօրյա ժամկետում գործակալության սոցիալական աշխատանքի մասնագետը տնային այցելության արդյունքում կազմված` անձի (ընտանիքի) սոցիալական կարիքների գնահատման վերաբերյալ արձանագրությունը` տվյալ անձին խնամք տրամադրելու կամ խնամքի տրամադրումը մերժելու մասին իր հիմնավորված եզրակացության հետ միասին, ներկայացնում է գործակալության ղեկավարին:
  4. Գործակալության ղեկավարը, ուսումնասիրելով սույն կարգի 20-րդ և 23-րդ կետերով նախատեսված փաստաթղթերը, ոչ ուշ, քան դրանք ստանալուց հետո եռօրյա ժամկետում ընդունում է որոշում` շահառուին խնամք տրամադրելու կամ խնամքի տրամադրումը մերժելու մասին: Խնամք տրամադրելու մասին որոշման մեջ նշվում է խնամքի տեսակը:
  5. Գործակալությունը խնամք տրամադրելու մասին որոշման պատճենը և խնամքի տրամադրում հայցող անձի կարիքի գնահատման վերաբերյալ ամփոփ տեղեկատվությունը՝ սույն կարգի 20-րդ և 23-րդ կետերում նշված փաստաթղթերի հետ միասին, եռօրյա ժամկետում ներկայացնում է լիազորված պետական մարմին:
  6. Լիազորված պետական մարմինը, գործակալությունից ստացած որոշումների և կից փաստաթղթերի հիման վրա իրականացնում է խնամքի տրամադրում հայցող անձանց հաշվառում՝ ըստ դիմումները լիազորված պետական մարմին մուտքագրման ժամկետի (օրը, ամիսը, տարեթիվը), միաժամանակ հաշվի առնելով.

     1) տրամադրման ենթակա խնամքի տեսակը,

     2) խնամքի տրամադրում հայցող անձի անկողնային ռեժիմ պահանջող խնամքի անհրաժեշտությունը,

     3) հոգեկան առողջության կամ մտավոր խնդիրների առկայությունը (առանձնացնելով ըստ հիվանդության բնույթի և ախտորոշումների):

  1. Լիազորված պետական մարմինը կազմակերպություններից ստանալով համապատասխան տեղեկատվություն` կազմակերպություններում ազատ տեղերի առկայության ու խնամքի տրամադրման հնարավորության վերաբերյալ, այդ մասին անմիջապես տեղեկացնում է համապատասխան հերթացուցակում առաջին համարը զբաղեցնող անձի խնամքի կամ սննդի տրամադրման վերաբերյալ որոշում կայացրած գործակալությանը՝ տվյալ անձին խնամքի ծառայություններ մատուցող կազմակերպություն ուղեգրելու համար, միաժամանակ տեղեկացնելով նաև համապատասխան կազմակերպությանը:

    Լիազորված պետական մարմինը խնամքի տրամադրում հայցող անձի ընդունելությունը կազմակերպելիս, հաշվի է առնում նաև հաստատությունների տարբեր բաժանմունքներում թափուր տեղերի առկայությունը՝ ըստ շահառուների սեռի և հիվանդության (ախտորոշման) տեսակների՝ մտավոր խնդիրներ ունեցողներ, հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցողներ, անկողնային խնամքի կարիք ունեցողներ և այլն:

28.Լիազորված պետական մարմնի ղեկավարի թույլտվությամբ, կարող են արտահերթ ընդունվել հետևյալ անձինք,

     1) ընդհանուր տիպի տուն-ինտերնատ՝

ա. անօթևան տարեց կամ 18 տարին լրացած հաշմանդամություն ունեցող անձ կամ անօթևանների ժամանակավոր կացարանում գտնվող անձ,

բ. անկողնային հիվանդ միայնակ, անժառանգ կամ փաստացի մենակ բնակվող տարեց անձ,

գ. 18 տարին լրացած` մենակ բնակվող հաշմանդամություն ունեցող անձ,

դ. հիվանդանոցում գտնվող միայնակ, անժառանգ տարեց կամ 18 տարին լրացած հաշմանդամություն ունեցող անձ, որը չունի խնամող,

ե. ընտանիքում բռնության ենթարկված տարեց կամ 18 տարին լրացած հաշմանդամություն ունեցող անձ,

  • հատուկ (մասնագիտացված) տուն-ինտերնատ`

ա. հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող անօթևան անձ կամ անօթևան մարդկանց ժամանակավոր կացարանում գտնվող անձ,

բ. հոգեկան առողջության խնդիրներ ունեցող փաստացի մենակ ապրող՝ օրենսդրությամբ նախատեսված խնամող չունեցող անձ,

գ. ընդհանուր տիպի տուն-ինտերնատում խնամվող անձ՝ շրջապատի համար վտանգ ներկայացնելու դեպքում (հոգեբույժի եզրակացության առկայությամբ):

  1. Գործակալությունը, լիազորված պետական մարմնից ստանալով սույն կարգի 27-28-րդ կետերով նախատեսված տեղեկատվությունը, ոչ ուշ, քան երեք աշխատանքային օրվա ընթացքում անձին ուղեգրում է (տրամադրում է ուղեգիր) խնամք կամ սնունդ տրամադրող համապատասխան կազմակերպություն՝ այդ մասին ուղեգրելուց հետո մեկօրյա ժամկետում տեղեկացնելով լիազորված պետական մարմնին:
  2. Խնամքի տրամադրում հայցող անձի կողմից ներկայացված գրավոր դիմումի հիման վրա՝ անձնական և ընտանեկան հանգամանքներով պայմանավորված, սույն կարգի 29-րդ կետում նշված դեպքերում ուղեգրումը կարող է հետաձգվել մինչ վեց ամիս ժամկետով, ինչի վերաբերյալ գործակալությունը լիազորված պետական մարմնին տեղեկացնում է համապատասխան դիմումը ստանալուց հետո եռօրյա ժամկետում:

31.Շահառուն գործակալությունից ուղեգիրն ստանալուց հետո յոթ օրվա ընթացքում պետք է ներկայանա համապատասխան խնամք տրամադրող կազմակերպություն: Սույն կետով սահմանված ժամկետում համապատասխան հաստատություն չներկայանալու դեպքում, ոչ ուշ, քան ուղեգրի ժամկետը լրանալու օրվանից հետո յոթ օրվա ընթացքում, անձն ուղեգիրը վերադարձնում է գործակալություն` գրավոր տեղեկացնելով խնամք տրամադրող կազմակերպություն չներկայանալու պատճառների մասին: Գործակալությունն անձի կողմից ուղեգիրը վերադարձնելու մասին եռօրյա ժամկետում տեղեկացնում է լիազորված պետական մարմնին:

  1. Խնամք տրամադրող կազմակերպություն անձի չներկայանալը համարվում է հարգելի և գործակալության կողմից տվյալ անձին տրամադրում է նոր ուղեգիր (անձի գրավոր դիմումի հիման վրա), եթե առկա է հետևյալ պատճառներից որևէ մեկը՝

1)    խնամքի տրամադրում հայցող անձի հիվանդությունը.

2) խնամքի տրամադրում հայցող անձի ընտանիքում հիվանդ անդամի առկայությունը, ինչը խոչընդոտում է անձի՝ սահմանված ժամկետում բնակչության սոցիալական պաշտպանության հաստատություն ներկայանալուն.

3) խնամքի տրամադրում հայցող անձի կողմից հիվանդանոցային բժշկակ

  • Քննարկվել է

    02.11.2018 - 19.11.2018

  • Տեսակ

    Որոշում

  • Ոլորտ

    Սոցիալական ապահովություն

  • Նախարարություն

    Աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարութուն

Ուղարկել նամակ նախագծի հեղինակին

Ձեր ուղարկած առաջարկը կտեղադրվի կայքում 10 աշխ. օրվա ընթացքում

Չեղարկել

Դիտումներ` 9360

Տպել

Առաջարկներ`

Հույսի կամուրջ

06.11.2018

Ընդհանուր մեկնաբանություն: Փոխարենը նվազեցնելու (և վերջնականորեն փակելու) երեխաների համար նախատեսված հաստատությունների թիվը, սույն նախագծով դրանք ավելացվում են և սա կապ չունի հաստատությունում բնակվող երեխաների թվի հետ: «Փոքր տունը» չի կարող համարվել այլընտրանք ընտանեկան խնամքին և այն, միևնույն է հաստատություն է: Այն լիովին հակասում է ՄԱԿ-ի որդեգրած սկզբունքներին և ընդունած փաստատթղթերին: (տես https://tbinternet.ohchr.org/_layouts/treatybodyexternal/Download.aspx?symbolno=CRPD/C/GC/5&Lang=en Committee on the Rights of Persons with Disabilities. General comment No. 5 (2017) on living independently and being included in the community (16 c)): Ի դեպ, կապ չունի փոքր տունը նախատեսված է հաշմանդամություն ունեցող անձանց/երեխաների համար, թե՞ այլ խոցելի խմբերի համար: Ստորև մեջբերվում է հատվածը նշված փաստաթղթից՝ անգլերեն և ռուսերեն լեզուներով: (c) Independent living arrangements. …. Although institutionalized settings can differ in size, name and set-up, there are certain defining elements, such as obligatory sharing of assistants with others and no or limited influence over whom one has to accept assistance from; isolation and segregation from independent life within the community; lack of control over day-to-day decisions; lack of choice over whom to live with; rigidity of routine irrespective of personal will and preferences; identical activities in the same place for a group of persons under a certain authority; a paternalistic approach in service provision; supervision of living arrangements; and usually also a disproportion in the number of persons with disabilities living in the same environment. Institutional settings may offer persons with disabilities a certain degree of choice and control; however, these choices are limited to specific areas of life and do not change the segregating character of institutions. Policies of deinstitutionalization therefore require implementation of structural reforms which go beyond the closure of institutional settings. Large or small group homes are especially dangerous for children, for whom there is no substitute for the need to grow up with a family. “Family-like” institutions are still institutions and are no substitute for care by a family; c) Условия для ведения самостоятельного образа жизни. …Специальные учреждения могут различаться по размерам, названию и созданным в них условиям, однако всем им присуще наличие некоторых общих элементов, таких как обязательное распределение помощников между несколькими лицами и отсутствие какого-либо влияния или наличие лишь ограниченного влияния на назначенного соответствующему лицу помощника; изоляция и сегрегация от лиц, ведущих самостоятельный образ жизни в местном сообществе; отсутствие контроля над решениями в повседневной жизни; невозможность выбора человека для совместного проживания; строго установленный распорядок, не зависящий от личных желаний и предпочтений; проведение одинаковых мероприятий для группы лиц в одном месте и под общим контролем; патерналистский подход к предоставлению услуг; надзор за жилищными условиями; как правило, непропорционально высокое число инвалидов, проживающих в стенах одного учреждения. Учреждения могут предоставлять инвалидам некоторые возможности выбора и контроля, однако выбор этот ограничивается определенными сферами жизни и не меняет сегрегационной природы этих учреждений. Таким образом, политика деинституционализации предполагает проведение структурных реформ, которые не ограничиваются закрытием специальных учреждений. Проживание в интернате как в больших, так и в маленьких группах, особенно опасно для детей, для которых ничто не может заменить жизнь в семье. Даже учреждения семейного типа все же являются учреждениями, которые не могут восполнить уход, который человек получает в семье.

«Հաշմանդամություն և ներառական զարգացում» ՀԿ

04.11.2018

Նախագիծը հակասում է Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների մասին ՄԱԿ-ի կոնվենցիային և համանուն կոմիտեի ընդհանուր մեկնաբանություն 5-ին (CRPD/C/GC/5), համաձայն որի՝ «Մեծ կամ փոքր խմբային տները վտանգավոր են հատկապես երեխաների համար, որոնց դեպքում ընտանիքում մեծանալու անհրաժեշտությանն այլընտրանք չկա։ «Ընտանիքի նման» հաստատությունները հաստատություններ են և չեն փոխարինում ընտանեկան խնամքին»։

Տեսնել ավելին