Add to favourites

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐԿԱՅԻՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԵՎ ՓՈՓՈԽՈՒԹՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հիմնավորում

«Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում լրացումներ և փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի վերաբերյալ

 1.Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը). Նախագծի նպատակը մաս­նա­գիտական աշխատանք­ների կատարումը և ծառա­յությունների մատուցումը հարկման հատուկ համա­կար­գերից հարկման ընդհանուր համակարգ տեղափոխելն է:

2.Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա խնդիրները. Կառա­վա­րության կողմից իրականացվող քաղաքականությունն ուղղված է հարկ­ման հատուկ համա­կար­գերի կիրառության շրջանակի կրճատմանը: Այս քաղա­­քա­կա­­նության իրականաց­ման ուղղու­թյուններից է մասնագիտական բնույթ ունեցող աշխատանքների կատարումը և ծառա­յու­­թյուն­ների մատուցումը հարկ­­ման հատուկ համակարգերից դուրս բերելը: Այս առու­մով, առաջին փուլի օրենսդրական փոփոխություններն արդեն իսկ կատար­ել են, որոնք ուժի մեջ են մտնելու 2025 թվականի հունվարի 1-ից: Խոսքը փաստաբանական և նոտարական գոր­ծու­նեու­թյունը հարկման ընդհանուր համակարգ տեղափոխելու մասին է:

Խնդիրն այն է, որ առկա են մասնագիտական բնույթ ունեցող մի շարք այլ աշխա­տանք­ներ և ծառայություններ, որոնց հարկումը հարկման հատուկ համակարգերում դեռևս թույլա­տրված է: Այս առումով, հարկման հավասարության սկզբունքի ապահովումը ենթադրում է, որ մասնագիտական բնույթ ունեցող այդ աշխատանքների և ծառայությունների հարկումը նույն­պես պետք է տեղափոխել հարկման ընդհանուր համակարգ: Բացի այդ, հատկանշական է նաև այն, որ նախագծով ներկայացված մասնագիտական բնույթ ունեցող ծառայությունների գծով հարկման ընդհանուր համակարգի և շրջանառության հարկի համակարգում հարկային բեռի ուսումնասիրությունները ցույց են տալիս, որ հարկային բեռը շրջանառության հարկի համակարգում գործող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ գործունեության գրեթե բոլոր տեսակ­ների մասով էականորեն ցածր է հարկման ընդհանուր համակարգում առկա հար­կա­յին բեռից: Օրինակ՝ «F41. Շենքերի շինա­րա­րու­­թյուն» հատվածում ներառվող գոր­ծու­նեու­թյան տեսակ­ների մասով հարկային բեռը 2023 թվականի համար շրջանառության հարկի համա­կար­գում 2.4 անգամ ցածր է հարկման ընդհանուր համակարգում առկա հար­կա­յին բեռից, կամ «М69. Իրա­վա­բա­­նական և հաշ­վա­պա­հա­կան գոր­ծու­նեու­թյուն» հատ­վա­ծում ներառվող գոր­ծունեության տեսակ­­ների մասով հարկային բեռը 2023 թվականի համար  շրջա­նառության հարկի համակարգում 3.2 անգամ ցածր է հարկման ընդհանուր համա­կար­գում առկա հարկային բեռից:

3.Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները. Նախագծով առաջարկվում է մի շարք մասնագիտական աշխատանքների և ծառայությունների հարկումը տեղափոխել հարկման ընդ­­հանուր համակարգ: Մաս­նա­վո­րապես, առա­ջարկվում է սահմանափակել շրջանառության հարկի և միկրո­­­­ձեռնարկատիրության համակարգերում գործունեության հետևյալ տեսակ­­­ների կազմա­կերպումը. Հայաստանի Հանրապետությունում կիրառվող՝ տնտեսական գործու­նեու­­թյան տեսակների դասա­­­­կարգչի՝

  • «F (ԷՖ) Շինարարություն» հատվածում ներառվող՝ «41. Շենքերի շինա­րա­րու­­թյուն», «42. Քաղաքացիական շինարարություն», «43. Մասնագիտացված շինա­րա­րա­կան գոր­ծու­նեու­թյունը»,
  • «L ԷԼ Անշարժ գույքի հետ կապված գործունեություն» հատ­վա­ծում ներառվող 3 Անշարժ գույքի հետ գործառ­նու­թյուն­ներ վարձատրությամբ կամ պայմանագրային հիմուն­քով,
  • «M (ԷՄ) Մաս­նա­գի­տա­կան, գիտական և տեխ­նի­կա­կան գոր­ծու­նեու­թյուն» հատ­­­վա­ծում ներառվող՝ «69. Իրա­վա­բա­նական և հաշ­վա­պա­հա­կան գոր­ծու­նեու­թյունը», «70. Գլխա­մա­սային գրա­սենյակ­ների գոր­ծու­նեու­թյուն. Կառա­վար­ման հար­ցե­րով խորհրդատվա­­կան ծառա­­­­յությունները», «71. Ճարտարապետական և ճար­տա­րա­­գիտա­­կան գործունեություն. Տեխ­­­­­նիկական փոր­ձար­կումները և վերլուծությունները», «72. Գիտա­­կան հետազոտու­թյուն­ները և մշակումները», «73. Գովազդային գործունեությունը և շուկայի իրա­վիճակի հետա­զո­տու­­­թյունը», «74. Մաս­նա­գիտական, գիտական և տեխ­նի­կա­կան այլ գոր­­ծունեությունը», «75. Անասնաբուժական գոր­ծունեությունը»,
  • «Q (ՔՅՈՒ) Առողջա­­­պա­հու­­թյան և բնակչության սոցիալական սպա­սարկում» հատ­վա­ծում ներառվող՝ «86. Առողջա­­­պա­հությունը», «87. Բնակչության սոցիա­լա­կան սպասարկում կա­­ցու­թյան ապա­­հով­­մամբ» և «88. Սոցիալական սպասարկում առանց կացության ապա­հով­ման» գործունեությունը:

Միաժամանակ, առա­ջարկվում է սահմանափակել միկրո­­­­ձեռնարկատիրության համա­կար­գում միջմարզային, ներ­մար­զա­յին երթուղու շահագործման կամ ավտոբուսներով (միկ­րոավ­­տո­բուս­նե­րով) ուղևորա­փո­խադրումների կազմակերպման գործունեության իրա­կա­նա­ցումը։

4.Կարգավորման առարկան. Նախագծի կարգավորման առարկան շրջանառության հարկի և միկրոձեռնարկատիրության հարկման համակարգերի ընդգրկման շրջանակն է:

5.Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձինք. Նախա­­գիծը մշակվել է ՀՀ ֆինանսների նախարարության կող­­մից:

6.Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը. Նախագծի ընդուն­­­­­­­­­­­­­ման արդ­յուն­­քում ակնկալվում է արգելել մասնագիտական աշխատանքների կատար­ման և ծառա­յությունների մատուցման կազմակերպումը շրջանառության հարկի կամ միկրոձեռնար­կա­տիրության հարկման համա­կար­գերում:

       Միաժամանակ, նախագծի ընդունումը լրացուցիչ ֆինանսական միջոցների անհրա­ժեշ­տու­թյուն չի պահանջում, իսկ դրա ընդուն­­մամբ պայմանավորված՝ պետական բյուջեի եկա­մուտների տարեկան աճը ԱԱՀ-ի և շահութահարկի գծով գնահատվում է շուրջ 13 մլրդ դրամ:

7.Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ. Հայաստանի վերափոխման ռազ­մա­վա­րություն 2050, Կառավարության 2021-2026թթ. ծրագիր, ոլորտային և/կամ այլ ռազ­մա­վա­րություններ

Նախագիծը բխում է Կառավարության 2021-2026 թվականների ծրագրի 6.8-րդ «Հար­կա­­­բյու­ջետային քաղաքականություն» մասով սահմանված քաղաքականության ուղղու­թյուն­նե­րից, ըստ որի՝ հարկման համակարգում հարկային բեռի արդարացի և հավասար բաշ­խումն ապա­հովելու նպատակով, ինչպես նաև ստորին մակարդակում գտնվող հարկման համա­­կար­գերում արհեստականորեն տեղավորվելու և այդ կերպ հարկերի վճարումից խուսա­փելու, հարկ­ման տարբեր համակարգերի միջև արհեստական գործարքների իրա­կա­նաց­մամբ հար­կա­յին պլանավորման և գործարքների փաստաթղթավորման շղթայի ամբողջա­կա­նու­թյան խաթար­ման ռիսկերը նվազեցնելու նպատակով հարկման տարբեր համակարգերի միջև սահ­մանվելու է համադրելի և արդարացի հարկային բեռ:

  • Duration

    06.09.2024 27.09.2024
  • Type

    Law

  • Area

    Financial

Send a letter to the draft author

Your suggestion will be posted on the site within 10 working days

Cancel

Views 5861

Print

Suggestions

Մհեր Հակոբյան

25.09.2024

Առաջարկը կտրուկ կբարձրացնի իրավաբանական ծառայությունների գները: Դրանք ուղղակի կըկննեն իրավաբաններին դիմող անձանց վրա: Բացի այդ, շատ պայմանագրեր արդեն իսկ կնքվել են և գտնվում են ընթացքի մեջ, իսկ այդ պարագայում հարկատուն հայտնվում է վատ դրության մեջ՝ պայմանագիրը կնքելու պահին նա տեղյակ չէր հարկային այս փոփոխության մասին: Իր հերթին, իրավաբանական ծառայությունը հաճախ մատուցվում է մանր խորհրդատվության ձևով, սակայն այս պարագայում կարող է ստացվել այնպես, որ, ենթադրենք, 5000 դրամ վերցնելու համար անձը պետք է ապահովի հսկայական փաստաթղթաշրջանառություն՝ ԱԱՀ և շահութահարկի հաշվարկներ և այլն:

Dina Davtyan

24.09.2024

Դիզայներին կամ նմանօրինակ մասնագետին 20 տոկոսի դաշտ տանելով, չեք ավելացնում բյուջեի եկամուտները, այլ հակառակը` մեծացնում եք ստվերը։ Մասնագետը սպասարկում է ֆիզիկական անձն, մեծամասամբ գրասենյակային տարածքից դուրս, բնական է, եթե չի ուզում 20 տոկոս հարկ վճարել, բոլոր հնարավոր դեպքերումվերցնելու է գումարը` չի տրամադրելու ծախսը հավաստող փ/թուղթ։ Ինչպես եք ապացուցելու նրա եկամուտը՞ Հիմա գոնե 5 տոկոսը հոժարությամբ վճարում են, 20 տոկոսի դեպքում շրջանառության կեսը ստվերելու են։

Լևոն Հախինյան

23.09.2024

Կազմակերպություններն ունեն կնքած երկարաժամկետ պայմանագրեր և կնքելու պահին նման ռրընսդրական փոփոխություններ նախատեսված չեն եղել հետևաբար հունվարի 1 ժամկըտճ մեղմ ասած անընդունելի է։ և ի վերջո հուսով ենք որ նաև հաշվի առնելով 100 % բացասական ցուցանիշը նշված կարգավորումը աժ- չի գնա և ուժի մեջ չի մտնի

See more

Leave a suggestion

Suggestion 1

Add next suggestion

You can leave a comment on the webpage only after signing and into account.

Your comment will be published within 2 working days after confirmation by the site administrator.

Suggested proposals can be found in Summary section.