Добавить в избранное

В стадии разработки

«ԿԻՆՈՌԵԵՍՏՐԸ ՎԱՐԵԼՈՒ ԵՎ ԱԶԳԱՅԻՆ ՖԻԼՄԻ ՓԱՍՏԱԹՂԹԵՐԸ ՄՇՏԱԿԱՆ ՊԱՀՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ՀԱՆՁՆԵԼՈՒ ԿԱՐԳԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ»

Հ Ի Մ Ն Ա Վ Ո Ր Ո Ւ Մ

 

«ԿԻՆՈՌԵԵՍՏՐԸ ՎԱՐԵԼՈՒ ԵՎ ԱԶԳԱՅԻՆ ՖԻԼՄԻ ՓԱՍՏԱԹՂԹԵՐԸ ՄՇՏԱԿԱՆ ՊԱՀՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ՀԱՆՁՆԵԼՈՒ ԿԱՐԳԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ»

ՀԱՅԱUՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ

 ՈՐՈՇՄԱՆ ՆԱԽԱԳԾԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ

 

 

  1. Իրավական ակտի ընդունման անհրաժեշտությունը

«Կինոռեեստրը վարելու և ազգային ֆիլմի փաստաթղթերը մշտական պահպանության հանձնելու կարգը հաստատելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշման նախագծի ընդունման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» Հայաստանի Հանրապետության 2021 թվականի հունիսի 30-ի ՀՕ-302-Ն օրենքի կիրարկումն ապահովելու, ոլորտի կառավարման արդյունավետության բարձրացման, ազգային ֆիլմերի ստեղծման, վիճակագրական հաշվառման, պահպանության և դասակարգման, ֆիլմերի տարածման մեխանիզմների կարգավորման, օտարերկրյա և միջազգային կազմակերպությունների հետ համագործակցության խթանման, կինեմատոգրաֆիայի ոլորտում Հայաստանի Հանրապետության կառավարության, լիազորած պետական կառավարման մարմնի, կինեմատոգրաֆիայի ազգային մարմնի իրավունքների և պարտականությունների հստակեցման հանգամանքներով:

  1. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները.

ՀՀ կինեմատոգրաֆիայի ոլորտում կարգավորված չեն հայկական ֆիլմերի վիճակագրական հաշվառման և պահպանության մեխանիզմները, հետևաբար չի գործում մեկ միասնական տեղեկատվական հարթակ, որտեղ հավաքագրված կլինեն հայկական արտադրության ֆիլմերի վերաբերյալ ամբողջւական տեղեկատվությունը: Միաժամանակ՝ Ազգային ֆիլմերի պահպանությունը, հեղինակային իրավունքի ու հարակից իրավունքների պաշտպանությունը և կինոժառանգության հանրային օգտագործումը կազմակերպելու համար ազգային ֆիլմի փաստաթղթերը պետք է հանձնվեն մշտական պահպանության՝ Ազգային մարմին և Հայաստանի Հանրապետության Ազգային Արխիվ: Այս գործընթացը ևս ներկայում չի իրականացվում, ինչը ռիսկային է հայկական ֆիլմերի պահպանման, հեղինակային և հարակից իրավունքների կարգավորման տեսանկյունից:

 

  1. Կարգավորման նպատակը և բնույթը.

Կինոռեեստրը վարելու և ազգային ֆիլմի փաստաթղթերը մշտական պահպանության հանձնելու գործընթացի կարգավորումը առաջին հերթին բխում է «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» ՀՀ օրենքի կիրարկման, ինչպես նաև ազգային ֆիլմերի պահպանման մեխանիզմների կարգավորման անհրաժեշտությունից:

Սույն կարգի կիրարկման նպատակն է ազգային ֆիլմերի վիճակագրական հաշվառման կազմակերպման, դրանց պահպանության, հեղինակային իրավունքի ու հարակից իրավունքների պաշտպանության և կինոժառանգության հանրային օգտագործման մեխանիզմների սահմանումը:

 

  1. Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձինք.

Իրավական ակտի նախագիծը մշակվել է Հայաստանի Հանրա­պե­տության կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության մասնագետների կողմից:

«Կինոռեեստրը վարելու և ազգային ֆիլմի փաստաթղթերը մշտական պահպանության հանձնելու կարգը հաստատելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշման նախագծի ընդունման կապակցությամբ պետական կամ տեղական ինքնակառավարման մարմինների բյուջեներում ծախսերի և եկամուտների ավելացումներ կամ նվազեցումներ չեն նախատեսվում:

  1. Իրավական ակտի կիրարկման դեպքում ակնկալվող արդյունքը.

«Կինոռեեստրը վարելու և ազգային ֆիլմի փաստաթղթերը մշտական պահպանության հանձնելու կարգը հաստատելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշման նախագծի ընդունման արդյունքում առաջին հերթին կապահովվի «Կինեմատոգրաֆիայի մասին» ՀՀ օրենքի համապատասխան դրույթների կիրարկումը, կստեղծվի ազգային ֆիլմերի վիճակագրական հաշվառման էլեկտրոնային հարթակ, որը հնարավորություն կտա ողջ տեղեկատվության հավաքագրման համար:

Ազգային ֆիլմի փաստաթղթերը, այդ թվում՝ ֆիլմի հիմնանյութերն ու ֆիլմի բնօրինակը կհանձնվեն մշտական պահպանության՝ Ազգային մարմին և Հայաստանի Հանրապետության Ազգային Արխիվ, ապահովելով Ազգային ֆիլմերի պահպանության, հեղինակային իրավունքի ու հարակից իրավունքների պաշտպանության և կինոժառանգության հանրային օգտագործման կազմակերպման հնարավորությունները:

 

  1. Իրավական ակտի ընդունման կապակցությամբ այլ նորմատիվ իրավական ակտերի ընդունման անհրաժեշտություն.
  2. Այլ իրավական ակտերում փոփոխությունների և/կամ լրացումների անհրաժեշ­տու­թյունը.

 

Չի առաջացնում:

  1. 2. Միջազգային պայմանագրերով ստանձնած պարտավորությունների հետ համա­պա­տասխանությունը.

Համապատասխանում է:

  1. «Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ. Հայաստանի վերափոխման ռազմավարություն 2050, Կառավարության 2021-2026թթ. ծրագիր, ոլորտային և/կամ այլ ռազմավարություններ».

         «Կինոռեեստրը վարելու և ազգային ֆիլմի փաստաթղթերը մշտական պահպանության հանձնելու կարգը հաստատելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշումը բխում է ՀՀ կառավարության 2021թ. օգոստոսի 18-ի N 1363-Ա որոշմամբ հաստատված ՀՀ կառավարության 2021-2026 թվականների ծրագրի 4-րդ գլխի 4.9 բաժնում ամրագրված բարեփոխումների հետևյալ ուղղություններից՝ պետություն-մասնավոր համագործակցության ընդլայնմանն ուղղված փոխշահավետ մեխանիզմների խթանումը, ժամանակակից տեղեկատվական տեխնոլոգիաների կիրառման ընդլայնումը, ժառանգության թվայնացումը, տեղեկատվական շտեմարանների և միացյալ ինքնաշխատ համակարգերի շարունակական զարգացումը, իրավական, սոցիալ-տնտեսական կարգավիճակի և հարաբերությունների հստակեցումը:

  1. Այլ տեղեկություններ.

 

Չկան:

 

 

  • Обсуждалось

    13.06.2023 - 30.06.2023

  • Тип

    Pешение

  • Область

    Культура

  • Министерство

    Министерство образования, науки, культуры и спорта

Отправить письмо автору проекта

Ваше предложение будет опубликовано на сайте в течение 10 рабочих дней

Отмена

Просмотры 2284

Принт

Предложения

Armine Anda

29.06.2023

Առաջարկ 2․ Հոդված 3, Կետ 19-ի առնչությամբ․ Հաշվի առնելով Կինեմատոգրաֆիայի մասին Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 14-րդ հոդվածի 3-րդ կետը, բնօրինակի կամ կրկնօրինակի ազատ և անվճար հասանելիությունը պետք է ապահովվի միայն ֆիլմի իրավատիրոջը։ Իսկ այլ հասանելիություն պետք է ունենա իրավատիրոջ գրավոր համաձայնություն։ Գրավոր համաձայնությունը կարող է ուղարկվել էլեկտրոնային ճանապարհով։ Առաջարկ 2-ի հիմնավորում․ Եթե կազմակերպությունը, որին պահպանության է հանձնված ֆիլմը, այյն հասանելի դարձնի, ինչպե՞ս է իրավատերը այն տարածելու կամ տարածման, օրինակ, բացառիկ լիցենզիաների պայմանագրեր կնքելու, և ինչպե՞ս կարող է իրավատիրոջից բացի, որևէ մեկը ֆիլմը հասանելի դարձնելու իրավունք ունենալ։ Սա կբերի ֆիլմի տարածման իրավուքների քաոսի։ Լուրջ միջազգային պայմանագրեր ունեցող ֆիլմարտադրողները կհրաժարվեն Ազգային ֆիլմի կարգավիճակ ստանալ։ Նաև կխախտվեն Կինեմատոգրաֆիայի մասին Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 14-րդ հոդվածի 3-րդ կետը՝ ֆիլմարտադրողի հեղինակային և սեփականության իրավունքների մասին և 10-րդ հոդվածի 2-րդ կետը՝ աջակցության մասին։ Նորից հիշեցնում ենք, որ Ազգային ֆիլմերի մի ստվար հատված պետական աջակցություն ընդհանրապես ստացած չի լինելու։ Հետևաբար, պահպանող կողմը ֆիլմը հասանելի դարձնելու իրավունք ունի միայն ֆիլմարտադրողին / իրավատիրոջը։ Արմինե Անդա Պրոդյուսեր, Ռեժիսոր, Սցենարիստ, Դերասանուհի Հոշկի ֆիլմ սպը-ի հիմնադիր ՀՀ կինեմատոգրաֆիայի օրենքի նախաձեռնող armineaa@yahoo.com, hoshkeefilm@gmail.com 37491505266hoshkeefilm@gmail.com 37491505266

Armine Anda

29.06.2023

Հոդված 3, կետ 16 և 17-ի վերաբերյալ, տես Առաջարկ 1--ն ու նրա հիմնավորումը։ Արմինե Անդա Պրոդյուսեր, Ռեժիսոր, Սցենարիստ, Դերասանուհի Հոշկի ֆիլմ սպը-ի հիմնադիր ՀՀ կինեմատոգրաֆիայի օրենքի նախաձեռնող armineaa@yahoo.com, hoshkeefilm@gmail.com 37491505266hoshkeefilm@gmail.com 37491505266

Armine Anda

29.06.2023

Առաջարկ 1․ - Հոդված 3, ԱԶԳԱՅԻՆ ՖԻԼՄԻ ՓԱՍՏԱԹՂԹԵՐԻ ՄՇՏԱԿԱՆ ՊԱՀՊԱՆՈՒԹՅՈՒՆ, Կետ 13-ի առնչությամբ. Կինեմատոգրաֆիայի մասին Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 14-րդ հոդվածի 2-րդ կետի կարգը սահմանելիս, հաշվի առնելով նույն օրենքի 3-րդ կետը, ֆիլմարտադրողը ժապավենի վրա ստեղծված ֆիլմի հիմնանյութերն ու բնօրինակը, իսկ թվային ստեղծված ֆիլմի կրկնօրինակը, պահպանման է հանձնում այն կազմակերպությանը, որի տեխնիկական ու պայմանագրային պայմանաններն իրեն բավարարում են։ Առաջարկ 1-ի հիմնավորում․ Կինեմատոգրաֆիայի մասին Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 14-րդ հոդվածի 3-րդ կետով Ազգային ֆիլմի հեղինակային և գույքային իրավունքները, նույնիսկ պետական աջակցություն ստանալու դեպքում, պատկանում է ֆիլմարտադրողին։ Կինեմատոգրաֆիայի մասին Հայաստանի Հանրապետության օրենքի 14-րդ հոդվածի 13-րդ կետով Ազգային ֆիլմի կարգավիճակ կարող են ստանալ նաև պետական աջակցություն չստացած ֆիլմերը, որտեղ բնականաբար հեղինակային և գույքային իրավունքները պատկանում են ֆիլմարտադրողին։ Այսինքն, Ազգային ֆիլմի հեղինակային և գույքային իրավունքները պատկանում եմ ֆիլմարտադրողին և Կառավարության ցանկացած որոշում պետք է ելնի դրանից։ Կինեմատոգրաֆիայի մասին օրենքի 14-րդ հոդվածի 2-րդ կետը առավելություն է տալիս Ազգային ֆիլմի կարգավիճակ ունեցող ֆիլմերին պահպանվելու տեղ ունենալու, ոչ թե նրանց սեփականությունը վերցնելու և պահպանելու պարտադրված կազմակերպություններում կամ առավել ևս հասանելի դարձնելու մասնավոր սեփականությունը՝ ի դեպ, վնասելով նրա տարածմանը։ Խնդրում ենք նաև հաշվի առնել, որ պետական աջակցություն ստանալու դեպքում, Ազգային մարմինը և ֆիլմարտադրողը ունենալու են ֆիլմի կրկնօրինակի տրամադրման պայմանագիր։ Կառավարության այս որոշումը այն տեսքով որով առաջարակված է, ստեղծելու է հնարավորություն, որ Ազգային մարմինը պահանջի ժապավենով նկարված ֆիլմերի բնօրինակն ու հիմնանյութերը, որը դարձյալ խախտելու է 14-րդ հոդվածի 3-րդ կետը, նաև դարձյալ ստեղծելու է մենաշնորհ, ինչը խանգարել է զարգացմանը տասնամյակների ընթացքում։ Իսկ կառավարության այս որոշման 19-րդ կետի շնորհիվ՝ Ազգային ֆիլմի կարգավիճակը դառնում է ոչ թե առավելություն, այլ ֆիլմի բնօրինակը սեփականատերից վերցնելու և դարձյալ մենաշնորհային քաղաքականություն ստեղծելու միջոց, խախտելուվ կինեմատոգրաֆիայի պետական ֆինանսավորումը որպես աջակցություն սահմանելու Կինեմատոգրաֆիայի օրենքի կետերը։ Իրավատերը պետք է իրավունք ունենա ինքը որոշելու, թե որտեղ պահպանի իր սեփականությունը, և պահպանության պայմանները պետք է իրեն բավարարեն։ Եվ իրենից բացի ոչ մեկը չպետք է իրավունք ունենա այն ահսանելի դարձնելու հանրությանը։ Արմինե Անդա Պրոդյուսեր, Ռեժիսոր, Սցենարիստ, Դերասանուհի Հոշկի ֆիլմ սպը-ի հիմնադիր ՀՀ կինեմատոգրաֆիայի օրենքի նախաձեռնող armineaa@yahoo.com, hoshkeefilm@gmail.com 37491505266

Узнать больше