"Տնտեսական իրավունքի կենտրոն" Հասարակական կազմակերպություն
02.11.2019
ԿԱՐԾԻՔ ՀՀԱ ԱՍՀՆ ԿՈՂՄԻՑ ՀԱՆՐԱՅԻՆ ՔՆՆԱՐԿՄԱՆ ՆԵՐԿԱՅԱՑՎԱԾ ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՈՐՈՇՈՒՄՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ՓԱԹԵԹԻ ՄԱՍԻՆ «Տնտեսական իրավունքի կենտրոն» ՀԿ իր զարմանքն է հայտնում այն մասին, որ դեռեւս 2018 թ․ օգոստոսին ՀՀ ԱՍՀՆ կողմից շրջանառության մեջ դրված ՀՀ կառավարության N 780-Ն և N 276-Ն որոշումների մեջ փոփոխություններ ու լրացումներ կատարելու մասին նախագծերի փաթեթը https://www.e-draft.am/projects/1082 դեռեւս չի ընդունվել։ Ավելին, դրա վերաբերյալ մեր կազմակերպության դիտողություններն ու առաջարկությունները չեն քննարկվել։ Դրանք չիրականացնելու պարագայում շրջանառության մեջ են դրվում նոր լրացումներ և փոփոխություններ, որոնք ոչ միայն համահունչ չեն նախկինում շրջանառված փաստաթղթերի նպատակներին, այլև առաջացնում են նոր հիմնախնդիրներ։ Այսպես, թվում էր, թե նոր փոփոխություններով պետք է հստակեցվեին անժամկետ հաշմանադամություն սահմանելու կոռուպցիոն ռիսկեր պարունակող հայեցողական դրույթները։ Սակայն որոշակիորեն հստակեցնելով ժամկետի խնդիրը, այս փոփոխությունները հստակորեն ՀՀ քաղաքացիների իրավունքների խտրականություն ու սահմանափակում են ենթադրում։ Այսպես, առաջարկվող փոփոխություններով նախատեսվում է․ «6) Որոշման N 1 հավելվածով հաստատված կարգի 31-րդ կետը լրացնել նոր «ե» ենթակետով հետևյալ բովանդակությամբ՝ «ե) վերափորձաքննության արդյունքում հաշմանդամություն ունեցող անձ չճանաչված անձանց՝ նոր հիվանդություններով կամ ախտաբանական վիճակներով հաշմանդամություն ունեցող անձ սահմանելու դեպքում, հաշմանդամությունը անժամկետ սահմանվում է սույն կետի պահանջներին համապատասխան։»։ Մեր կարծիքով այս դրույթի կիրառման պայմաններում 7 տարի շարունակ ներքին հիվանդություններով պայմանավորված հաշմանդամություն խումբ ստացած անձը 7-րդ տարում չարորարակ նորագոյացություններով կամ այլ ախտաբանական վիճակներով պայմանավորված հիվանդության դեպքում հաշմանդամություն ստանալու դեպքում չի կարող օգտվել կառավարության որոշմամբ սահմանված անժամկետ հաշմանդամություն ստանալու իրավունքից։ Մեր կարծիքով այս դրույթը հակասում է ՀՀ սահմանադրության 28-րդ հոդվածի՝ օրենքի առջև հավասարության և 29-րդ հոդվածի՝ սոցիալական վիճակի կապակցությամբ խտրականության բացառման դրույթներին։ Ի լրումն վերոհիշյալի, այս պարագայում ոչ միայն վերանում են, այլ մեծանում են կոռուպցիոն ռիսկերը և դրանցով պայմանավորված հայեցողական ոչ արդարացի որոշումների կայացման հնարավորությունները։ Հետեւաբար առաջարկում ենք այդ փոփոխությունը հանել որոշման նախագծից։ Միաժամանակ կարծում ենք, որ այս փոփոխությունները ժամանակավրեպ են և ընդհանրապես պետք է հանվեն շրջանառությունից։ Դրանում առկա որոշ ընդունելի կետերը պետք է ներառել 2018 թ․ շրջանառված փոփոխությունների ու լրացումների նախագծերի մեջ և շտապ կարգով դրանք դնել շրջանառության մեջ։ Հարգանքով, Մովսես Արիստակեսյան «Տնտեսական իրավունքի կենտրոն» ՀԿ նախագահ