Add to favourites

«Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում լրացումներ և փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծ

ՆԱԽԱԳԻԾ

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

ՕՐԵՆՔԸ

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐԿԱՅԻՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ

ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԵՎ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

Հոդված 1. 2016 թվականի հոկտեմբերի 4-ի Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքի (այսուհետ՝ Օրենսգիրք) 335-րդ հոդվածի 3-րդ մասի 5-րդ կետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.

«5) արժութային գործարքների իրականացման համար սահմանված կարգերի ու կանոնների պահանջների պահպանման ճշտությունը.»:

 

Հոդված 2. Օրենսգիրքի 380-րդ հոդվածի 1-ին մասից հետո լրացնել նոր 1.1-ին մաս հետևյալ բովանդակությամբ՝

«1․1 Հսկիչ դրամարկղային մեքենա կիրառողները հսկիչ (նույնականացման) նշաններով դրոշմավորված ապրանքների վաճառքի դեպքում hսկիչ դրամարկղային մեքենայի միջոցով կամ դրան միացված ծրագրային և (կամ) տեխնիկական միջոցներով ապահովում են այդ հսկիչ (նույնականացման) նշանների վերաբերյալ տեղեկատվության փոխանցումը հարկային մարմնի միասնական շտեմարան՝ հսկիչ դրամարկղային մեքենայի կտրոնի տպագրման միջոցով, իսկ Կառավարության սահմանած դեպքերում և կարգով՝ հսկիչ (նույնականացման) նշանների վերաբերյալ հսկիչ դրամարկղային մեքենայի տեղեկատվական կտրոնի տպագրման միջոցով։»։

 

Հոդված 3. Օրենսգիրքի 381-րդ հոդվածում՝

1)  3-րդ մասում լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ 18-րդ և 19-րդ կետեր.

«18) հսկիչ (նույնականացման) նշանով դրոշմավորված ապրանքի վաճառքի դեպքում հսկիչ (նույնականացման) նշանների քանակը,

19) հսկիչ (նույնականացման) նշաններով դրոշմավորված ապրանքների վաճառքի դեպքում հսկիչ (նույնականացման) նշանների հիման վրա հարկային մարմնի հաստատած ալգորիթմով գեներացվող ստուգիչ համարը (բացառությամբ «կանխավճար» գրառում ունեցող կտրոնների)։»,

2) 3-րդ մասից հետո  լրացնել նոր 3.1-ին մաս հետևյալ բովանդակությամբ՝

«3․1. Հսկիչ (նույնականացման) նշանների վերաբերյալ հսկիչ դրամարկղային մեքենայի տեղեկատվական կտրոնի վրա պետք է տպագրված լինի հետևյալ տեղեկատվությունը (տվյալները).

1) կտրոնի հերթական համարը (ԿՀ)՝ 8 նիշ.

2) հսկիչ դրամարկղային մեքենա կիրառողի անվանումը (կազմակերպության անվանումը և կազմակերպաիրավական տեսակի հապավումը, անհատ ձեռնարկատիրոջ անունը, ազգանունը).

3) հսկիչ դրամարկղային մեքենայի կիրառության վայրի հասցեն.

4) հսկիչ դրամարկղային մեքենա կիրառողի հարկ վճարողի հաշվառման համարը (ՀՎՀՀ).

5) հսկիչ դրամարկղային մեքենայի գրանցման համարը (ԳՀ).

6) կտրոնի տպագրման վայրկյանը, րոպեն, ժամը, օրը, ամիսը, տարին, իսկ արտաքին (առևտրային) ծրագիր կիրառելու դեպքում՝ հսկիչ դրամարկղային մեքենայի կողմից գեներացվող վայրկյանը, րոպեն, ժամը, օրը, ամիսը, տարին.

7) ապրանքի անվանումը և ապրանքային դիրքը,

8) ապրանքի քանակը, դրա չափման միավորը.

9) հսկիչ (նույնականացման) նշանների քանակը,

10) հսկիչ (նույնականացման) նշանների հիման վրա հարկային մարմնի հաստատած ալգորիթմով գեներացվող ստուգիչ համարը:»։

 

Հոդված 4. Օրենսգիրքի 419-րդ հոդվածի՝ և ՝

1) 9-րդ մասից հանել «համալիր», «կամ հսկիչ գնման ուսումնասիրության արձանագրության» և «կամ հսկիչ գնման ուսումնասիրության արձանագրության նախագծի» բառերը,

2) 11-րդ մասում «հսկիչ գնման ուսումնասիրության արձանագրության» բառերը փոխարինել «հարկային ստուգման ակտի» բառերով:»։

 

Հոդված 5.

  1. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը, բացառությամբ սույն օրենքի 2-րդ և 3-րդ հոդվածների, որոնք ուժի մեջ են մտնում պաշտոնական հրապարակման օրը ներառող ամսվան հաջորդող չորրորդ ամսվա 1-ից:
  2. Մինչև սույն օրենքի 4-րդ հոդվածի ուժի մեջ մտնելը Օրենսգրքի 419-րդ հոդվածի 8-րդ և 10-րդ մասերով նախատեսված խախտումները հսկիչ գնման ուսումնասիրությամբ արձանարգրված լինելու դեպքում սույն օրենքի 4-րդ հոդվածն ուժի մեջ մտնելուց հետո հարկային ստուգմամբ խախտումներ հայտաբերվելու դեպքում Օրենսգրքի 419-րդ հոդվածի 9-րդ և 11-րդ մասերով նախատեսված` խախտումը կրկնակի համարելու ժամկետի հաշվարկման համար հիմք է հանդիսանում կազմված հսկիչ գնման ուսումնասիրության արձանագրության ամսաթիվը:
  • Discussed

    12.08.2024 - 27.08.2024

  • Type

    Law

  • Area

    State revenue

  • Ministry

    State Revenue Committee

Send a letter to the draft author

Your suggestion will be posted on the site within 10 working days

Cancel

Views 1850

Print

Suggestions

Սմբատ Շահինյան

13.08.2024

Դիմում ( Տեղեկատվություն տրամադրելու մասին) Հարգել պարոն Հովհաննիսյան Հարգելի պարոն Բադասյան ՀՀ կառավարության 2024 թվականի ապրիլի 18-ին կայացված թիվ 553-Ն Որոշմամբ սահմանվել է «Արտաքին տնտեսական գործունեության ապրանքային անվանացանկ» (ԱՏԳ ԱԱ) դասակարգչի 2201 10 110 0, 2201 10 190 0, 2201 10 900 0, 2201 90 000 0 ծածկագրերին դասվող` դրոշմապիտակներով դրոշմավորման ենթակա ապրանքների դրոշմավորուման իրականացման կարգը ՝ ապրանքների դրոշմավորման համակարգի հիմնական տեխնոլոգիական կազմակերպչական մոդելի միջոցով (այսուհետ Մոդել), իսկ Որոշմանը կից հավելվածով (այսուհետ ՝ Կանոններ) սահմանվել է Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքի (այսուհետ՝ Օրենսգիրք) 390-րդ հոդվածի 1-ին մասով սահմանված՝ ԱՏԳ ԱԱ դասակարգչի 2201 10 110 0, 2201 10 190 0, 2201 10 900 0, 2201 90 000 0 ծածկագրերին դասվող ապրանքների (այսուհետ՝ Ջրեր) նույնականացման միջոցներով ապրանքների դրոշմավորման համակարգի հիմնական տեխնոլոգիական կազմակերպական Մոդելի դրոշմավորման հետ կապված հարաբերությունները, ինչպես նաև Որոշման 1-ին կետով սահմանված ժամկետին նախորդող օրը ներառյալ ներկայացված՝ օրենսգրքի 393-րդ հոդվածի 4-րդ մասին համապատասխան՝ դրոշմապիտակների տրամադրման հայտերի հիման վրա ստացված դրոշմապիտակների հետ կապված անցումային դրույթներ։ Ինչպես Որոշման, այնպես էլ Կանոնների կիրառման հետ կապված հարաբերությունների և դրանց դրույթների գործնականում կյանքի կոչելու ընթացակարգերը բացահայտելու անհրաժեշտությունից ելնելով, հիմք ընդունելով ՀՀ Սահմանադրության 51-րդ և 75-րդ հոդվածները, «Տեղեկատվության ազատության մասին» ՀՀ օրենքի դրույթները Խնդրում եմ տրամադրել տեղեկատվություն քննարկվող նորմերի կիրառման գործընթացի կազմակերպման վերաբերյալ։ Եվ՛ Որոշմամբ, և՛ Կանոններով սահմավում է Մոդելի ներդրման իրավակարգավորումները, սակայն նորմատիվ իրավական ակտի տեքստում բացակայում է որևէ իրավակարգավորում, որով տնտեսվարող սուբյեկտը կկարողանա պատկերացում կազմել նույնականացման միջոցների ձեռք բերման և գործնականում կիրառման իրավահարաբերությունների մասին, ուստի խնդրում եմ տրամադրել տեղեկատվություն հետևյալի հարցերի մասին՝ 1․ Ի՞նչ ընթացակարգով տնտեսվարող սուբյեկտը կարող է ձեռք բերել Մոդելով սահմանված նույնականացման միջոցները և ո՞ր պետական կամ ոչ պետական կազմակերպությունն է տրամադրում դրանք։ 2․ Արդյո՞ք նույնականացման միջոցները տնտեսվարող սուբյեկտին տրամադրվելու են անհատույց, թե հատուցմամբ, եթե հատուցմամբ, ապա որքա՞ն է կազմելու հատուցման արժեքը և ի՞նչ գնային քաղաքականությամբ է ձևավորվելու նույնականացման միջոցի արժեքը, նույնականացման միջոցի հատուցմամբ ձեռք բերելու (գնելու) դեպքում ինչ ծառայություն է ստանում տնտեսվարող սուբյեկտը կամ ի՞նչ ապրանքային արժեք է ձեռք բերում տնտեսվարող սուբյեկտը։ 3․ Հաշվի առնելով այն, որ ՀՀ օրենսդրության մեջ բացակայում է որևէ դրույթ նույնականացման միջոցները հատուկ թույլատվության առկայությամբ շրջանառության մեջ գտնվելու իրավակարգավորումներ, ուստի խնդրում եմ հայտնել ՝ արդյոք նույնականացման միջոցը չսահմանափակվա՞ծ շրջանառության ապրանքատեսակ է (օբյեկտ է), և դրա գինը ձևավորվելու է մրցակցային և հավասար պայմաններում , թե՞ նույնականացման միջոցը սահմանափակ շրջանառության ապրանքատեսակ է, և կարող է արտադրվել և վաճառվել միայն դրա թույլատվությունը ունեցող (լիցենզավորված) կազմակերպության կողմից, և արդյո՞ք դրա գինը ձևավորվելու է մենաշնորհային միջավայրում կամ հանրային ծառայությունները կարգավորող պետական լիազոր մարմնի կողմից սահմանված գնային քաղաքականությամբ ։ 4․ Մոդելի ներդրման նպատակն է ՀՀ-ում արտադրվող և իրացվող ապրանքների հետագծելիության ապահովումը շրջանառության բոլոր փուլերում, սակայն Մոդելի կիրառումը, բազմաթիվ հոսքագծեր շահագործող կազմակերպություններից կպահանջեն լրացուցիչ ֆինանսական ներդրումներ նոր սարքավորումներ ձեռք բերելու համար՝ արտադրական պրոցեսում նույնականացման միջոցի դակումն ապրանքի փաթեթի վրա ագրեգատացիայի ապահովման պահանջից ելնելով, արդյո՞ք Մոդելի ներդրման հետ մասին ընդունվել են օրենսդրական ակտեր, պետական սուբսիդիավորման ծրագրեր, հարկային արտոնություններ կամ տնտեսվարողին խրախուսելու այլ միջոցներ, որոնց միջոցով տնտեսվարողը հնարավորություն կունենա իր գործունեությունը համապատասխանեցնել նոր կարգին։ Ներկայիս ժամում 25000-ից 30000 հազար արտադրողականությամբ հոսքագիծ ունեցող կազմակերպությունների մոտ ագրեգատացիայի ապահովումն անհնար է, և նմանատիպ կազմակերպությունները նշված հոսքագծերը չշահագործելու հետևանքով կկրեն խոսոր վնասներ՝ իրացման ծավալների կտրուկ նվազմամբ պայմանավորված, արդյո՞ք նմանատիպ կազմակերպությունների հետ քննարկվել են նշված խնդրի առարկան և ի՞նչ լուծումներ են առաջարկվել։ Հայաստանի Հանրապետության Սահմանադրության 11-րդ հոդվածի համաձայն՝ Հայաստանի Հանրապետության տնտեսական կարգի հիմքը սոցիալական շուկայական տնտեսությունն է, որը հիմնված է մասնավոր սեփականության, տնտեսական գործունեության ազատության, ազատ տնտեսական մրցակցության վրա և պետական քաղաքականության միջոցով ուղղված է ընդհանուր տնտեսական բարեկեցությանը և սոցիալական արդարությանը: ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի 133-րդ հոդվածի 3-րդ մասի համաձայն՝ Քաղաքացիական իրավունքների օբյեկտների տեսակները, որոնք կարող են պատկանել շրջանառության սոսկ որոշակի մասնակիցների կամ կարող են շրջանառության մեջ դրվել հատուկ թույլտվությամբ կամ կարող են տիրապետվել, օգտագործվել կամ տնօրինվել սոսկ որոշակի նպատակներով (սահմանափակ շրջանառու օբյեկտներ), որոշվում են օրենքով սահմանված կարգով։ Թվային դրոշմավորման կոդերի կիրառման հետ կապված հարցեր 1. Տրամադրվող թվային կոդերի համար ո՞վ պետքե վճարի, եթե կազմակերպությունները, ապա վճարված գումարները օրենքով սահմանված կարգով պիտի հաշվանցվեն, թե ոչ, հակառակ դեպքում կստացվի , որ ՊԵկ-ին օրենքով սահմանված կարգով տրված վերահսկողության լիազորությունների իրականացման համար, պիտի կազմակերպությունները վճարեն, եթե այո, ապա արդյոք այն չի հակասում ՀՀ Սահմանադրությանը: 2. Տվյալ ծրագրի նպատակն է ՀՀ-ում Ապրանքների դրոշմավորման ավտոմատացված տեղեկատվական համակարգի (ԱԴԱՏՀ) արդիականացումը, որը կապահովի իրցվող ապրանքների հետագծելիությունը շրջանառության բոլոր փուլերում, սակայն այդ տեղեկատվական համակարգի կիրառումը, բազմաթիվ հոսքագծեր շահագործող կազմակերպություններից կպահանջեն լրացուցիչ ֆինանսական մեծ ներդրումներ, արդյոք պատրաստվուն է պետությունը սուբսիդավորել այդ համակարգերը ձեռք բերելու համար: 3. Իրցվող ապրանքների հետագծելիությունը շրջանառության բոլոր փուլերում ապահովելու համար, արտադրությամբ զբաղվող ընկերություներից կպահանջի ապրանքների փաթեթավորումն իրականացնել ագրեգատացիայի կիրառումով, արդյոք ոսումնասիրվել են ՀՀ-ում արտադրությամբ զբաղվող ընկերություներում առկա արտադրական հոսքագծերի հնարավորությունները, որտեղ ապրանքները իրացվում են շրջանառելի տարա համարվող արկղերով կամ որտեղ ապրանքները փաթեթավորվում են պոլիէթիլենային թաղանթներով, նման դեպքերում ինչ ձևով պետք է լրացուցիչ կոդը փակցվի փաթեթավորվող ապրանքի վրա, տեխնոլոգիապես հնարավոր է արդյոք պոլիէթիլենային թաղանթի վարա, փաթեթում առկա ապրանքների կոդերի տվյալները գեներացված մեկ թվային կոդի տակ էլեկտրոնային տարբերակով դրոշմել: 4. Արտադրող ընկերությունները ՀՀ-ում ձևավորված ապրանքների իրացման շուկաի պահանջներից ելնելով ապրանքների իրացման զգալի մասը իրացնում են կամ իրենց ֆիրմային խանութների միջոցով կամ դիստրիբյուտրների մջոցով, եկու դեպքում էլ ապրանքների իրացումը կատարվում է ՀԴՄ-ներով և հիմնականում գնորդները հանդսանում են փոքր և միջին կարգի մանրածախ առևտրի կետեր, ինչպես նաև ֆիզիկական անձիք: Նշված գնորդների կողմիծ գնված ապրանքները շատ հաճախ լինում են մեծաքանակ և նման դեպքերում, եթե գնված բոլոր ապրանքները հատի առ հատիկ պետք է անցկացվեն թվային կոդերը կարդացող սարքով, ապա կստացվի, որ ապրանքները պիտի փաթեթներից հանվեն, որը հակասում է գնորդի ցանկությանը, քանի որ այն կխոչնդոտի ապրանքների տեղափողմանը և պահպանմանը, միաժամանակ չի բացառվի, որ նշված ապրանքները վերավաճռվեն և կրկնակի անգամ անցնեն թվային կոդերը կարդացող սարքով, որն էլ կհակասի թվային կոդերի կիրառման կարգին, ինչպես նաև կխոչնդոտի վերհսկողության իրականացմանը: 5. Շրջանառելի տարաներով ապրանքները արտադրող ընկերությունները, հասարակական սննդի ոլորտներին նմանատիպ ապրանքները մատակարարում են արկղերով, տվայլ պայմաններում արկղերը նունպես շրջանառելի տարա են համարվում, այս պարագայում հոսքագծերի առանձնահատկությունից ելնելով ապրանքների փաթեթավորման ագրեգատացիան ապահովելը անհնարին է, քանի որ արկղերը որպես շրջանառելի տարա բազմաթիվ անգամ օգտագործվում են արտադրական պրոցեսում, իսկ նման իրավիճակում գներացնող թվային կոդերի քանակը Նշված հարցերի պատասխանները չունենալով, տնտեսվարողները կհայտնվեն անելանելի վիճակում և ՀՀ տարածքում գործող փոքր և միջին մանրածախ առևտրի կետերը, եթե ՀՀ կառավարության կողմից չստանան չստանան համապատասխան աջակցության, ապա հտևանքները շատ ծանր են լինելու:

See more