Add to favourites

Under development

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐԿԱՅԻՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԸ

86%14%

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐԿԱՅԻՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԾԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ

 

  1. ԱՌԿԱ ԻՐԱՎԻՃԱԿԸ ԵՎ ՆԱԽԱԳԾՈՎ ԿԱՐԳԱՎՈՐՄԱՆ ԵՆԹԱԿԱ ԽՆԴԻՐՆԵՐԸ

 

ՀՀ Հարկային օրենսգրքով նախատեսված է, որ շրջանառելի` բազմակի օգտագործման տարայով տարայավորված ապրանք արտադրողի կողմից Կառավարության սահմանած չափանիշները բավարարող շրջանառելի` բազմակի օգտագործման տարայի օտարումն ազատվում է ԱԱՀ-ից: Այս կարգավորումը նպատակ է ունեցել խրախուսելու բազմակի օգտագործման տարաների օգտագործումը, ինչը մի կողմից պետք է նվազեցներ միավոր արտադրանքի գինը, մյուս կողմից` ապահովեր շրջանառու տարաների հնարավորինս շատ օգտագործում` ապահովելով նաև բնապահպանական օգուտներ:

Գործնականում այս դրույթի կիրառության հետ կապված առաջանում են խնդիրներ, քանի որ շրջանառելի` բազմակի օգտագործման տարա օգտագործող տնտեսավարողները հիմնականում վաճառքն իրականացնում են դիստրիբյուտորների միջոցով, որոնց կողմից իրացումն ազատված չէ ԱԱՀ-ից: ԱԱՀ-ով հարկվում են նաև շրջանառելի տարաների վերադարձի (ետ վաճառքի) գործարքները` անկախ նրանից օտարումն իրականացվում է դիստրիբյուտորներին, թե արտադրողին: Ստացվում է, որ արտադրողի կողմից իրացումն ԱԱՀ-ից ազատելու խթանը վաճառքի ամբողջ շղթան չի կարգավորում և շրջանառելի միևնույն տարայի վերադարձը հարկվում է այնքան անգամ, որքան այն շրջանառվում է:

Խնդիրը փոքր-ինչ այլ է հանրային սննդի օբյեկտների հետ հարաբերություններում, որոնց արտադրողները ապրանք օտարելիս, որպես կանոն, շրջանառելի տարաները չեն օտարվում, այլ տարբեր մեխանիզմներով տրամադրում են պահպանման` հետագայում վերադարձնելու պայմանով:

Նշված խնդիրները, ինչպես նաև ոլորտում վերահսկողություն իրականացնող պետական մարմնի կողմից գործարարների կիրառած մոտեցումների հնարավոր մեկնաբանությունների վերաբերյալ մտահոգությունները անորոշություններ են առաջացնում գործարարների համար և չեն նպաստում շրջանառելի տարաների ավելի լայն կիրառությանը: Արդյունքում` որոշ տնտեսավարողներ հրաժարվել են իրենց տարաները շրջանառելու մեխանիզմից և անընդհատ նոր տարաներ են գնում և մտցնում շուկա:

Նշված երևույթները ստեղծում են տնտեսական անհարկի ծախսեր` շրջանառության ենթակա տարաների փոխարեն նոր ձեռք բերվող տարաների վրա կատարվող ծախսի մասով: Ընդ որում, այդ տարաները հիմնականում ներկրվում են և երկրի ներսում լրացուցիչ արժեք չեն ստեղծում:

Չնայած շրջանառելի տարաների հավաքմամբ և վերադարձով զբաղվող տնտեսավարողների առկայությանը` տարաների որոշ մասը մնում է որպես թափոն և ստեղծում բնապահպանական խնդիրներ: Այն մասը, որը հավաքվում է թափոններից և վաճառվում տարայավորված ապրանք արդադրողին, ենթադրում է հավելյալ ծախսեր` հետագայում օգտագործելու համար և ավելի հաճախ է լինում ոչ պիտանի:

 

  1. ԿԱՐԳԱՎՈՐՄԱՆ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐԸ

Ելնելով վերոգրյալից` Նախագծի նպատակն է ստեղծել կանխատեսելի իրավական պայմաններ շրջանառելի` բազմակի օգտագործման տարաների հնարավորինս շատ շրջանառելու համար:

 

3ԱՌԱՋԱՐԿՎՈՂ ԿԱՐԳԱՎՈՐՈՒՄՆԵՐԸ

Նախագծով առաջարկվում է լրացումներ կատարել Հարկային օրենսգրքում` դրանում նախատեսելով, որ շրջանառելի` բազմակի օգտագործման տարան, որով տարայավորված է ապրանք, չի համարվում օտարված, եթե այդպիսի տարայով տարայավորված ապրանքի շրջանառության բոլոր փուլերում պայմանագրով (պայմանագրերով) կամ հաշվարկային փաստաթղթով սահմանված է, որ տարայի նկատմամբ սեփականության իրավունքը պահպանում է ապրանք արտադրողը և որ տարան ենթակա է վերադարձման ապրանք արտադրողին` ուղղակի կամ ապրանքը վերավաճառած անձի միջոցով:

 

  1. ԱԿՆԿԱԼՎՈՂ ԱՐԴՅՈՒՆՔՆԵՐԸ

          Ակնկալվում է, որ նախագծի ընդունմամբ կստեղծվեն կանխատեսելի պայմաններ բազմակի օգտագործման շրջանառելի տարաների շրջանառության համար, ինչը կնպաստի նոր տարաների հնարավորինս քիչ ձեռք բերմանը` նվազեցնելով տնտեսության համար առաջացող լրացուցիչ ֆինանսական բեռը և բնապահպանական խնդիրները:

 

 

 

  • Discussed

    21.11.2022 - 06.12.2022

  • Type

    Law

  • Area

    Economy

  • Ministry

    Ministry of Economy

Send a letter to the draft author

Your suggestion will be posted on the site within 10 working days

Cancel

Views 3890

Print