Add to favourites

Under development

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՕՐԵՆՔԸ «ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՔՆՆՉԱԿԱՆ ԿՈՄԻՏԵԻ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՔՆՆՉԱԿԱՆ ԿՈՄԻՏԵԻ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔԻ

ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԱՆՀՐԱԺԵՇՏՈՒԹՅԱՆ

 

  1. Ընթացիկ իրավիճակը և իրավական ակտի ընդունման անհրաժեշտությունը

ՀՀ քննչական կոմիտեն (այսուհետ՝ Կոմիտե) ձևավորվել է 2014թ.-ին և ՀՀ քրեական դատավարության օրենսգրքով իր իրավասությանը վերապահված՝ ենթադրյալ հանցագործությունների կապակցությամբ կազմակերպում և իրականացնում է նախաքննություն: Նախաքննության ընթացքում բոլոր այն անձինք, ովքեր առնչվում են Կոմիտեի հետ` անկախ իրենց կարգավիճակից (տուժող, վկա, կասկածյալ, մեղադրյալ և այլն), իրենց անձնական տվյալներն են հայտնում վարույթ իրականացնող մարմնին: Այդ տվյալները պահպանվում են թե՛ թղթային տարբերակով, թե՛ էլեկտրոնային կամ սքանավորված եղանակով: Հաշվի առնելով, որ Կոմիտեում ակամա ձևավորվում է դատավարական տարբեր կարգավիճակներ ունեցող անձանց վերաբերյալ ծավալուն տեղեկատվություն, օրենսդրական պահանջ է առաջանում սահմանել այդ տվյալների օգտագործման ռեժիմը:

Մասնավորապես, «Անձնական տվյալների պաշտպանության մասին» ՀՀ օրենքի 8-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին կետի համաձայն՝ անձնական տվյալներ մշակելը օրինական է, եթե տվյալները մշակվել են օրենքի պահանջների պահպանմամբ, և տվյալների սուբյեկտը տվել է իր համաձայնությունը, բացառությամբ սույն օրենքով կամ այլ օրենքներով ուղղակիորեն նախատեսված դեպքերի:

Նույն օրենքի 4-րդ հոդվածի համաձայն՝ անձնական տվյալներ մշակողը պարտավոր է հետևել և ապահովել, որ տվյալները մշակվեն օրենքի պահանջների պահպանմամբ: Անձնական տվյալները մշակվում են օրինական և որոշակի նպատակներով և առանց տվյալների սուբյեկտի համաձայնության չեն կարող օգտագործվել այլ նպատակներով:

 Նույն օրենքի 5-րդ հոդվածի 2-րդ մասի համաձայն՝ անձնական տվյալներ մշակողը պարտավոր է անձնական տվյալները մշակել այն նվազագույն քանակով, որն անհրաժեշտ է օրինական նպատակներին հասնելու համար:

Հաշվի առնելով, որ Կոմիտեն նախաքննություն իրականացնող մարմին է, իսկ նախաքննության դեպքում անձն իր տվյալները հայտնում է նախաքննություն իրականացնելու նպատակով, հետևաբար այդ տվյալները ձևավորում են անհատական տվյալների ծավալուն շտեմարան:

Հաշվի առնելով ձևավորվող տեղեկատվական շտեմարանի ծավալը և տեղեկատվության անձնական լինելը, իսկ երբեմն նաև հատուկ կատեգորիայի անձնական տվյալների առկայությունը, անհրաժեշտություն է առաջանում օրենսդրորեն  ամրագրել այն հանգամանքը, որ Կոմիտեում ձևավորված տեղեկատվական շտեմարանները կարող են օգտագործվել բացառապես իր լիազորություններն իրականացնելու համար, այսինքն՝ նախաքննության կազմակերպման և իրականացման նպատակով:

Նման որոշակիությունը մի կողմից պաշտպանում է անձի անհատական տվյալները, ներառյալ՝ հատուկ կատեգորիայի անձնական տվյալները, այլ նպատակով օգտագործելուց, իսկ մյուս կողմից՝ հստակեցնում է Կոմիտեի լիազորությունները երրորդ անձանց հետ իրավահարաբերություններում, եթե նրանք ներկայացնեն որևէ անձի անհատական տվյալների վերաբերյալ հարցումներ:

Լրացումը պայմանավորված է նաև այն հանգամանքով, որ ՀՀ օրենսդրությամբ անհատական տվյալների պաշտպանության և դրանց օգտագործելու բացառություններ արդեն իսկ նախատեսված են: Մասնավորապես, «Օպերատիվ-հետախուզական գործունեության մասին» ՀՀ օրենքի 12-րդ հոդվածի 1-ին մասն ուղղակիորեն ամրագրում է, որ օպերատիվ-հետախուզական գործունեություն իրականացնող մարմինները պարտավոր են գաղտնի պահել իրենց մոտ գաղտնի հիմունքներով համագործակցող և համագործակցած անձանց անհատական տվյալները:

Բացի այդ, «Ոստիկանության մասին» ՀՀ օրենքում լրացումներ և փոփոխություն կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծում, որը 31.08.2018թ.-ին ներկայացվել էր մշտապես գործող պետաիրավական նախարարական կոմիտեի նիստի քննարկման, իսկ 06.09.2018թ.-ին՝ Կառավարության նիստ և արժանացել հավանության՝ համապատասխան շտեմարանների կարգավորման մասին տեղեկություններն արդեն իսկ ներառված են, որտեղ նաև նշվում է այն պետական մարմինների շրջանակը, որոնց համար այդ շտեմարանները հասանելի են:

Համանման կարգավորումներ նախատեսված են տարբեր երկրների օրենսդրությամբ, օրինակ՝ Գերմանիայի քրեական դատավարության օրենսգրքի 484-րդ հոդվածում ուղղակի ամրագրված է տեղեկատվության հավաքագրումը, իսկ «Անձնական տվյալների մասին» ՌԴ դանշային օրենքի 14-րդ հոդվածի 8-րդ մասի 2-րդ կետում, «Անձնական տվյալների մասին» Բելառուսի Հանրապետության օրենքի նախագծի[1] 9-րդ հոդվածի 2-րդ մասի 6-րդ կետում և այլ պետությունների իրավական ակտերում սահմանված է, որ այդ առանձնահատկությունները նախատեսվում են ներճյուղային օրենքներով, որոնք էլ ամրագրում են ներկայացված իրավակարգավորմանը համապատասխանող նորմեր:

 

  1. Առաջարկվող կարգավորման բնույթը.

Իրավական որոշակիության համատեքստում կապահովվի քրեական դատավարությանը մասնակցող անձի անհատական տվյալների մշակումը՝ օրենքով սահմանված կարգով՝ պաշտպանելով այդ տվյալները:

 

  1. Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները, անձինք

Նախագիծը մշակվել է ՀՀ քննչական կոմիտեի կողմից:

4.Ակնկալվող արդյունքը

Նախագծի ընդունմամբ ակնկալվում է «Հայաստանի Հանրապետության քննչական կոմիտեի մասին» օրենքում համապատասխան լրացում կատարել, որով կապահովվի համապատասխանեցումը «Անձնական տվյալների պաշտպանության մասին» օրենքով նախատեսված նախապայմանին: Առաջարկվող լրացմամբ կհստակեցվի Կոմիտեի կողմից անձնական տվյալների մշակման նպատակը, որով կապահովվի անձնական տվյալների պաշտպանությունը՝ նախաքննության կազմակերպման և իրականացման ընթացքում:

 

 

 

 

[1] http://forumpravo.by/files/proekt_zakona_o_personalnih_dannih.pdf

  • Discussed

    15.10.2018 - 30.10.2018

  • Type

    Law

  • Area

    Justice, Criminal legislation, Criminal procedure

  • Ministry

    Ministry of Justice

Send a letter to the draft author

Your suggestion will be posted on the site within 10 working days

Cancel

Views 5784

Print