26.09.2025
Ուսումնասիրելով «Հայաստանի Հանրապետության կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի 2020 թվականի հոկտեմբերի 14-ի N 40-Ն հրամանում փոփոխություն կատարելու մասին» հրամանի նախագիծը և դրա հիմնավորումը, ես տալիս եմ դրական առաջարկություն՝ այն ընդունելու համար։ Ստորև ներկայացնում եմ իմ հիմնավորումները։ Ներկայացված նախագծի հիմնական նպատակն է վերացնել առկա իրավական հակասությունը ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարի (այսուհետ՝ ԿԳՄՍՆ) 2020 թվականի հոկտեմբերի 14-ի N 40-Ն հրամանի և «Հանրակրթության մասին» ՀՀ օրենքի միջև։ Գործող կարգավորման համաձայն՝ ԿԳՄՍ նախարարության կողմից մարզային պետական ուսումնական հաստատություններ մասնագետների գործուղումը հնարավոր է դառնում միայն այն դեպքում, երբ ուսուցչի թափուր տեղի համար հայտարարված մրցույթը անցկացվել է նվազագույնը երկու անգամ և թափուր տեղը չի համալրվել։ Մինչդեռ, «Հանրակրթության մասին» օրենքը սահմանում է, որ նման գործուղումը հնարավոր է արդեն մեկ անգամ անցկացված անհաջող մրցույթից հետո։ Նախագիծը առաջարկում է հստակ և պարզ լուծում՝ ԿԳՄՍՆ N 40-Ն հրամանի հավելվածի 7-րդ կետում «առնվազն 2 անգամ» բառերը փոխարինել «առնվազն 1 անգամ» բառերով։ Նախագծի ընդունումը կվերացնի ենթաօրենսդրական ակտի և օրենքի միջև առկա հակասությունը, ապահովելով օրենսդրության միասնականությունն ու կանխատեսելիությունը։ Անհաջող մրցույթների թիվը երկուսից մեկի նվազեցնելը թույլ կտա զգալիորեն արագացնել մարզերում ուսուցիչների թափուր տեղերը համալրելու գործընթացը՝ նախարարության կողմից մասնագետ գործուղելու միջոցով։ Սա կարևոր քայլ է՝ ապահովելու կրթության շարունակականությունն ու որակը հեռավոր համայնքներում։ Փոփոխությունը կհստակեցնի նախարարության կողմից մասնագետ գործուղելու կարգը՝ այն դարձնելով ավելի արդյունավետ։ Այս փոփոխությունը պետական բյուջեի վրա լրացուցիչ ֆինանսական բեռ չի առաջացնում և այլ իրավական ակտերում փոփոխությունների անհրաժեշտություն չի ստեղծում։ Առաջարկվող փոփոխությունը կրթության որակի ապահովման կարևոր կարգավորում է, որն ուղղված է օրենսդրական դաշտի ներդաշնակեցմանը և մարզային դպրոցներում կադրային խնդիրների լուծման արդյունավետության բարձրացմանը։ Ելնելով վերոնշյալից՝ ես միանշանակ կողմ եմ նախագծի ընդունմանը։