ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

 «Հարկային օրենսգրքում լրացում և փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի ընդունման

 

  1. Իրավական ակտի ընդունման անհրաժեշտությունը.

 «Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում լրացում և փոփոխություն  կատարելու մասին» օրենքի նախագծի ընդունման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է Հայաստանի Հանրապետության տարանցիկ դերի բարձրացման և Իրանի Իսլամական Հանրապետության հետ բեռնափոխադրումների ոլորտում համագործակցության զարգացման անհրաժեշտությամբ։

  1. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները.

Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքով սահմանված ճանապարհային հարկը Հայաստանի Հանրապետության ավտոմոբիլային ճանապարհների ցանցի զարգացման, Հայաստանի Հանրապետության ընդհանուր օգտագործման պետական ավտոմոբիլային ճանապարհների շինարարության, նորոգման և պահպանման համար անհրաժեշտ դրամական միջոցների գոյացման նպատակով պետական բյուջե վճարվող հարկ է: Ճանապարհային հարկով հարկման օբյեկտներ է համարվում Հայաստանի Հանրապետությունում չգրանցված (չհաշվառված) բեռնատար ավտոտրանսպորտային միջոցներով Հայաստանի Հանրապետության ավտոմոբիլային ճանապարհներից օգտվելը։ Ճանապարհային հարկը գանձում են մաքսային մարմինները՝ հանրապետություն մուտք գործելու յուրաքանչյուր 15 օրվա համար։ Ճանապարհային հարկի մեծությունը կախված է  մեքենայի բեռնատարողությունից։

Հարկային օրենսգրքի 191-րդ հոդվածով սահմանված են ճանապարհային հարկի արտոնությունները։

 Ճանապարհային հարկի նոր արտոնություն սահմանելու համար անհրաժեշտ է փոփոխություններ կատարել միջազգային պայմանագրերում կամ Հարկային օրենսգրքում, ինչը ժամանակատար գործընթաց է։

 ԻԻՀ-ի հետ ներկայումս քննարկվում են երկկողմ բեռնափոխադրումների գործընթացը դյուրացնելու ուղղությամբ միջոցառումներ իրականացնելու հարցերը, որոնց շրջանակներում կարևորվում է երկուստեք բեռնափոխադրումների արտոնություններ սահմանելու հարցը։ 

Բացի այդ՝ Հարկային օրենսգրքի 191-րդ հոդվածի 1-ին մասի 6-րդ կետը ուժը կորցրած է ճանաչվել, իսկ նույն կարգավորմանը վերաբերող 2-րդ մասի 6-րդ կետը պահպանվել է, ինչը օրենսդրական բաց է և ենթակա է կարգավորման։

  1. Տվյալ բնագավառում իրականացվող քաղաքականությունը.

Առկա խնդիրները լուծելու նպատակով առաջարկվում է փոփոխություն կատարել Հարկային օրենսգրքում՝ ՀՀ կառավարությանը վերապահելով ճանապարհային հարկի արտոնություններ սահմանելու իրավասություն։ Կարգավորման նպատակը ճանապարհային հարկի նոր արտոնություններ սահմանելու կամ դրանք վերանայելու գործընթացը դյուրացնելն է, որը հնարավորություն կտա արտոնությունների սահմանման գործընթացը իրականացնել զուգահեռ մյուս կողմի պետության հետ։

Օրենքի նախագծով նաև կարգավորվում է օրենսդրական հակասությունը։

  1. Կարգավորման նպատակը և բնույթը.

Օրենքի նախագծով առաջարկվում է՝

1․ Դեպի երրորդ երկիր Հայաստանի Հանրապետության տարածքով տարանց­­ման նպատակով բեռնատար տրանսպորտային միջոցներով Հայաստանի Հան­րա­պե­տու­թյուն մուտք գործող ճանա­պարհային հարկ վճարողները՝ Հայաստանի Հանրապետության Կառավարության սահ­մա­նած՝ բեռ­նա­տար տրանսպոր­տային միջոցի գրանցման (հաշվառ­ման) երկրին, տեսակին և քանա­կին համա­պա­տասխան։

  1. սահմանվել են ճանապարհային հարկի արտոնություններից օգտվելու իրավունքը հավաստող փաստաթղթերը։

5․Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձիք.Օրենքների նախագծերի փաթեթը մշակվել է Տարածքային կառավարման և ենթակառուցվածքների նախարարության կողմից։

6 Տեղեկատվություն լրացուցիչ ֆինանսական միջոցների անհրաժեշտության և պետական բյուջեի եկամուտներում և ծախսերում սպասվելիք փոփոխությունների մասին.

Օրենքի նախագծի ընդունման դեպքում պետական բյուջեի եկամուտների ավելացում կամ նվազեցում չի նախատեսվում։

  1. Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ

Նախագիծը որևէ ռազմավարական փաստաթղթի հետ կապ չունի։

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Обсуждалось

    26.03.2024 - 16.04.2024

  • Тип

    Закон

  • Область

    Транспорт

  • Министерство

    Министерство территориального управления и инфраструктур

Отправить письмо автору проекта

Ваше предложение будет опубликовано на сайте в течение 10 рабочих дней

Отмена

Просмотры 1929

Принт

Предложения

«Ավտոտրանսպորտային գործունեություն իրականացնողների շահերի պաշտպանություն» ՀԿ

07.04.2024

«Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում փոփոխություն և լրացում կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագծի՝ Ցավոք նախագծի հեղինակները, ինչպես նաև այլ պետական կառավարման մարմիններ, որոնք ներգրավված են ՀՀ և այլ պետութուններում հաշվառված փոխադրողների միջպետական բեռնափոխադրումների կազմակերպման, կառավարման և դրանց նկատմամբ վերահսկողության ու ճանապարհային հարկի գանձման գործառույթներով՝ միջպետական բեռնափոխադրումների գործընթացից անտեղյակ են, ինչն էլ փաստում է ներկայացված նախագիծը։ Միջպետական փոխադրումները, ներառյալ բեռնափոխադրումները կանոնակարգվում են երկկողմ և բազմակողմ միջազգային համաձայնագրերի հիման վրա՝ մուտքի-ելքի, տարանցման, դեպի երրորդ երկիր և երրորդ երկրից, ինչպես նաև կաբոտաժային փոխադրումների իրականացմամբ։ Համաձայնագրերով կարող է փոխադրումները կամ դրանց որոշ տեսակներ ընդհանրապես արգելվեն, կամ ազատականացվեն, կամ ազատվեն ճանապարհային վճարից, կամ քվոտավորվեն՝ ազատվելով ճան․ վճարից կամ չազատվելով։ Նման սկզբունքները և յուրահատկությունները սահմանվում են երկկողմ և բազմակողմ միջազգային համաձայնագրերով, ինչպես նաև դրանցով է սահմանվում այն անհաժեշտ փաստաթղթերի ցանկը, որոնք պետք է ներկայացվեն սահմանային անցակետերում՝ մաքսային մարմիններին։ Ելնելով վերոգրյալից առաջարկում եմ լրամշակել 191-րդ հոդվածի 1-ին և 2-րդ մասերը՝ հանելով բացառությունները Վրաստանի և ԻԻՀ-ի մասերով և նախատեսել դրույթ, համաձայն որի ճանապարհային վճարից ազատելը պետք է իրականացվի երկկողմ և բազմակողմ համաձայնագրերի հիման վրա, քանի որ բոլոր դեպքերը, ըստ երկրների հնարավոր չէ սահմանել։ Իսկ արտոնության իրավասության տրամադրումը ՀՀ կառավարությանը կարծում եմ կհակասի ՀՀ Սահմանադրությանը։ Միաժամանակ կարծում եմ, որ նախագծի հեղինակները, այլ պետությունների լիազոր պետական կառավարման մարմինների հետ բանակցողները միջպետական բեռնափոխադրումների փաստացի իրավիճակի, ՀՀ փոխադրողների պահանջարկի վերաբերյալ չունեն պատկերացում, չի իրականացվում համապարփակ վերլուծություն և ՀՀ փոխադրողների հետ քննարկումներ՝ ինչը շատ վտանգավոր է։ Արդյունքում կարող է նվազել ճանապարհային վճարի գանձումը, չնայած նախագծի հիմնավորման մեջ նշված է, որ բյուջեի էական նվազեցում կամ ավելացում չի նախատեսվում, կամ ռազմավարական փաստաթղթերի հետ կապը բացակայում է՝ ուղղակի անհեթեթություն է։ Ինչ վերաբերվում է ԻԻՀ-ի հետ միջպետական բեռնափոխադրումներին ապա կարծում եմ, որ ՀՀ փոխադրողները ԻԻՀ-ի փոխադրողների հետ համեմատած գտնվում են ոչ մրցակցային պայմաններում, հաշվի առնելով վառելիքի գինը և ՀՀ փոխադրողների կողմից ԻԻՀ-ի տարածքով տարանցիկ փոխադրումների բացակայությունը։ Նման պայմաններում ԻԻՀ-ի փոխադրողներին ՀՀ տարածում տարանցման արտոնությունների տրամադրումը կստեղծի ավելի անհավասար պայմաններ։

Узнать больше