ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ
«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԲՆԱԿՉՈՒԹՅԱՆ ՍԱՆԻՏԱՐԱՀԱՄԱՃԱՐԱԿԱՅԻՆ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԱՊԱՀՈՎՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ ՆԱԽԱԳԾԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԱՆՀՐԱԺԵՇՏՈՒԹՅԱՆ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ
1․ Անհրաժեշտություն
Համաձայն «Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի 12-րդ հավելվածով հաստատված արձանագրության 2-րդ կետի՝ «պետական գրանցումը՝ սանիտարահամաճարակաբանական և հիգիենիկ միասնական պահանջներին կամ Միության տեխնիկական կանոնակարգերի պահանջներին արտադրանքի համապատասխանության գնահատման ընթացակարգ է, որն իրականացվում է բնակչության սանիտարահամաճարակային բարեկեցության հարցերով լիազոր մարմնի կողմից»։ Հայաստանի Հանրապետությունում վերոնշյալ ոլորտի լիազոր պետական մարմինն է հանդիսանում Առողջապահության նախարարությունը։
Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ համաձայն «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 7-րդ կետի՝ ՀՀ առողջապահության նախարարությանը վերապահված է միայն Հայաստանի Հանրապետությունում սանիտարահամաճարակային հսկողության ենթակա ապրանքների գրանցման ընթացակարգի ապահովման լիազորությունը, ուստի անհրաժեշտություն է առաջացել նշյալ մասում ներառել նաև տեխնիկական կանոնակարգման օբյեկտ հանդիսացող արտադրանքի պետական գրանցման վերաբերյալ դրույթ ևս։
2․ Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա խնդիրները․
«Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի 12-րդ հավելվածով հաստատված արձանագրության 2-րդ կետով սահմանված է, որ «պետական գրանցումը՝ սանիտարահամաճարակաբանական և հիգիենիկ միասնական պահանջներին կամ Միության տեխնիկական կանոնակարգերի պահանջներին արտադրանքի համապատասխանության գնահատման ընթացակարգ է, որն իրականացվում է բնակչության սանիտարահամաճարակային բարեկեցության հարցերով լիազոր մարմնի կողմից»։ ՀՀ-ում վերոնշյալ ոլորտի լիազոր պետական մարմինը Առողջապահության նախարարությունն է, որը ներկայումս իրականացնում է միայն «Եվրասիական տնտեսական միությունում սանիտարական միջոցների կիրառման մասին» 2010 թվականի մայիսի 28-ի N 299 որոշմամբ հաստատված սանիտարահամաճարակաբանական և հիգիենիկ միասնական պահանջներին ներկայացվող համապատասխանության պետական գրանցման գործընթաց, իսկ ԵԱՏՄ տեխնիկական կանոնակարգման օբյեկտ հանդիսացող արտադրանքի պետական գրանցումը՝ համաձայն ՀՀ կառավարության 2016 թվականի դեկտեմբերի 22-ի «Պարենային և ոչ պարենային արտադրանքի գրանցում իրականացնող իրավասու մարմիններ սահմանելու մասին» N 1339-Ն որոշման իրականացնում են՝ ԵԱՏՄ համապատասխանության գնահատման մարմինների ռեեստրում ներառված, ՀՀ օրենսդրությամբ սահմանված կարգով հավատարմագրված և նշանակված համապատասխանության գնահատման մարմինները։
Միևնույն ժամանակ հարկ է նաև նշել, որ ԵՏՀ-ից ստացվել է գրություն, որում մտահոգություն է ներկայացվել ԵԱՏՄ մյուս անդամ պետությունների համեմատությամբ ՀՀ համապատասխանության գնահատման մարմինների կողմից տեխնիկական կանոնակարգման օբյեկտ հանդիսացող (ՄՄ ՏԿ 021/2011 և ՄՄ ՏԿ 029/2012) կենսաբանական ակտիվ հավելումների համար անհամաչափ մեծ քանակությամբ պետական գրանցումների իրականացման և կասկած հարուցող տրված փաստաթղթերի համապատասխանության վերաբերյալ։
Ներկայացվող ««Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի ընդունման դեպքում տեխնիկական կանոնակարգերի համապատասխանության պետական գրանցման գործընթացը այսուհետ կիրականացվի Առողջապահության նախարարության կողմից։
3․ Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները.
Հաշվի առնելով, որ «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 7-րդ կետի համաձայն՝ ՀՀ առողջապահության նախարարությանը վերապահված է միայն Հայաստանի Հանրապետությունում սանիտարահամաճարակային հսկողության ենթակա ապրանքների պետական գրանցման գործընթացի լիազորությունը (համաձայն՝ «Եվրասիական տնտեսական միությունում սանիտարական միջոցների կիրառման մասին» 2010 թվականի մայիսի 28-ի «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխությունը N 299 որոշման) և վերջինիս գործառույթներից դուրս է մնացել տեխնիկական կանոնակարգերին համապատասխանության պետական գրանցումը՝ որպես խնդրի լուծում անհրաժեշտ է կատարել սույն օրենսդրական փոփոխությունը։
4․ Կարգավորման նպատակը.
«Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխությունը նպատակաուղղված է «Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի դրույթներին ՀՀ գործող օրենսդրության մոտարկմանը։
- Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձինք.
Նախագիծը մշակվել է ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության կողմից:
6․ Ակնկալվող արդյունքը․
«Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխության ընդունման արդյունքում նշված ոլորտի կարգավորումները կհամապատասխանեցվեն «Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի դրույթներին և տեխնիկական կանոնակարգերի համապատասխան պետական գրանցումն ևս կիրականացվի Առողջապահության նախարարության կողմից։
7․ Այլ տեղեկություններ․
«Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխության ընդունումից հետո անհրաժեշտություն կառաջանա փոփոխություն կատարել նաև ՀՀ կառավարության 2016 թվականի դեկտեմբերի 22-ի «Պարենային և ոչ պարենային արտադրանքի գրանցում իրականացնող իրավասու մարմիններ սահմանելու մասին» N 1339-Ն որոշման մեջ։
«Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխության կատարմամբ պետական բյուջեի եկամուտների նվազեցում կամ ծախսերի ավելացում չի ակնկալվում:
8.Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ. Հայաստանի վերափոխման ռազմավարություն 2050, Կառավարության 2021-2026թթ. ծրագիր, ոլորտային և/կամ այլ ռազմավարություններ.
Ներկայացվող նախագծի կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ բացակայում է։