Добавить в избранное

В стадии разработки

«Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին նախագիծ

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

 

«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԲՆԱԿՉՈՒԹՅԱՆ ՍԱՆԻՏԱՐԱՀԱՄԱՃԱՐԱԿԱՅԻՆ ԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅԱՆ ԱՊԱՀՈՎՄԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ ՆԱԽԱԳԾԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԱՆՀՐԱԺԵՇՏՈՒԹՅԱՆ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ

 

1 Անհրաժեշտություն

Համաձայն «Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի 12-րդ հավելվածով հաստատված արձանագրության 2-րդ կետի՝ «պետական գրանցումը՝ սանիտարահամաճարակաբանական և հիգիենիկ միասնական պահանջներին կամ Միության տեխնիկական կանոնակարգերի պահանջներին արտադրանքի համապատասխանության գնահատման ընթացակարգ է, որն իրականացվում է բնակչության սանիտարահամաճարակային բարեկեցության հարցերով լիազոր մարմնի կողմից»։ Հայաստանի Հանրապետությունում վերոնշյալ ոլորտի լիազոր պետական մարմինն է հանդիսանում Առողջապահության նախարարությունը։

Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ համաձայն «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 7-րդ կետի՝ ՀՀ առողջապահության նախարարությանը վերապահված է միայն Հայաստանի Հանրապետությունում սանիտարահամաճարակային հսկողության ենթակա ապրանքների գրանցման ընթացակարգի ապահովման լիազորությունը, ուստի անհրաժեշտություն է առաջացել նշյալ մասում ներառել նաև տեխնիկական կանոնակարգման օբյեկտ հանդիսացող արտադրանքի պետական գրանցման վերաբերյալ դրույթ ևս։

 

2 Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա խնդիրները

«Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի 12-րդ հավելվածով հաստատված արձանագրության 2-րդ կետով սահմանված է, որ «պետական գրանցումը՝ սանիտարահամաճարակաբանական և հիգիենիկ միասնական պահանջներին կամ Միության տեխնիկական կանոնակարգերի պահանջներին արտադրանքի համապատասխանության գնահատման ընթացակարգ է, որն իրականացվում է բնակչության սանիտարահամաճարակային բարեկեցության հարցերով լիազոր մարմնի կողմից»։ ՀՀ-ում վերոնշյալ ոլորտի լիազոր պետական մարմինը Առողջապահության նախարարությունն է, որը ներկայումս իրականացնում է միայն «Եվրասիական տնտեսական միությունում սանիտարական միջոցների կիրառման մասին» 2010 թվականի մայիսի 28-ի N 299 որոշմամբ հաստատված սանիտարահամաճարակաբանական և հիգիենիկ միասնական պահանջներին ներկայացվող համապատասխանության պետական գրանցման գործընթաց, իսկ ԵԱՏՄ տեխնիկական կանոնակարգման օբյեկտ հանդիսացող արտադրանքի պետական գրանցումը՝ համաձայն ՀՀ կառավարության 2016 թվականի դեկտեմբերի 22-ի «Պարենային և ոչ պարենային արտադրանքի գրանցում իրականացնող իրավասու մարմիններ սահմանելու մասին» N 1339-Ն որոշման իրականացնում են՝ ԵԱՏՄ համապատասխանության գնահատման մարմինների ռեեստրում ներառված, ՀՀ օրենսդրությամբ սահմանված կարգով հավատարմագրված և նշանակված համապատասխանության գնահատման մարմինները։

Միևնույն ժամանակ հարկ է նաև նշել, որ ԵՏՀ-ից ստացվել է գրություն, որում մտահոգություն է ներկայացվել ԵԱՏՄ մյուս անդամ պետությունների համեմատությամբ ՀՀ համապատասխանության գնահատման մարմինների կողմից տեխնիկական կանոնակարգման օբյեկտ հանդիսացող (ՄՄ ՏԿ 021/2011 և ՄՄ ՏԿ 029/2012) կենսաբանական ակտիվ հավելումների համար անհամաչափ մեծ քանակությամբ պետական գրանցումների իրականացման և կասկած հարուցող տրված փաստաթղթերի համապատասխանության վերաբերյալ։

Ներկայացվող ««Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին» օրենքի նախագծի ընդունման դեպքում տեխնիկական կանոնակարգերի համապատասխանության պետական գրանցման գործընթացը այսուհետ կիրականացվի Առողջապահության նախարարության կողմից։ 

 

3 Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները.

Հաշվի առնելով, որ «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքի 6-րդ հոդվածի 1-ին մասի 7-րդ կետի համաձայն՝ ՀՀ առողջապահության նախարարությանը վերապահված է միայն Հայաստանի Հանրապետությունում սանիտարահամաճարակային հսկողության ենթակա ապրանքների պետական գրանցման գործընթացի լիազորությունը (համաձայն՝ «Եվրասիական տնտեսական միությունում սանիտարական միջոցների կիրառման մասին» 2010 թվականի մայիսի 28-ի «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխությունը N 299 որոշման) և վերջինիս գործառույթներից դուրս է մնացել տեխնիկական կանոնակարգերին համապատասխանության պետական գրանցումը՝ որպես խնդրի լուծում անհրաժեշտ է կատարել սույն օրենսդրական փոփոխությունը։

 

4 Կարգավորման նպատակը.

       «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխությունը նպատակաուղղված է «Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի դրույթներին ՀՀ գործող օրենսդրության մոտարկմանը։

  1. Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձինք.

       Նախագիծը մշակվել է ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության կողմից:

 

6 Ակնկալվող արդյունքը

        «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխության ընդունման արդյունքում նշված ոլորտի կարգավորումները կհամապատասխանեցվեն «Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի դրույթներին և տեխնիկական կանոնակարգերի համապատասխան պետական գրանցումն ևս կիրականացվի Առողջապահության նախարարության կողմից։

 

7 Այլ տեղեկություններ

                «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխության ընդունումից հետո անհրաժեշտություն կառաջանա փոփոխություն կատարել նաև ՀՀ կառավարության 2016 թվականի դեկտեմբերի 22-ի «Պարենային և ոչ պարենային արտադրանքի գրանցում իրականացնող իրավասու մարմիններ սահմանելու մասին» N 1339-Ն որոշման մեջ։

            «Հայաստանի Հանրապետության բնակչության սանիտարահամաճարակային անվտանգության ապահովման մասին» օրենքում փոփոխության կատարմամբ պետական բյուջեի եկամուտների նվազեցում կամ ծախսերի ավելացում չի ակնկալվում:

 

8.Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ. Հայաստանի վերափոխման ռազմավարություն 2050, Կառավարության 2021-2026թթ. ծրագիր, ոլորտային և/կամ այլ ռազմավարություններ.

 

Ներկայացվող նախագծի կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ բացակայում է։

  • Обсуждалось

    23.02.2024 - 15.03.2024

  • Тип

    Закон

  • Область

    Здравоохранение, Экономика

  • Министерство

    Министерство экономики

Отправить письмо автору проекта

Ваше предложение будет опубликовано на сайте в течение 10 рабочих дней

Отмена

Просмотры 3033

Принт

Предложения

Լիլիթ Բունիաթյան

13.03.2024

Ներկայիս պետական գրանցումներ իրականացնող համակարգն արդեն գործում է ՀՀ օրենսդրությանն և “Եվրասիական տնտեսական միության մասին” պայմանագրի դրույթներին համապատասխան։ Այս նախագծի իրականացումը կբերի բազմաթիվ բյուրոկրատական ձգձգումների, կսահմանափակի բիզնեսի գործունեությունը և կարող է բացասական տնտեսական հետևանքներ ունենալ Հայաստանի համար։ Արդեն մի քանի տարի է, ինչ Յունիֆարմ ընկերությունը (նորկայացնում եմ ընկերությունը) գրանցում է արտադրանքը Հայաստանում և կարող ենք նշել այս ոլորտում աշխատող մեր գործընկերոջ մշտական մասնագիտական աճը, կոմպետենտությունը, բարձր պրոֆեսիոնալիզմը և բիզնես մշակույթը։ Այս ոլորտում բաց հարցերը լուծելու համար անհրաժեշտ են մոտեցումներ, որոնք թույլ չեն տա կորցնել նվաճումների մակարդակը և կնպաստեն այս ոլորտում պրոֆեսիոնալիզմի զարգացմանը։ Արդյո՞ք այս նախագծով նախատեսված փոփոխությունները լուծում են խնդիրները։ Հարգանքով՝ Լիլիթ Բունիաթյան

Ստանդարտ Դիալոգ ՍՊԸ

11.03.2024

«ՍՏԱՆԴԱՐՏ ԴԻԱԼՈԳ» ՍՊԸ Նախագծի ընդունման դեպքում տարիների արդյունքում կայացած մասնավոր ենթակառուցվածքների կարողությունները ոչնչացվելու են և փորձարկման լաբորատորիաները կրելու են լուրջ ֆինանսական կորուստներ։ Պետության կողմից նշված ծառայությունների մատուցումը չի լուծելու ԵՏՀ–ի կողմից հայտնված մտահոգությունները, որոնք որպես շարժառիթ և հիմնավորում նշված են փոփոխության հիմնավորումներում, քանի որ հենց նույն պետությանը պատկանող կազմակերպության կողմից են հիմնականում կատարվել կասկածելի մեծաքանակ պետական գրանցումները։ Հիմնավորումներում խեղաթյուրվել է ԵԱՏՄ իրավակարգավորումները, որպես հիմք նշված Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի 12-րդ հավելվածը սահմանում է սանիտարական, անասնաբուժասանիտարական և կարանտինային բուսասանիտարական միջոցառումների իրականացման կարգը։ Պարենային և ոչ պարենային արտադրանքի գրանցման հարաբերությունները կարգավորված են այլ՝ «Եվրասիական տնտեսական միության մասին» պայմանագրի հավելված 9-ով սահմանված՝ «Եվրասիական տնտեսական միության շրջանակներում տեխնիկական կանոնակարգման մասին արձանագրությամբ»։ Հավելված 9-ի 5-րդ կետի համաձայն Միության տեխնիկական կանոնակարգերով սահմանվող տեխնիկական կանոնակարգման օբյեկտների համապատասխանության գնահատումն անցկացվում է գրանցման (պետական գրանցման), փորձարկումների, համապատասխանության հավաստման, փորձաքննության ձևերով և (կամ) այլ ձևով։ Նույն կետի համաձայն Միության տեխնիկական կանոնակարգով սահմանված պահանջներին համապատասխանության գնահատման աշխատանքներ իրականացնում են այն համապատասխանության գնահատման հավատարմագրված մարմինները, որոնք ընդգրկված են Միության համապատասխանության գնահատման մարմինների միասնական ռեեստրում։ Իսկ Տեխնիկական կանոնակարգման օբյեկտների գրանցումը (պետական գրանցումը) անդամ պետության օրենսդրությանը համապատասխան իրականացնում են անդամ պետության՝ նշված աշխատանքների կատարման համար լիազորված մարմինները»: Վերոգրյալից ակնհայտ է, որ պետական գրանցումը հանդիսանում է համապատասխանության գնահատման ձև, իսկ համապատասխանության գնահատումը իր հերթին կարող են իրականացնել համապատասխանության գնահատման հավատարմագրված մարմինները, որոնք ներառված են Միության համապատասխանության գնահատման մարմինների միասնական ռեեստրում։ Պետական գրանցման պարագայում նախատեսված է նաև լրացուցիչ կարգավորում, որ անդամ պետության օրենսդրությամբ պետական գրանցման համար կարող են լիազորվել մի քանի մարմիններ։ Հիմնավորումներում քողարկվել է այն փաստը, որ ԵԱՏՄ-ի մտահոգությունները և խնդիրը առաջացել է հենց Առողջապահության նախարարության կազմում գործող մարմնի կողմից կատարված՝ կասկածելի մեծաքանակ պետական գործողությունների արդյունքում։ Եվ ոչ առողջապահության նախարարությունն է կանխարգելել իր մարմնի գործողությունները և ոչ էլ Էկոնոմիկայի նախարարությունն է իրականացրել իր վերահսկողական գործառույթները խնդիրները բացահայտելու, կանխարգելելու և ԵԱՏՄ-ին մտահոգությունների մակարդակին չհասցնելու համար։ Անգամ խնդիրը արձանագրվելուց հետո էլ, պետական գրանցում իրականացնող ՀԳՄ-ների հետ խնդիրները քննարկելու, անբարեխիղճ վարքագիծ դրսևորած ՀԳՄ-ներին բարեխիղճ ՀԳՄ-ներից զատելու և մեղավորների նկատմամբ պատասխանատվության միջոցներ ձեռնարկելու փոխարեն ԷՆ-ն գերադասել է պատասխանատվությունը իր վրայից փաստացի հանել և գցել այլ նախարարության վրա, ընդ որում նույն այն նախարարության, որի մարմնի գործողությունների արդյունքում էլ մեծամասամբ առաջացել է խնդիրը։ Նախարարությունը նախագծի հիմնավորման մեջ նշել է, որ բացակայում է նախագծի կապը Հայաստանի վերափոխման ռազմավարություն 2050, Կառավարության 2021-2026թթ. ծրագիր, ոլորտային և/կամ այլ ռազմավարություններ փաստաթղթերի հետ, մինչդեռ նախագիծը ուղիղ հակասում է ՀՀ կառավարության 2021-2026թթ. ծրագրին, մասնավորապես հակադիր է ծրագրում նշված լաբորատոր կարողությունների, համապատասխանության գնահատման զարգացման նպատակներին, ոչ միայն չի խրախուսում նոր ներդրումները, այլև ՀԳՄ-ների կողմից կատարված միլիոնավոր ներդրումները չեն պաշտպանվում, հանգեցնելու են աշխատեղերի կտրուկ նվազմանը և ավելացնելու են գործազրկության մակարդակը և խոչընդոտելու են ոլորտի բարձրակարգ մասնագետների հետագա պատրաստմանը։ Նախագիծը ընդունվելու դեպքում օրենքի փոփոխությունը ուժի մեջ է մտնելու հրապարակմանը հաջորդորդող 10 օրը։ Նախագիծը ուղիղ հակասում է Հայաստանի վերափոխման ռազմավարություն 2050-ի «Գործարարների համար գրավիչ Հայաստան» մեգանպատակին (էջ 68 - Հայաստանը դարձնենք տեղական և օտարերկրյա ներդրողների համար գրավիչ և հուսալի, տնտեսական մասնակիցների համար կանխատեսելի, խաղի հավասար պայմաններ երաշխավորող, տնտեսության կայուն զարգացման համար արդյունավետ կարգավորումներ և հասանելի որակյալ ծառայություններ (այդ թվում՝ ֆինանսական) առաջարկող երկիր), «Գիտելինքահենք Հայաստան» մեգանպատակին (էջ 69 - Բազմապատկենք և հավասարակշռենք համաշխարհային պահանջարկ ունեցող ժամանակակից ապրանքների, ծառայությունների և համակարգերի արտադրության համար անհրաժեշտ բարձր տեխնոլոգիաների և նորարարությունների ուղղակի և անուղղակի առաջարկն ու պահանջարկը)։ Հարգանքով՝ «ՍՏԱՆԴԱՐՏ ԴԻԱԼՈԳ» ՍՊԸ Գլխավոր տնօրեն Ա. Արարատյան

Դեմի ֆարմ ՍՊԸ

05.03.2024

Հարգելի գործընկերներ, Մենք գտնում եմք, քանի որ մեր կազմակերպությունը տարինեդի փորձ ունի ոլորտի տարբեր կազմակերպությունների հետ աշխատելու, որ ոլորտը կայացած է ։ Նշված նախագիծը արմատապես սխալ է մեր կարծիքով։ Այն չի լուծում խնդիրնեդ այլ ավելացնում է, քանի որ մենաշնորհ է ստեղծում և սահմանափակում բիզնեսների գործունեությունը։ Կարծում եմ , որ ոլորտում սահմանափակումները բերելու են բազմաթիվ խնդիրների, ժամանակի և ռեսուրսների սղության ։ Սա իրականում կայացած , տեխնիկապես հագեցած և պրոֆեսիոնալ անձնակազմով կազմակերպությունների գործունեության տսհմսնափակում է, որը այլ բիզնեսներին խոչընդոտ է։ Դեմի ֆարմ ՍՊԸ

Узнать больше