Добавить в избранное

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2019 ԹՎԱԿԱՆԻ ՓԵՏՐՎԱՐԻ 28-Ի N 166-Ն ՈՐՈՇՄԱՆ ՄԵՋ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2019 ԹՎԱԿԱՆԻ ՓԵՏՐՎԱՐԻ 28-Ի N 166-Ն ՈՐՈՇՄԱՆ ՄԵՋ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՈՐՈՇՄԱՆ ՆԱԽԱԳԾԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԱՆՀՐԱԺԵՇՏՈՒԹՅԱՆ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ

 

1. Իրավական ակտի ընդունման անհրաժեշտությունը (նպատակը).

Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2019 թվականի փետրվարի 28-ի «Հայաստանի Հանրապետությունում դեղերի շրջանառության պետական կարգավորման ոլորտում փորձաքննությունների վճարները սահմանելու մասին» N 166-Ն որոշումը ընդունելուց հետո կատարվել են մի շարք փոփոխություններ Եվրասիական տնտեսական միության (ԵԱՏՄ) շրջանակներում դեղերի գրանցման և փորձաքննության կանոններում, որոնք պահանջում են համապատասխան վճարների սահմանում, և դրանով պայմանավորված փոփոխությունների կատարում ազգային օրենսդրության մեջ: Բացի այդ, որոշման եռամյա կիրարկման փորձը ցույց է տվել, որ ներմուծման հավաստագրման և կլինիկական փորձարկումների թույլտվության տրամադրման նպատակով կատարվող փորձաքննությունների վճարները աշխատատարության և ծախսատարության տեսանկյունից ներկայում իրատեսական չեն և վերանայման կարիք ունեն:

 2. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները.

Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի խորհրդի 2020 թվականի դեկտեմբերի 23-ի թիվ 128 որոշմամբ մարդու օգտագործման դեղերի գրանցման նպատակով հայտերի ընդունումը և փորձաքննությունը 2021 թվականի հուլիսի 1-ից իրականացվում է 2016 թվականի նոյեմբերի 3-ի թիվ 78 որոշմամբ հաստատված դեղերի գրանցման և փորձաքննության կանոնների համաձայն, որով սահմանվում են նաև այն դեպքերը, երբ գրանցումն իրականացվելու է ազգային օրենսդրության համաձայն: Ընդ որում, մինչև 2025 թվականի դեկտեմբերի 31-ը շարունակվելու է արդեն գրանցված դեղերի վերագրանցումը և հետգրանցումային փոփոխությունների ներկայացումը ՀՀ կառավարության 2019 թվականի փետրվարի 28-ի N 162-Ն որոշմամբ հաստատված կարգով: Բացի այդ, անասնաբուժական դեղերի գրանցմանն առնչվող ԵԱՏՄ ընթացակարգերը դեռևս մշակման փուլում են, հետևաբար դրանց գրանցումը նույնպես՝ մինչև 2025 թվականի դեկտեմբերի 31-ը, իրականացվելու է ազգային ընթացակարգերով:

2021 թվականի հուլիսի 1-ից ԵԱՏՄ գրանցման ընթացակարգերի գործարկումը ցույց տվեց, որ կան հայտատուներ, հատկապես Հայաստանի դեղարտադրողները, որոնք նախընտրում են դեղի գրանցման հայտ ներկայացնել միայն Հայաստանում շրջանառելու նպատակով, մինչդեռ գործող կարգով նման դեպքերի համար վճարը չի տարբերակվում այն դեպքերից, երբ գրանցման հայտ է ներկայացվում նաև ԵԱՏՄ այլ անդամ երկրներում շրջանառելու համար: Հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ իրականում որոշակի ծախսեր կրճատվում են հայտում միայն Հայաստանը նշելու դեպքում, նախագծով առաջարկվում է որոշմամբ հաստատված Հավելված N 1-ում տարանջատել այդ երկու դեպքերի փորձաքննության վճարները՝ միաժամանակ իջեցնելով միայն Հայաստանում կիրառելու նպատակով գրանցման համար վճարները: Փոխարենը ստեղծվում է հնարավորություն առաջին տարբերակով գրանցված դեղի համար հետագայում դիմել՝ անհրաժեշտ լրացումներ կատարելու և այլ անդամ երկրներում փոխադարձ ճանաչման հայտ ներկայացնել նպատակով: Նման մոտեցման ներդրման շնորհիվ Հայաստանի դեղարտադրողների համար կստեղծվեն ավելի բարենպաստ պայմաններ ԵԱՏՄ ընթացակարգերին համապատասխան դեղերի գրանցումների հայտեր ներկայացնելու համար:

Բացի այդ, գործող ցանկը կազմված է այն սկզբունքով, որ որոշակիորեն տարբերվեն վճարները յուրաքանչյուր հաջորդ դեղաձևի, դեղաչափի, արտադրատարածքի կամ հետգրանցումային փոփոխությունների հայտ ներկայացնելիս, որը ոչ միայն առաջացրել է բարդություններ հայտատուների համար, քանի որ պահանջում է առաջին գրանցման հետ փոխկապակցված գրանցման դեպքի հստակ որոշում, այլ նաև չի համապատասխանում ԵԱՏՄ անդամ մյուս պետությունների վճարների սահմանման սկզբունքին, երբ հիմնականում միայն հաջորդ դեղաչափն է առանձնացվում և տոկոսային հաշվարկներ կատարելու անհրաժեշտությունը բացակայում է: Մյուս կողմից, ԵԱՏՄ ընթացակարգերով նոր ցուցումը կամ հաջորդ արտադրատարածքը նոր գրանցում չեն պահանջում, և ներկայացվում են, որպես հետգրանցումային փոփոխություն, ինչը չի համապատասխանում գործող ցանկին: Բացի այդ, գործող ցանկում ներառված չեն հետգրանցումային փոփոխությունների հայտերի փորձաքննության ժամանակ իրականացվող լաբորատորային փորձաքննության վճարները:

Հարկ է նշել, որ նախագծի մշակման ժամանակ ուսումնասիրվել են նաև ԵԱՏՄ բոլոր անդամ պետություններում դեղերի գրանցման և փորձաքննության վճարներն ու տուրքերը՝ նպատակ ունենալով սահմանել միության շրջանակում հնարավոր մրցունակ գին: Այդ է պատճառ, որ գործող գների համեմատությամբ որոշակիորեն նվազեցվել են առաջին անգամ գրանցվող վերարտադրված և օրիգինալ դեղերի փորձաքննության վճարները:

Առաջարկվում է նաև ցանկից հանել 12-րդ և 13-րդ կետերը, քանի որ մասնագիտական դիտարկումները և նախագրանցումային խորհրդատվությունը ներառված չեն Օրենքով սահմանված փորձաքննություններրի ցանկում և իրականացվում են պայմանագրային կարգով:

Որոշման Հավելված N 2-ում կատարվող փոփոխությունները առնչվում են Հայաստանի Հանրապետություն ներմուծվող և Հայաստանի Հանրապետությունից արտահանվող դեղերի, դեղանյութերի, դեղաբուսական հումքի և հետազոտվող դեղագործական արտադրանքի ներմուծման և արտահանման հավաստագիր տալու նպատակով իրականացվող փորձաքննությունների վճարներին, հատկապես 21-ից ավելի անվանումների դեպքում վճարները ըստ յուրաքանչյուր անվանման սահմանելու տարբերակին, քանի որ գործող ցանկի համաձայն այդ դեպքում, իրականացվող փորձաքննության ծավալը և սահմանված վճարը համամասնական չեն: Բացի այդ, փորձը ցույց է տալիս, որ արդարացված չէ նաև լաբորատոր փորձաքննության համար միջին գնի սահմանման սկզբունքի կիրառումը և ավելի նպատակահարմար է, որ վճարումը կատարվի՝ գումարելով յուրաքանչյուր դեպքի որակի հետազոտված ցուցանիշների համար հաշվարկված վճարները, ինչն ընդունված մոտեցում է նաև ԵԱՏՄ անդամ այլ պետություններում:

Իրական ծախսերի համեմատությամբ չափազանց ցածր են նաև կլինիկական փորձարկումների թույլտվության նպատակով իրականացվող փորձաքննության վճարները, մինդեռ կատարվող աշխատանքների ծավալը գրանցման ժամանակ իրականացվող փորձաքննությունից շատ քիչ է տարբերվում, ուստի նախագծով վերանայվել է նաև Հավելված N 3-ը:

Բոլոր հաշվարկները կից ներկայացված են:

 

 3.Կարգավորման նպատակը և բնույթը.

 Նախագծի նպատակն է ապահովել Հայաստանի Հանրապետությունում դեղերի շրջանառության պետական կարգավորման ոլորտում իրականացվող փորձաքննությունների ավելի հստակ, մրցունակ և իրատեսական վճարներ՝ միաժամանակ ստեղծելով բարենպաստ պայմաններ տեղական դեղարտադրողների համար:

         

4.Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձինք.

 

 Նախագիծը մշակվել է Առողջապահության նախարարության դեղորայքային քաղաքականության և բժշկական տեխնոլոգիաների վարչության և ՀՀ առողջապահության նախարարության «Ակադեմիկոս Էմիլ Գաբրիելյանի անվան դեղերի և բժշկական տեխնոլոգիաների փորձագիտական կենտրոն» ՓԲԸ-ի կողմից:

 

5. Լրացուցիչ ֆինանսական միջոցների անհրաժեշտության և պետական բյուջեի եկամուտներում և ծախսերում սպասվելիք փոփոխությունների մասին.

 Սույն նախագծի ընդունումը ՀՀ 2022 թվականի պետական բյուջեի եկամուտների և ծախսերի փոփոխության չի հանգեցնի:

6. Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ. Հայաստանի վերափոխման ռազմավարություն 2050, Կառավարության 2021-2026թթ. ծրագիր, ոլորտային և/կամ այլ ռազմավարություններ.

Սույն նախագիծը չի բխում ռազմավարական կամ ծրագրային որևէ փաստաթղթերից:

  • Обсуждалось

    28.03.2022 - 13.04.2022

  • Тип

    Pешение

  • Область

    Здравоохранение

  • Министерство

    Министерство здравоохранения

Отправить письмо автору проекта

Ваше предложение будет опубликовано на сайте в течение 10 рабочих дней

Отмена

Просмотры 3625

Принт

Предложения

ՀՀ դեղ արտադրողների միություն

12.04.2022

ԴԻՐՔՈՐՈՇՈՒՄ ԵՎ ԱՌԱՋԱՐԿՈՒԹՅՈՒՆ ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ 2019 ԹՎԱԿԱՆԻ ՓԵՏՐՎԱՐԻ 28-Ի N 166-Ն ՈՐՈՇՄԱՆ ՄԵՋ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ ՀՀ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՈՐՈՇՄԱՆ ՆԱԽԱԳԾԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ Համաձայն Նախագծի ընդունման անհրաժեշտության վերաբերյալ հիմնավորման՝ «Նախագիծը մշակվել է Առողջապահության նախարարության դեղորայքային քաղաքականության և բժշկական տեխնոլոգիաների վարչության և ՀՀ առողջապահության նախարարության «Ակադեմիկոս Էմիլ Գաբրիելյանի անվան դեղերի և բժշկական տեխնոլոգիաների փորձագիտական կենտրոն» ՓԲԸ-ի կողմից: Հարկ է նշել, որ նախագծի մշակման ժամանակ ուսումնասիրվել են նաև ԵԱՏՄ բոլոր անդամ պետություններում դեղերի գրանցման և փորձաքննության վճարներն ու տուրքերը՝ նպատակ ունենալով սահմանել միության շրջանակում հնարավոր մրցունակ գին (…): Նախագծի նպատակն է ապահովել Հայաստանի Հանրապետությունում դեղերի շրջանառության պետական կարգավորման ոլորտում իրականացվող փորձաքննությունների ավելի հստակ, մրցունակ և իրատեսական վճարներ՝ միաժամանակ ստեղծելով բարենպաստ պայմաններ տեղական դեղարտադրողների համար»: Անհրաժեշտ ենք համարում նշել, որ ուսումնասիրելով ԵԱՏՄ անդամ պետություններում դեղերի գրանցման և փորձաքննության վճարներն ու տուրքերը, համամիտ չենք Նախագծով հնարավոր մրցունակ գներ սահմանված լինելու հեղինակների պնդման հետ: Այսպես. վերարտադրված (գեներիկ) դեղի համար Նախագծով առաջարկվում է ԵԱՏՄ կանոններին դոսյեի համապատասխանեցում (ռեֆերենտ երկիր) փորձաքննության վճարը սահմանել 1 200 000 ՀՀ դրամ, մինչդեռ ՌԴ-ում նշված հայտի տեսակի համար վճարը կազմում է 750 000 ՀՀ դրամ, Բելառուսում՝ 2 500 000 + լաբորատոր աշխատանքների վճարներ (միջինը՝ 500 000 ՀՀ դրամ), Ղազախստանում՝ 900 000 ՀՀ դրամ, Ղրղզստանում՝ 330 000 + լաբորատոր աշխատանքների վճարներ (միջինը՝ 500 000 ՀՀ դրամ), հետևաբար երեք պետությունների համեմատ Հայաստանն ամենաբարձր գինն է առաջարկում: Կենսանմանակ, արյունային ծագման դեղ, հայտնի դեղերի նոր զուգորդում կամ hիբրիդ դեղ հայտի տեսակը Նախագծով առաջարկվում է ԵԱՏՄ գրանցում (ռեֆերենտ երկիր) սահմանել 3 100 000 ՀՀ դրամ, մինչդեռ կենսանմանակ հայտի տեսակը ՌԴ-ում կազմում է 2 100 000 ՀՀ դրամ, Բելառուսում 3 400 000 + լաբորատոր աշխատանքների վճարներ (միջինը՝ 500 000 ՀՀ դրամ), Ղազախստանում 1 800 000 ՀՀ դրամ, Ղրղզստանում 1 200 000 + լաբորատոր աշխատանքների վճարներ (միջինը՝ 500 000 ՀՀ դրամ), հետևաբար երեք պետությունների համեմատ Հայաստանը այս դեպքում ևս ամենաբարձր գինն է առաջարկում: Հիբրիդ հայտի տեսակը կազմում է ՌԴ-ում 2 100 000 ՀՀ դրամ, Բելառուսում 2 500 000 + լաբորատոր աշխատանքների վճարներ (միջինը՝ 500 000 ՀՀ դրամ), Ղազախստանում 1 700 000 ՀՀ դրամ, Ղրղզստանում 1 000 000 + լաբորատոր աշխատանքների վճարներ (միջինը՝ 500 000 ՀՀ դրամ), հետևաբար Հայաստանը կրկին ամենաբարձր գինն է առաջարկում: Բերված օրինակներն իհարկե ամբողջը չեն, հետևաբար հարկ ենք համարում նշել, որ Հայաստանում առաջարկվում է սահմանել դեղերի գրանցման փորձաքննության անհամեմատ բարձր արժեքներ միաժամանակ՝ հաշվի չառնելով այն հանգամանքը, որ Հայաստանը ԵԱՏՄ ամենափոքր շուկան է: ԵԱՏՄ-ին անդամակցումը զգալի հնարավորություններ է ընձեռում տնտեսության զարգացման առումով, դրանցից է նաև միասնական ընթացակարգով գրանցումների առավել մրցունակ արժեքների սահմանումը, ինչը կարծում ենք կապահովի ԵԱՏՄ անդամ պետություններում գրանցված դեղագործական ընկերությունների՝ Հայաստանում գրանցումներն իրականացնելու ներհոսքեր: Հնարավոր ողջամիտ տարբերակ կարող է լինել նաև միասնական գրանցումների տարբերակված արժեքների սահմանումը՝ տեղի և օտարերկրյա արտադրողների համար: Անդրադառնալով Նախագծի հեղինակների հիմնավորմանն, առ այն, որ նախագծի նպատակն է ապահովել իրականացվող փորձաքննությունների ավելի հստակ, մրցունակ և իրատեսական վճարներ՝ միաժամանակ ստեղծելով բարենպաստ պայմաններ տեղական դեղ արտադրողների համար, հարկ ենք համարում մեկ անգամ ևս ընդգծել, որ նման բարձր արժեքների սահմանումը ոչ միայն անբարենպաստ միջավայր է ստեղծում տեղական դեղ արտադրողների համար, այլ նաև խոչընդոտում է ներքին շուկայում տեղական արտադրանքի մասնաբաժնի ավելացմանը, ինչն էլ ֆորս մաժորային իրավիճակներում ուղղակի սպառնալիք է երկրի գոյությանը, մարդկության կյանքի և առողջության պահպանմանը: Հավելենք նաև, որ Նախագծով առաջարկվող որոշ վճարներ առավել բարձր են Որոշմամբ սահմանվածներից (տե՛ս ներկայացված աղյուսակները), մասնավորապես, վերարտադրված (գեներիկ) դեղի հայտի տեսակը Նախագծով առաջարկվում է վերագրանցում հավաստագրի ժամկետի երկարաձգում միայն Հայաստանում կիրառելու համար սահմանել 500.000 ՀՀ դրամ, Որոշմամբ սահմանված 250 000 ՀՀ դրամի փոխարեն, հետգրանցումային փոփոխությունների համար առաջարկվում է 300 000-700 000 ՀՀ դրամ Որոշմամբ սահմանված 20%-ի փոխարեն: Վերոգրյալով պայմանավորված՝ առաջարկում ենք Նախագծում կատարել համապատասխան փոփոխություններ. 1. Վերանայել և նվազեցնել Նախագծով առաջարկող փորձաքննության վճարները դրանք դարձնելով իրապես առավել մրցունակ ԵԱՏՄ շուկայում, ինչպես նաև բարենպաստ տեղական արտադրողի համար: 2. Քանի որ յուրաքանչյուր հաջորդ դեղաձևի, յուրաքանչյուր հաջորդ արտադրատարածքի, ինչպես նաև հաջորդ համային տարատեսակի գրանցումը չի ենթադրում բոլոր 5 մոդուլների փորձաքննություն և գրանցման այդպիսի տեսակները հաճախ որևէ ազդեցություն չունեն նախակլինիկական և կլինիկական տվյալների վրա, առաջարկում ենք միայն Հայաստանում կիրառման համար գրանցվող դեղերի համար «1.Ա.1 յուրաքանչյուր հաջորդ դեղաձև և համային տարատեսակ» և «1.Ա.3 յուրաքանչյուր հաջորդ արտադրատարածք» հայտերով գրանցումների դեպքում սահմանել սակագին, որը հավասար կլինի 1-ին դեղի գրանցման վճարի 60%-ին: 3. Քանի որ ԵԱՏՄ գրանցումների շրջանակում նոր արտադրատարածքի, նոր դեղաձևի և դեղաչափի ներկայացումը իրականացվում է գրանցման ընդլայնման, այն է՝ փոփոխությունների հայտով, խնդրում ենք այդ դեպքերի համար սահմանել սակագին 2-րդ տիպի փոփոխության վճարի չափով: 4. Առաջարկում ենք նախատեսել խմբավորված փոփոխությունների հնարավորություն, որոնց համար սահմանված կլինի փորձաքննության ֆիքսված վճար՝ 2-րդ տիպի փոփոխության վճարի չափով և կկիրառվի այն դեպքերում, երբ փոփոխությունների մեծ քանակի արդյունքում գումարը գերազանցում է վերագրանցման/գրանցման արժեքը՝ դարձնելով իմաստազուրկ փոփոխությունների հայտ ներկայացնելը:

Узнать больше