Հիշել նախագիծը

««Կրթության մասին», «Հանրակրթության մասին», «Պետական ոչ առևտրային կազմակերպությունների մասին», «Տարածքային կառավարման մասին», «Տեղական ինքնակառավարման մասին» օրենքներում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքների նախագծեր

67%33%

Օրենսդրական փաթեթի մշակման անհրաժեշտությունը պայմանավորված է՝

  1. 2024 թվականի մարտի 16-ին ՀՀ կենտրոնական բանկի Դիլիջանի ուսումնահետազոտական կենտրոնում կայացած՝ տնտեսական քաղաքականության խորհրդի երրորդ նիստի Վ/40-2024 արձանագրության օրակարգի 1-ին հարցի 6.1.2 կետով սահմանված՝ «...հնարավորինս սեղմ ժամկետներում աշխատանքներ իրականացնել բոլոր դպրոցների՝ Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարության ենթակայությամբ գործելու ուղղությամբ:», ինչպես նաև՝
  2. Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2024 թվականի նոյեմբերի 28-ին կայացած N 48 նիստի արձանագրության օրակարգի 2)-րդ հարցի բ. կետով սահմանված՝ «դպրոցների համապատասխան բովանդակային կառավարումը Կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությանը, իսկ տնտեսական մասը մարզպետարաններին հանձնելու ուղղությամբ» հանձնարարականների կատարման պահանջից:

Օրենսդրական նախագծերով առաջարկվող փոփոխությունները  պայմանավորված են մեր երկրում հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների լիազոր մարմնի վերանայման, կառավարման և գործունեության հիմնական ուղղություններով իրավակարգավորումների սահմանման անհրաժեշտությամբ:

 Հանրակրթության ոլորտում ներկայում նոր ծրագրերով տեղի են ունենում բազմաթիվ միջոցառումներ, որոնք ուղղված են կրթության բովանդակության, դասավանդման մեթոդաբանության, սովորողների առաջադիմության մշտադիտարկման, ուսուցիչների մասնագիտական զարգացման, դպրոցների կառավարման մոդելի փոփոխության, վարչատնտեսական գործառույթների արտապատվիրակման և այլ ուղղություններով, որոնք միտված են կրթության արդյունավետության բարձրացմանն ու կրթության կազմակերպման համար պայմանների բարելավմանը, ուստի վերոնշյալ գործընթացների որակյալ կառավարումն իրականացնելու և որակական փոփոխություններ ունենալու տեսանկյունից է բխում հանրարկրթական դպրոցների բովանդակային կառավարումը ԿԳՄՍՆ-ին, իսկ վարչատնտեսական մասը մարզպետարանների աշխատակազմերին հանձնելու անհրաժեշտությունը:

  Փոփոխությունները պայմանավորված են նաև «Հանրակրթության մասին» օրենքում որոշ ձևակերպումների, հղումների և կարգավորումների խմբագրման անհրաժեշտությունից՝  իրավակիրառ պրակտիկայում միանշանակ մեկնաբանելու նպատակով:

Հաշվի առնելով, որ հանրակրթական դպրոցների ենթակայության փոփոխությունը ոչ թե մեխանիկական, այլ բազմաշերտ և հսկայածավալ աշխատանք է ենթադրում,   իրականացվել են նախապատրաստական և վերլուծական աշխատանքներ, մասնավորապես՝

  • գործող համակարգի պայմաններում գործառույթների ցանկ և պատասխանատուների գույքագրում.
  • թվայնացված գործառույթների գույքագրում և և թվայնացման ենթակա գործառույթների ժամանակային պլանավորում.
  • կենտրոնացված կառավարման անցնելու դեպքում՝ աշխատանքային ծավալների վերլուծություն և բաշխում:

 

    Դպրոցների ենթակայութման փոփոխությունը բնականաբար, ԿԳՄՍՆ-ի համար էապես մեծացնելու է աշխատանքների ծավալը: Ներկայումս համակարգվող 123 պետական հանրակրթական, թվով 14 մասնագիտացված և հատուկ  դպրոցների փոխարեն համակարգվելու են 1343 դպրոցի աշխատանքները, սակայն մյուս կողմից դիտարկելով՝ այն հնարավորություն կտա միասնական, որակյալ և արդյունավետ քաղաքականության իրականացումն ապահովելու համար։ Նախատեսվող աշխատանքների ծավալի նվազեցմանն էապես օգնելու է թվայնացման գործընթացների ընդլայնումը,  որոնց ուղղություններն արդեն իսկ քարտեզագրվել են, և շուրջ մեկ տասնյակ գործառույթների թվայնացում նախատեսվում է ավարտել 2025 թվականի ավարտին: 

ԿԳՄՍ նախարարության համակարգմամբ իրականացվող գործընթացների արդյունքում դպրոցի մակարդակում հաստատության տնօրենը, մանկավարժական և վարչական անձնակազմը պատասխանատու են դպրոցների ամենօրյա կառավարման, կրթական ծրագրի արդյունավետ իրականացման համար: Այն ներառում է նաև անձնակազմի, սովորողների և ռեսուրսների կառավարումը, ինչպես նաև քաղաքականության և կանոնակարգերի ուսումնական գործընթացին համապատասխանության և կրթական ծրագրերի իրականացման ապահովումը:

Ուսուցիչների մասնագիտական զարգացմանն ուղղված ծրագրերի արդյունավետ կիրառումը հիմք կհանդիսանա կրթության մատչելիության և որակի ապահովման համար։ Պլանավորված որակյալ դասերի, սովորողներին տրված ճիշտ հրահանգների, վերջինների ուսումնառության արդյունքների գնահատումը, սովորողների կրթական կարիքների բավարարման նպատակով համայնքի և ծնողների հետ համագործակցությունը,  կրթության առանձնահատուկ պայմանանների կարիք ունեցող սովորողների կրթության ճիշտ կազմակերպումը կարևոր նախադրյալ կդառնան սովորողների մոտ կարողունակությունների ձևավորման,  կրթության ռազմավարական նպատակների իրականացման համար:             

      Թեև թվայնացման գործըթնացը կնպաստի աշխատանքների ծավալի կրճատմանը, այնուամենայնիվ աշխատանքների ծավալի շուրջ 10 անգամ ավելացումը ենթադրում է նաև   լրացուցիչ հաստիքների ավելացում՝ ԿԳՄՍ նախարարության հիմնական և աջակցող մասնագիտական կառուցվածքային  ստորաբաժանումներում, մասնավորապես, հանրակրթության, անձնակազմի կառավարման, իրավաբանական, ֆինասնաբյուջետային և հաշվապահական հաշվառման վարչություններում, ինչպես նաև կազմակերպատնտեսական և աջակցող այլ վարչություններում:

ՀՀ-ում հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների կենտրոնացված կառավարումը մեկ լիազոր մարմնի՝ ԿԳՄՍ նախարարության կողմից նախատեսում է գործառույթների միասնական և համալիր փոխազդեցություն պետական, տարածքային և տեղական մակարդակներում՝ ուղղված որակյալ կրթություն ապահովելուն և սովորողների կրթական կարիքները բավարարելուն, ինչն էլ կարևոր խթան կհանդիսանա մարդկային կապիտալի զարգացման առումով:  

    ԿԳՄՍ նախարարությունը՝ որպես լիազոր մարմին, ուսումնական հաստատությունների գործունեության, կրթական տարբեր աստիճաններում ներդրված ծրագրերի, մշակված քաղաքականության իրականացման ուղղությամբ կցուցաբերի միասնական մոտեցում, որը կիրականացնի Երևանի քաղաքապետարանի, մարզպետների աշխատակազմերի ոլորտային պատասխանատուների աջակցությամբ և անմիջական համագործակցությամբ:

  • Քննարկվել է

    13.01.2025 - 28.01.2025

  • Տեսակ

    Հրաման Որոշում

  • Ոլորտ

    Կրթություն և գիտություն

  • Նախարարություն

    Կրթության, գիտության,մշակույթի և սպորտի նախարարություն

Ուղարկել նամակ նախագծի հեղինակին

Ձեր ուղարկած առաջարկը կտեղադրվի կայքում 10 աշխ. օրվա ընթացքում

Չեղարկել

Դիտումներ` 1349

Տպել

Առաջարկներ`

Մարինա Աթաբեկյան

28.01.2025

Կներեք ,ես արդեն 8օր է նախագծի վերաբերյալ առաջարկ եմ գրել ,բայց չկա տեղադրված ։Միգուցե չի հասել։մեկ ժամից կփակվի քննարկումը։

Տիգրան Բաբախանյան

27.01.2025

Կառավարության որոշումով ի սկզբանե նախատեսված է եղել 2025-2030թթ ընթացքում կատարել ապակենտրոնացում, այսինքն հանրակրթական դպրոցները փոխանցել կառավարման համայնքներին։ Սակայն այս նախագծով հաշվի չի առնվում ՀՀ Կառավարության որոշումները, փոփոխություններ չեն կատարվում մի շարք կարգերում։ Հանրակրթական դպրոցը շատ նուրբ և զգայուն կառույց է, որի ոչ ճիշտ կառավարումը կարող է կրթությունը ենթարկել կոլապսի։ 1.ԿԳՄՍՆ-ն չի կարող կառավարել թվով 1350 դպրոցների և ֆիզիկական և մասնագիտական ուժի պակասի պատճառով։ Այն կբերի մի շարք խնդիրների հարցերին հրատապ լուծում տրվելու առումով ինքնուրույն և ճկունություն ցուցաբերելու առումով և այլն։ 2. Հանրակրթությունը բոլոր առումներով դիտարկել միասնական հարթակ, հաշվի չառնելով ռեգիոնալ առանձահատկությունները ՝ կբերի աշխատանքի որակի անկման։ 3. Կգնա համայնքի դեգրադացիա և անդունդ համայնք դպրոց հարաբերություններում։ 4. Եվրոպական շատ երկրներ ապակենտրոնացում է կատարում կառավարումը հանձնելով համայնքներին, որը չի ակնկալում ԿԳՄՍ-ի օրենքներին, կարգերին և կառավարության որոշումներին չենթարկվել, այն իրենից ներկայացնում է սինխրոն համագործակցված աշխատանք։ 5. Համայնքը ավելի լավ է պատկերացնում դպրոցի խնդիրները և լուծման ուղիները։ 6. Այս ամենին անցնելու համար պետք է հստակեցվի Համայնքի և ԿԳՄՍՆ-ի լիազորությունները։ 7. Անցումը կատարել պիլոտային փորձարկումներով։ 8. Այս նախագիծը չեղյալ է անում ՏԿԵՆ, ՀՀ Կառավարություն, Շվեդիա համատեղ իրականացվող ՍԱԼԱՐ ծրագիրը, որը տարիներ իրականացնում է դպրոցների ապակենտրոնացման համար տարվող աշխատանքներ։ 9.Հանրակրթական դպրոցներում թվայնացման հիմնական անհրաժեշտ ուղղությունները առկա են և նոր բաները կխաթարեն առանց այդ էլ ծանրաբեռնված ուսուցչի և կառավիրչների գործունեությունը։ 10. Առաջարկում եմ վերանայել նախագիծը, քանի որ այն մեծ բեռ է հանդիսանալու ԿԳՄՍ-ի համար, որը բերելու է հանրակրթության որակի անկման։ 11. Առաջարկում եմ սկսել քննարկումներ, որտեղ կներառվեն բոլոր շահագրգիռ կողմերը՝ ԿԳՄՍՆ, Կառավարություն, մարզպետարան, համայնքապետարան, դպրոցներ, կրթության փորձագետներ / ՀՀ և միջազգային/

Արմինե Հակոբյան

26.01.2025

Առաջարկում եմ կրթական բարեփոխումների ընթացքում հանրակրթական ուսումնական գործընթացներին և ծրագրերին վերաբերող փոփոխություններ կատարելիս ոչ թե փորձարկել որոշ դպրոցներում, այլ նախապես հանրակրթական դպրոցների ուսուցիչների մեծ մասին մասնակից դարձնել քննարկմանը, նոր միայն իրագործել: Շնորհակալություն:

Տեսնել ավելին