Հիշել նախագիծը

«Կարգավորման ազդեցության գնահատման ապակենտրոնացված համակարգի ներդրման հայեցակարգը հաստատելու մասին» ՀՀ կառավարության որոշման նախագիծ

75%25%

 

 

 

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ԿԱՐԳԱՎՈՐՄԱՆ ԱԶԴԵՑՈՒԹՅԱՆ ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ԱՊԱԿԵՆՏՐՈՆԱՑՎԱԾ ՀԱՄԱԿԱՐԳԻ ՆԵՐԴՐՄԱՆ ՀԱՅԵՑԱԿԱՐԳԸ

ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշման նախագծի

 

 

  1. Իրավական ակտի ընդունման անհրաժեշտությունը (նպատակը)

 

Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2019 թվականի փետրվարի 8-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության ծրագրի մասին» N 65-Ա որոշման հավելվածի 1-ին կետի 2-րդ ենթակետի համաձայն՝ ՀՀ կառավարության խնդիրներից է նաև  «կարգավորման ազդեցության գնահատման և վերլուծությունների վրա հիմնված քաղաքականության ապահովումը, մասնավորապես, ՀՀ կառավարության յուրաքանչյուր որոշում նախքան դրա կիրարկումն անցնելու է կարգավորման ազդեցության գնահատում, որը թույլ կտա նախապես հասկանալ այդ որոշումների ազդեցությունը միջնաժամկետ և երկարաժամկետ հեռանկարում՝ ընդհանուր տնտեսության և դրա առանձին ուղղությունների վրա»:

 

  1. Ընթացիկ իրավիճակը և խնդիրները

 

Հայաստանում կարգավորման ազդեցության գնահատման (այսուհետ՝ ԿԱԳ) իրավական հիմքը դրվել 2008 թվականին՝ «Իրավական ակտերի մասին» ՀՀ օրենքում իրավական ակտերի նախագծերի ազդեցության գնահատման աշխատանքների իրականացման պարտադիր պահանջի սահմանմամբ: Սույն դրույթն ուժի մեջ է մտել 2011 թվականի հունվարի 1-ից և գործել է մինչև 2018 թվականի ապրիլի 7-ը: Այդ ժամանակահատվածում ազդեցության գնահատում իրականացվում էր միայն օրենքների վերաբերյալ՝ 7 ոլորտներում 6 նախարարությունների կողմից:

Սակայն երկրում գործող ազդեցության գնահատման իրականացման համակարգը չէր ապահովում որակյալ և հիմնավորված ԿԱԳ վերլուծություն: Հաճախ չէր իրականացվում կարգավորման ազդեցության համապարփակ գնահատում, և նախագիծը մշակող մարմինն ազդեցության գնահատողից ստանում և իր նախագծին պարտադիր կցում էր ազդեցության գնահատման եզրակացությունները, որոնք հիմնականում ընդհանրական էին:

2018 թվականի մարտի 21-ին ընդունվել է «Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին» N ՀՕ-180-Ն օրենքը, որի 5-րդ հոդվածի 3-րդ մասի համաձայն՝ «Ըստ բնագավառների` կարգավորման ազդեցության գնահատման իրականացման կարգը, ժամկետները և դեպքերը, դրա արդյունքում տրվող եզրակացությանը ներկայացվող պահանջները սահմանում է Կառավարությունը»: Ներկայումս վերը նշված օրենքից բխող ԿԱԳ-ի իրականացման կարգ, ժամկետներ և դեպքեր, դրա արդյունքում տրվող եզրակացությանը ներկայացվող պահանջներ դեռևս սահմանված չեն:

  

 

  1. Կարգավորման նպատակը և բնույթը

 

Հայաստանի Հանրապետությունում կարգավորման ազդեցության գնահատման ապակենտրոնացված համակարգի ներդրման նպատակն է ԿԱԳ մեթոդաբանության կիրառությունը՝ որպես որակյալ իրավական ակտերի մշակման գործիք: Համապարփակ ԿԱԳ-ը ենթադրում է խնդրի վերհանում, սահմանում և հիմնավորում փաստերով, խնդրի պատճառահետևանքային կապերի բացահայտում, նպատակների սահմանում, խնդրի պատճառների վերացմանն կամ պատճառահետևանքային կապերի թուլացմանն ուղղված տարբերակների սահմանում, վերջիններիս ազդեցության որակական և քանակական գնահատում ու համադրման արդյունքում նախընտրելի տարբերակի ընտրություն:

  

  1. Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձինք

 

Կարգավորման ազդեցության գնահատման ապակենտրոնացված համակարգի ներդրման հայեցակարգը մշակվել է ՀՀ վարչապետի աշխատակազմի կողմից:

 

  1. Ակնկալվող արդյունքը

 

Հայաստանի Հանրապետությունում կարգավորման ազդեցության գնահատման ապակենտրոնացված համակարգի ներդրման արդյունքում կբարձրանա կայացվող որոշումների որակը, քանի որ պայմաններ կստեղծվեն երկրում փաստերի և վերլուծությունների վրա հիմնված արդյունավետ, որակյալ և թափանցիկ որոշումների ընդունման, ինչպես նաև որոշում կայացնողների հաշվետվողականության բարձրացման համար։ ԿԱԳ վերլուծության իրականացումը հնարավորություն կտա  նախապես հասկանալ այդ որոշումների ազդեցությունը միջնաժամկետ և երկարաժամկետ հեռանկարում՝ ընդհանուր տնտեսության, դրա առանձին ուղղությունների վրա, կապահովի շահառուների ներգրավվածությունը որոշումների կայացման գործընթացում։

  • Քննարկվել է

    29.08.2019 - 14.09.2019

  • Տեսակ

    Որոշում

  • Ոլորտ

    Հանրային կառավարում

  • Նախարարություն

    Վարչապետի աշխատակազմ

Ուղարկել նամակ նախագծի հեղինակին

Ձեր ուղարկած առաջարկը կտեղադրվի կայքում 10 աշխ. օրվա ընթացքում

Չեղարկել

Դիտումներ` 8285

Տպել

Առաջարկներ`

Արմեն Վարդանյան

03.09.2019

Որոշման նախագծի նախաբանում նշված Հայաստանի Հանրապետության կառավարության 2019 թվականի փետրվարի 8-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության ծրագրի մասին» N 65-Ա որոշման հավելվածի 1-ին կետի 2-րդ ենթակետը վերաբերվում է կառավարության խնդիրներից տնտեսական գործունեության հնարավորությունների ընդլայնմանը, մասնավորապես՝ սահմանված է պետական կարգավորումների առավելագույն պարզեցումը, դրանցով պայմանավորված բիզնեսի համար ժամանակային և ֆինանսական բեռի նվազեցումը, որն ուղղակի չի վերաբերում նախագծով հաստատվող <<Կարգավորման ազդեցության գնահատման ապակենտրոնացված համակարգ>>-ին կամ այդ համակարգի ներդրման հայեցակարգին, հետևաբար իրավական տեսանկյունից տեղին չէ ՀՀ կառավարության 2019թ 65-Ա որոշման հավելվածի 1-ին կետի 2-րդ ենթակետին հղումը, քանի որ հղում պետք է տալ ՀՀ կառավարությանը <<Կարգավորման ազդեցության գնահատման ապակենտրոնացված համակարգ>> հաստատելու մասին լիազորություն սահմանող իրավական հիմքին, հիմք ընդունելով ՀՀ սահմանադրության 6-րդ հոդվածի 1-ին և 2-րդ մասերը: <<Նորմատիվ իրավական ակտերի մասին>> ՀՀ օրենքի 5-րդ հոդվածի 3-րդ մասի համաձայն՝ ըստ բնագավառների` կարգավորման ազդեցության գնահատման իրականացման կարգը, ժամկետները և դեպքերը, դրա արդյունքում տրվող եզրակացությանը ներկայացվող պահանջները սահմանում է Կառավարությունը: Պետք է հաշվի առնել նաև, որ ՀՀ կառավարության 2009թ 921-Ն, 1021-Ն, 1104-Ն, 1159-Ն, 1205-Ն, 1237-Ն և 2010թ 18-Ն որոշումներով 7 ոլորտների համար հաստատված են նորմատիվ իրավական ակտերի նախագծերի համապատասխան բնագավառում կարգավորման ազդեցության գնահատման կարգերը, որոնց գործողությունն ուժի մեջ է: Այս տեսակետից պարզ չէ, թե ինչ է լինելու՝ նշված որոշումների պարագայում նախագծով առաջարկվող նոր հայեցակարգի կամ դրա հաստատման դեպքում: ՀՀ կառավարության նիստի 2011թ դեկտեմբերի 29-ի N 51 արձանագրության 16-րդ կետով հավանություն է տրվել ոչ միայն ՀՀ նորմատիվ իրավական ակտերի կարգավորման ազդեցության գնահատման համակարգի կատարելագործման հայեցակարգին, այլև այդ հայեցակարգի միջոցառումների իրականացման ժամանակացույցին՝ առանձին հավելվածներով, որտեղ արդենիսկ դրված է ոչ միայն կենտրոնացված, այլև ապակենտրոնացված ԿԱԳ համակարգի գաղափարը և իրագործման հնարավորություններն ու տեսլականը, իրականացման սխեմատիկ մեխանիզմները և միջոցառումները: Այս տեսակետից պարզ չէ, թե ինչ է լինելու վերը նշված հայեցակարգի հարցը և ճակատագիրը, արդյոք նախագծով առաջարկվող կարգավորման ազդեցության գնահատման ապակենտրոնացված համակարգի ներդրման հայեցակարգը չի կրկնորդում կամ չի հակասում վերը նշված արձանագրությամբ հավանության արժանացած հայեցակարգին և միջոցառումներին:

Տեսնել ավելին