Հիշել նախագիծը
Լրամշակման փուլում է
<ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԸՆՏԱՆԵԿԱՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԾԻ> ՀՀ ՕՐԵՆՔԻ ՆԱԽԱԳԻԾ
-
2 - Կողմ
-
0 - Դեմ
Ամփոփաթերթում ներառվում են նախագծի վերաբերյալ ներկայացված բոլոր բովանդակային առաջարկությունները, առցանց գրվածները` 2 աշխատանքային օրվա, էլ. փոստով ուղարկվածները` 10 աշխատանքային օրվա ընթացքում
h/h | Առաջարկության հեղինակը, ստացման ամսաթիվը | Առաջարկության բովանդակությունը | Եզրակացություն | Կատարված փոփոխությունը |
---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |
1 | Karine Badalyan 21.07.2021 23:35:40 | 1. 134.1 հոդվածի 1-ին կետում <<կարող է սահմանվել փաստացի խնամակալություն և հոգաբարձություն>> բառերից հետո առաջարկում եմ ավելացնել՝ <<համաձայն սույն հոդվածի 2-րդ կետի>> բառերը։ 2-րդ կետից եզրակացնում ենք, որ մինչև փաստաթղթավորումը երեխան կարող է գտնվել միմիայն պետության խնամքի ներքո՝ այսինքն՝ աջակցության կամ խնամքի կենտրոնում կամ կարող է հանձնվել ճգնաժամային խնամատարության։ 2. Առաջարկում եմ 134․1 հոդվածի 2-րդ կետում <<փաստացի առանց ծնողական խնամքի>> բառերից հետո ավելացնել <<մնացած՝ այդ թվում ընկեցիկ >> բառերը։ | Առաջին առաջարկը չի ընդունվել, քանի որ առաջարկության հիմնավորումն առկա չէ և նման փոփոխությունը խնդրահարույց կլինի այն պարագաներում, երբ օրինակ երեխան փաստացի մնացել է առանց ծնողական խնամքի, սակայն գտնվում է իր կենսաբանական ընտանիքում՝ տատի և/կամ պապի խնամքի ներքո։ Սույն առաջարկության ընդունման պարագայում՝ ստացվում է, որ ցանկացած դեպքում մինչև փաստաթղթավորումը երեխաներին պետք է տանել աջակցության կամ խնամքի շուրջօրյա կենտրոններ կամ խնամատար ընտանիք, ինչը բնականաբար ընդունելի չէ ինչպես օրինակ վերը նշված դեպքում և չի բխում երեխայի շահից, այլ ուղղակիորեն հակասում է դրան։ Նախագծի ընդունման պարագայում՝ ոլորտային ենթաօրենսդրական համապատասխան իրավական ակտերում մանրամասնորեն անդրադարձ է կատարվելու երեխայի խնամքի կազմակերպման բոլոր ձևերին՝ բոլոր պարագաներում։ Երկրորդ առաջարկն ևս չի ընդունվել, քանի որ «փաստացի առանց ծնողական խնամքի մնացած» եզրույթն արդեն իսկ ներառում է նաև ընկեցիկ երեխաներին։ | |
2 | «Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների օրակարգ» ՀԿ 26.07.2021 03:51:39 | Նախագծի 4-րդ հոդվածի՝ ծնողական իրավունքների սահմանափակման վերաբերյալ կարգավորումը հակասում է Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների մասին կոնվենցիայի 5-րդ և 23-րդ հոդվածներին։ Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների մասին կոնվենցիայի 23-րդ հոդվածի 4-րդ մասի համաձայն՝ «ոչ մի դեպքում երեխան չպետք է բաժանվի ծնողներից երեխայի կամ ծնողներից մեկի կամ երկուսի հաշմանդամության պատճառով»։ Հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների հարցերով ՄԱԿ-ի կոմիտեն՝ հավասարության և անխտրականության մասին ընդհանուր մեկնաբանություն 6-ում (CRPD/C/GC/6) նշում է. «Հաշմանդամություն ունեցող ծնողները հաճախ դիտվում են որպես անկարող իրենց երեխաների մասին հոգ տանելու տեսանկյունից: Երեխային ծնողներից բաժանելը երեխայի կամ ծնողների կամ երկուսի հաշմանդամության հիմքով խտրականություն է և խախտում է 23-րդ հոդվածը»։ Կոմիտեն Հայաստանի նախնական զեկույցի վերաբերյալ եզրափակիչ դիտարկումներում (CRPD/C/ARM/CO/1) իր մտահոգությունն է հայտնել Ընտանեկան օրենսգրքի դրույթների վերաբերյալ, «որով տարբեր խանգարումներ ունեցող մարդիկ չեն կարող որդեգրել երեխաներ, ստանձնել ծնողական իրավունքներ, ինչպես նաև, որ այն խոչընդոտում է անգործունակ ճանաչված մարդկանց ամուսանանալ»։ Կոմիտեին մտահոգել է նաև այն, որ բացակայում են հաշմանդամություն ունեցող անձանց ընտանիքներին տրամադրվող ծառայությունները։ Կոմիտեն Հայաստանին առաջարկել է «ձեռնարկել միջոցներ (ներառյալ օրենսդրության ուժը կորցրած ճանաչելը), որոնք անհրաժեշտ են վերացնելու համար ամուսնության, ընտանիքի և ծնողական իրավունքների մասով խտրականությունը հաշմանդամություն ունեցող անձանց նկատմամբ»: Հաշվի առնելով փոփոխությունների այս հնարավորությունը՝ առաջարկում ենք նախագծից ոչ միայն հանել 4-րդ հոդվածի՝ խանգարման հիմքով սահմանափակում նախատեսող դրույթը, այլ նաև Ընտանեկան օրենսգիրքը կոնվենցիային համապատասխանեցնելու նպատակով վերանայել նախագիծը կամ լրացնել հաշմանդամություն ունեցող ծնողների նկատմամբ պետության պոզիտիվ պարտավորությունների վերաբերյալ դրույթներով։ | Առաջարկությունը չի ընդունվել, քանի որ առաջարկի նախագծի հեղինակի կողմից կատարվել է վերացական մեկնաբանություն, քանի որ նախագծով հաշմանդամությունը չի ընկալվում անկարողություն և 4-րդ հոդվածով սահմանվում է, որ ծնողական իրավունքների սահմանափակում կարող է կիրառվել այն դեպքում, երբ ծնողն անկարող է կատարել իր ծնողական պարտականությունները կամ վտանգում է երեխայի ֆիզիկական կամ հոգեկան առողջությունը և մտավոր զարգացումը հոգեկան, մտավոր կամ նյարդային առողջության խնդիրներ ունենալու պատճառով։ Այսինքն՝ 1 - դա թողնված է դատարանի հայեցողության 2 - սահմանափակումը չի կրում պարտադիր բնույթ, այլ հայեցողական է՝ ելնելով կոնկրետ դեպքից և գնահատելով երեխայի լավագույն շահը 3 - ծնողը չի զրկվում ծնողական իրավունքից, ինչպես ներկայիս գործող տարբերակն է նախատեսում, այլ սահմանափակվում են նրա ծնողական իրավունքները, քանի որ այդ անձը վտանգում էերեխայի ֆիզիկական կամ հոգեկան առողջությունը և մտավոր զարգացումը, 4 - այս հոդվածում չի նշվում հաշմանդամություն բառը և նույնացնել հաշմանդամությունը հոգեկան, մտավոր կամ նյարդային առողջության խնդիրներ ունենալու հետ անթույլատրելի է: Օրինակ, պաթոլոգիկ ալկոհոլամոլությունը, մանիակալ-դեպրեսիվ պսիխոզը և այլն | |
3 | Խտրականության դեմ պայքարի և հանուն հավասարության կոալիցիա ՀԿ 26.07.2021 19:24:47 | Նախագծի 4-րդ հոդվածում առաջարկվող փոփոխությունները թեև մեկ քայլ առաջ են գործող իրավակարգավորման համեմատ, սակայն խտրական են այնքանով, որ ծնողական իրավունքների սահմանափակումը ծնողական պարտականությունները կատարելու անկարողության կամ երեխայի ֆիզիկական կամ հոգեկան առողջությունը և մտավոր զարգացումը վտանգելու հիմքով կապում են անձի՝ ալկոհոլից կամ թմրանյութերից մշտական կախվածության և հոգեկան, մտավոր կամ նյարդային առողջության խնդիրներ ունենալու հետ։ Այսպիսով, անձի հոգեկան և ֆիզիկական առողջությունը ներկայացվում է որպես ծնողական իրավունքների սահմանափակման հիմք, ինչը հակասում է ՄԱԿ-ի հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների մասին կոնվեցիայով ստանձնած ՀՀ պարտավորություններին (տես՝ https://www.ohchr.org/Documents/Issues/Disability/SDG-CRPD-Resource/IndicatorsPDF/article-23-indicators-en.pdf) և ՄԻԵԴ նախադեպային իրավունքից (տես՝ մասնավորապես CÎNȚA v. ROMANIA գործով ՄԻԵԴ որոշումը)։ Հաշվի առնելով նաև ՀՀ առկա համակարգային խնդիրները երեխայի լավագույն շահը որոշելու, խնամակալության և հոգաբարձության մարմինների աշխատանքի և հոգեսոցիալական հաշմանդամություն ունեցող անձանց աջակցության առումով, առաջարկում ենք․ Նախագծի 4-րդ հոդվածից հանել "1) ալկոհոլից կամ թմրանյութերից մշտական կախվածության պատճառով, 2) հոգեկան, մտավոր կամ նյարդային առողջության խնդիրներ ունենալու պատճառով։" նախադասությունը։ | Առաջարկությունը չի ընդունվել, քանի որ առաջարկի նախագծի հեղինակի կողմից կատարվել է վերացական մեկնաբանություն, քանի որ նախագծով հաշմանդամությունը չի ընկալվում անկարողություն և 4-րդ հոդվածով սահմանվում է, որ ծնողական իրավունքների սահմանափակում կարող է կիրառվել այն դեպքում, երբ ծնողն անկարող է կատարել իր ծնողական պարտականությունները կամ վտանգում է երեխայի ֆիզիկական կամ հոգեկան առողջությունը և մտավոր զարգացումը հոգեկան, մտավոր կամ նյարդային առողջության խնդիրներ ունենալու պատճառով։ Այսինքն՝ 1 - դա թողնված է դատարանի հայեցողության 2 - սահմանափակումը չի կրում պարտադիր բնույթ, այլ հայեցողական է՝ ելնելով կոնկրետ դեպքից և գնահատելով երեխայի լավագույն շահը 3 - ծնողը չի զրկվում ծնողական իրավունքից, ինչպես ներկայիս գործող տարբերակն է նախատեսում, այլ սահմանափակվում են նրա ծնողական իրավունքները, քանի որ այդ անձը վտանգում էերեխայի ֆիզիկական կամ հոգեկան առողջությունը և մտավոր զարգացումը, 4 - այս հոդվածում չի նշվում հաշմանդամություն բառը և նույնացնել հաշմանդամությունը հոգեկան, մտավոր կամ նյարդային առողջության խնդիրներ ունենալու հետ անթույլատրելի է: Օրինակ, պաթոլոգիկ ալկոհոլամոլությունը, մանիակալ-դեպրեսիվ պսիխոզը և այլն |