Հիշել նախագիծը

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐԿԱՅԻՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԵՎ ՓՈՓՈԽՈՒԹՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հիմնավորում

«Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում լրացումներ և փոփոխություններ կատարելու մասին» ՀՀ օրենքի նախագծի վերաբերյալ

 1.Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը (նպատակը). Նախագծի նպատակը մաս­նա­գիտական աշխատանք­ների կատարումը և ծառա­յությունների մատուցումը հարկման հատուկ համա­կար­գերից հարկման ընդհանուր համակարգ տեղափոխելն է:

2.Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա խնդիրները. Կառա­վա­րության կողմից իրականացվող քաղաքականությունն ուղղված է հարկ­ման հատուկ համա­կար­գերի կիրառության շրջանակի կրճատմանը: Այս քաղա­­քա­կա­­նության իրականաց­ման ուղղու­թյուններից է մասնագիտական բնույթ ունեցող աշխատանքների կատարումը և ծառա­յու­­թյուն­ների մատուցումը հարկ­­ման հատուկ համակարգերից դուրս բերելը: Այս առու­մով, առաջին փուլի օրենսդրական փոփոխություններն արդեն իսկ կատար­ել են, որոնք ուժի մեջ են մտնելու 2025 թվականի հունվարի 1-ից: Խոսքը փաստաբանական և նոտարական գոր­ծու­նեու­թյունը հարկման ընդհանուր համակարգ տեղափոխելու մասին է:

Խնդիրն այն է, որ առկա են մասնագիտական բնույթ ունեցող մի շարք այլ աշխա­տանք­ներ և ծառայություններ, որոնց հարկումը հարկման հատուկ համակարգերում դեռևս թույլա­տրված է: Այս առումով, հարկման հավասարության սկզբունքի ապահովումը ենթադրում է, որ մասնագիտական բնույթ ունեցող այդ աշխատանքների և ծառայությունների հարկումը նույն­պես պետք է տեղափոխել հարկման ընդհանուր համակարգ: Բացի այդ, հատկանշական է նաև այն, որ նախագծով ներկայացված մասնագիտական բնույթ ունեցող ծառայությունների գծով հարկման ընդհանուր համակարգի և շրջանառության հարկի համակարգում հարկային բեռի ուսումնասիրությունները ցույց են տալիս, որ հարկային բեռը շրջանառության հարկի համակարգում գործող տնտեսավարող սուբյեկտների մոտ գործունեության գրեթե բոլոր տեսակ­ների մասով էականորեն ցածր է հարկման ընդհանուր համակարգում առկա հար­կա­յին բեռից: Օրինակ՝ «F41. Շենքերի շինա­րա­րու­­թյուն» հատվածում ներառվող գոր­ծու­նեու­թյան տեսակ­ների մասով հարկային բեռը 2023 թվականի համար շրջանառության հարկի համա­կար­գում 2.4 անգամ ցածր է հարկման ընդհանուր համակարգում առկա հար­կա­յին բեռից, կամ «М69. Իրա­վա­բա­­նական և հաշ­վա­պա­հա­կան գոր­ծու­նեու­թյուն» հատ­վա­ծում ներառվող գոր­ծունեության տեսակ­­ների մասով հարկային բեռը 2023 թվականի համար  շրջա­նառության հարկի համակարգում 3.2 անգամ ցածր է հարկման ընդհանուր համա­կար­գում առկա հարկային բեռից:

3.Առկա խնդիրների առաջարկվող լուծումները. Նախագծով առաջարկվում է մի շարք մասնագիտական աշխատանքների և ծառայությունների հարկումը տեղափոխել հարկման ընդ­­հանուր համակարգ: Մաս­նա­վո­րապես, առա­ջարկվում է սահմանափակել շրջանառության հարկի և միկրո­­­­ձեռնարկատիրության համակարգերում գործունեության հետևյալ տեսակ­­­ների կազմա­կերպումը. Հայաստանի Հանրապետությունում կիրառվող՝ տնտեսական գործու­նեու­­թյան տեսակների դասա­­­­կարգչի՝

  • «F (ԷՖ) Շինարարություն» հատվածում ներառվող՝ «41. Շենքերի շինա­րա­րու­­թյուն», «42. Քաղաքացիական շինարարություն», «43. Մասնագիտացված շինա­րա­րա­կան գոր­ծու­նեու­թյունը»,
  • «L ԷԼ Անշարժ գույքի հետ կապված գործունեություն» հատ­վա­ծում ներառվող 3 Անշարժ գույքի հետ գործառ­նու­թյուն­ներ վարձատրությամբ կամ պայմանագրային հիմուն­քով,
  • «M (ԷՄ) Մաս­նա­գի­տա­կան, գիտական և տեխ­նի­կա­կան գոր­ծու­նեու­թյուն» հատ­­­վա­ծում ներառվող՝ «69. Իրա­վա­բա­նական և հաշ­վա­պա­հա­կան գոր­ծու­նեու­թյունը», «70. Գլխա­մա­սային գրա­սենյակ­ների գոր­ծու­նեու­թյուն. Կառա­վար­ման հար­ցե­րով խորհրդատվա­­կան ծառա­­­­յությունները», «71. Ճարտարապետական և ճար­տա­րա­­գիտա­­կան գործունեություն. Տեխ­­­­­նիկական փոր­ձար­կումները և վերլուծությունները», «72. Գիտա­­կան հետազոտու­թյուն­ները և մշակումները», «73. Գովազդային գործունեությունը և շուկայի իրա­վիճակի հետա­զո­տու­­­թյունը», «74. Մաս­նա­գիտական, գիտական և տեխ­նի­կա­կան այլ գոր­­ծունեությունը», «75. Անասնաբուժական գոր­ծունեությունը»,
  • «Q (ՔՅՈՒ) Առողջա­­­պա­հու­­թյան և բնակչության սոցիալական սպա­սարկում» հատ­վա­ծում ներառվող՝ «86. Առողջա­­­պա­հությունը», «87. Բնակչության սոցիա­լա­կան սպասարկում կա­­ցու­թյան ապա­­հով­­մամբ» և «88. Սոցիալական սպասարկում առանց կացության ապա­հով­ման» գործունեությունը:

Միաժամանակ, առա­ջարկվում է սահմանափակել միկրո­­­­ձեռնարկատիրության համա­կար­գում միջմարզային, ներ­մար­զա­յին երթուղու շահագործման կամ ավտոբուսներով (միկ­րոավ­­տո­բուս­նե­րով) ուղևորա­փո­խադրումների կազմակերպման գործունեության իրա­կա­նա­ցումը։

4.Կարգավորման առարկան. Նախագծի կարգավորման առարկան շրջանառության հարկի և միկրոձեռնարկատիրության հարկման համակարգերի ընդգրկման շրջանակն է:

5.Նախագծի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները և անձինք. Նախա­­գիծը մշակվել է ՀՀ ֆինանսների նախարարության կող­­մից:

6.Իրավական ակտի կիրառման դեպքում ակնկալվող արդյունքը. Նախագծի ընդուն­­­­­­­­­­­­­ման արդ­յուն­­քում ակնկալվում է արգելել մասնագիտական աշխատանքների կատար­ման և ծառա­յությունների մատուցման կազմակերպումը շրջանառության հարկի կամ միկրոձեռնար­կա­տիրության հարկման համա­կար­գերում:

       Միաժամանակ, նախագծի ընդունումը լրացուցիչ ֆինանսական միջոցների անհրա­ժեշ­տու­թյուն չի պահանջում, իսկ դրա ընդուն­­մամբ պայմանավորված՝ պետական բյուջեի եկա­մուտների տարեկան աճը ԱԱՀ-ի և շահութահարկի գծով գնահատվում է շուրջ 13 մլրդ դրամ:

7.Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ. Հայաստանի վերափոխման ռազ­մա­վա­րություն 2050, Կառավարության 2021-2026թթ. ծրագիր, ոլորտային և/կամ այլ ռազ­մա­վա­րություններ

Նախագիծը բխում է Կառավարության 2021-2026 թվականների ծրագրի 6.8-րդ «Հար­կա­­­բյու­ջետային քաղաքականություն» մասով սահմանված քաղաքականության ուղղու­թյուն­նե­րից, ըստ որի՝ հարկման համակարգում հարկային բեռի արդարացի և հավասար բաշ­խումն ապա­հովելու նպատակով, ինչպես նաև ստորին մակարդակում գտնվող հարկման համա­­կար­գերում արհեստականորեն տեղավորվելու և այդ կերպ հարկերի վճարումից խուսա­փելու, հարկ­ման տարբեր համակարգերի միջև արհեստական գործարքների իրա­կա­նաց­մամբ հար­կա­յին պլանավորման և գործարքների փաստաթղթավորման շղթայի ամբողջա­կա­նու­թյան խաթար­ման ռիսկերը նվազեցնելու նպատակով հարկման տարբեր համակարգերի միջև սահ­մանվելու է համադրելի և արդարացի հարկային բեռ:

  • Քննարկվել է

    06.09.2024 - 27.09.2024

  • Տեսակ

    Օրենք

  • Ոլորտ

    Ֆինանսական

Ուղարկել նամակ նախագծի հեղինակին

Ձեր ուղարկած առաջարկը կտեղադրվի կայքում 10 աշխ. օրվա ընթացքում

Չեղարկել

Դիտումներ` 9975

Տպել

Առաջարկներ`

"ԸԴՎԱՅԶ բիզնես և իրավաբանական խորհրդատվություն" ՍՊԸ

27.09.2024

Նախագիծը չի բխում հայտարարված նպատակից (հարկային բեռի համահարթեցում), և ունենալու է խտրական բացասական ազդեցություն գերփոքր ու փոքր բիզնեսի համար (որպես հարկատու), ինչպես նաև դատական ու վարչական ներկայացուցչության ծառայությունների ու ա․ձ․ հաշվապահների ծառայությունների սպառողների (որպես սպառող) համար։ Այսպես, փոքր ու գերփորք բիզնեսը գրեթե չունի ԱԱՀ-ով ձեռքբերումներ ու ծախսեր, և իրենց համար հարկային բեռը շրջանառության հարկի համեմատ կաճի ոչ թե 2,5-3,2 անգամ (որը ԱԱՀ դաշտում գործող միջին ու խոշոր բիզնեսներին արդյունավետ դրույքաչափն է), այլ առնվազն 5-6 անգամ։ Այսինքն գործ կունենանք փոքր ու գերփորք բիզնեսի խտրական բարձր հարկման հետ (արդյունավետ դրույքաչափի առումով)։ Միաժամանակ, ֆիզիկական անձանց դատական ու վարչական ներկայացուցչություն իրականացնող փաստաբանները, փոքր ու գերփորք բիզնեսին սպասարկող հաշվապայները իրենց ծառայությունները ստիպված կլինեն թանկացնել առնվազն 25-30 տոկոսով (20 տոկոս ԱԱՀ, ու 5-10 տոկոս շահութահարկի գծով լրացուցիչ հարկային բեռին համարժեք), ինչը կհանգեցնի այս կենսական կարևորություն ունեցող ծառայությունների գնաճի առավել խոցելի խավերի ու բիզնեսների համար։ Հնարավոր լուծումներ՝ 1. Ընդհանուր հարկային դաշտ բերելու փոխարեն մասնագիտական ծառայությունների համար սահմանել շրջանառության հարկի 15 տոկոս դրույքաչափ։ Արդյունքում կապահովվի նպատակադրված համահարթեցումը, չի բարդանա վարչարարությունը, իսկ հարկային բեռը բացարձակ առումով չափավոր կաճի (կբացառվի խտրական բարձր հարկումը ԱԱՀ-ով ձեռքբերում ու նվազեցվող ծախս չունեցող փոքր ու գերփորք բիզնեսի մասով)։ 2. Ֆիզիկական անձանց ու փոքր ու գերփորք բիզնեսին փոքր բիզնեսների կողմից (օրինակ՝ մինչև 58 մլն շրջանառություն ունեցող) մատուցվող մասնագիտական ծառայությունները ազատել ԱԱՀ-ից, որի պարագայում կբացառվի նրանց համար այդ ծառայությունների էական գնաճը, իսկ շահութահարկի հաշվին նվազեցվող ծախս չունեցող փոքր ու գերփորք բիզնեսը ամեն դեպքում կսկվի վճարել ԱԱՀ դաշտում գործող բիզնեսի հետ ավելի համադրելի ծավալի հարկ։ 3. Կիրառել արդյունավետ հարկման շեմեր, այն է, սահմանել, որ ԱԱՀ ու շահութահարկի հանրագումարը չպետք է անցնի որոշակի ընդհանուր շեմը (օրինակ՝ 10 տոկոս մինչև 24 մլն շրջանառության մասով, 15 տոկոս մինչև 58 մլն շրջանառության մասով ու 20 տոկոս մինչև 115 մլն մասով)։

Ando Abrahamyan

26.09.2024

Բլոգերներին թողած, որ միլիարդներ են աշխատում, ընկել եք նորմալ մասնագետների հետևից՞

Աննա Խաչատրյան

26.09.2024

Ծառայություն մատուցողներին ԱԱՀ-ի դաշտ դանելը դա նույնն է, թե ինչ որ արհեստական միջամտությամբ բիզնեսը ոչնչացնեք։ Ու ենթադրվումէ, որ հատուկ եք անում...

Տեսնել ավելին