Add to favourites

Under development

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՏԱՐԱԾԱԿԱՆ ՏՎՅԱԼՆԵՐԻ ՈԼՈՐՏԻ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

62%38%

ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

«ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՏԱՐԱԾԱԿԱՆ ՏՎՅԱԼՆԵՐԻ ՈԼՈՐՏԻ ԶԱՐԳԱՑՄԱՆ ԾՐԱԳԻՐԸ ՀԱՍՏԱՏԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ ՈՐՈՇՄԱՆ ՆԱԽԱԳԾԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԱՆՀՐԱԺԵՇՏՈՒԹՅԱՆ

 

  1. Իրավական ակտի անհրաժեշտությունը

Հայաստանի Հանրապետությունում տարածական տվյալների ոլորտի համակարգված զարգացումը հանդիսանում է ռազմավարական առաջնահերթություն՝ միտված պետության կայուն զարգացմանը և հնարավոր ռիսկերի արդյունավետ կառավարմանը: Չնայած վերջին տարիների զգալի առաջընթացին, մասնավորապես իրավական և ինստիտուցիոնալ շրջանակի զարգացման առումով, ոլորտը դեռևս բախվում է մի շարք մարտահրավերների: Առանցքային խնդիրներից է տվյալների փոխգործելիության բացակայությունը՝ պայմանավորված տարբեր կազմակերպությունների կողմից հավաքագրված տվյալների ստանդարտացման պակասով: Էական մարտահրավեր է նաև մասնագիտական կարողությունների զարգացման անհրաժեշտությունը: Ինստիտուցիոնալ մակարդակում առկա են համակարգման և հստակ դերաբաշխման խնդիրներ: Ֆինանսական և տեխնիկական ռեսուրսների սահմանափակումները նույնպես խոչընդոտում են համակարգի լիարժեք զարգացմանը: Առանձին խնդիր է նաև երկարաժամկետ ռազմավարական տեսլականի ձևավորման անհրաժեշտությունը: Վերը նշված մարտահրավերների և խնդիրների լուծումը հնարավոր է միայն հստակ և համակարգված միջոցառումների իրագործման շնորհիվ, վերջինիս իրավակարգավորման կարճաժամկետ և միջնաժամկետ ծրագրերի իրականացման համար անհրաժեշտ է նոր ռազմավարական ծրագրի (այսուհետև՝ Ծրագիր) մշակում և հաստատում:

Ծրագրի ընդունման արդյունքում ակնկալվում է ստեղծել մեկ միասնական թվային ենթակառուցվածք, որը կապահովի տարածական տվյալների ինտեգրում՝ միաժամանակ ապահովելով գործող համակարգի կայուն, անխափան և ճկուն աշխատանք: Ծրագիրը հնարավորություն կստեղծի տարածական տվյալների համակողմանի օգտագործման համար՝ աջակցելով դիմացկուն և կայուն պետության ձևավորմանը՝ բարելավելով տարածական տվյալների կառավարումը, տարածումը և օգտագործումը որոշումների կայացման գործընթացում:

Ծրագրի իրականացումը կնպաստի նաև տարածական տվյալների ոլորտի ինստիտուցիոնալ կառավարման համակարգի զարգացմանը, իրավական դաշտի կատարելագործմանը, ոչ թվային գործընթացների թվայնացմանը և Ազգային տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի ու պետական միասնական գեոպորտալի հնարավորությունների ընդլայնմանը: Սա իր հերթին կբարձրացնի պետական կառավարման արդյունավետությունը և կնպաստի երկրի անվտանգային մակարդակի բարձրացմանը:

  1. Կարգավորման հարաբերությունների ներկա վիճակը և առկա խնդիրները

Վերջին տարիներին Հայաստանի Հանրապետությունում տարածական տվյալների ոլորտը նշանակալի առաջընթաց է արձանագրել։ 2019 թվականից սկսած՝ ընդունվել են մի շարք կարևոր իրավական ակտեր, այդ թվում՝ «Ինտեգրված կադաստրի ստեղծման հայեցակարգը և հայեցակարգից բխող միջոցառումների ծրագիրը հաստատելու մասին» N 672-Լ որոշումը, իսկ հետագայում 2021 թվականին, ՀՀ կառավարության «Ինտեգրված կադաստրի ստեղծման ռազմավարական ծրագիրը հաստատելու մասին» N 505-Լ որոշմամբ Կադաստրի կոմիտեն նախաձեռնեց ԱՏՏԵ-ի ներդրման աշխատանքները: 2023 թվականի հունվարի 17-ին ընդունվեցին «Տարածական տվյալների մասին» ՀՕ-21-Ն և «Գեոդեզիական և քարտեզագրական գործունեության մասին» ՀՕ-20-Ն օրենքները։ Ասիական զարգացման բանկի աջակցությամբ մշակվել և 2024 թվականին հաստատվել են տարածական տվյալների 12 ազգային ստանդարտներ։ 2022 թվականին գործարկվել է պետական միասնական գեոպորտալը (geoportal.am)՝ իր քարտեզագրական բաղադրիչով (maparmenia.am), որը ներառում է բազային քարտեզագրական շերտեր և արդեն իսկ գրանցել է տպավորիչ արդյունքներ՝ 2024 թվականին գրանցելով շուրջ 155,000 այց՝ 2023 թվականի 30,000-ի համեմատ։

Սակայն, չնայած արձանագրված առաջընթացին, ոլորտը դեռևս բախվում է մի շարք էական մարտահրավերների։ Առանցքային խնդիր է տվյալների փոխգործելիության բացակայությունը, որը պայմանավորված է տարբեր կազմակերպությունների կողմից հավաքագրված տվյալների ստանդարտացման պակասով։ Մասնագիտական կարողությունների զարգացման անհրաժեշտությունը նույնպես մնում է որպես էական մարտահրավեր, քանի որ շատ կազմակերպություններ և պետական մարմիններ դեռևս բավարար ծանոթ չեն
ԱՏՏԵ-ի հնարավորություններին։

Ինստիտուցիոնալ մակարդակում առկա են համակարգման և հստակ դերաբաշխման խնդիրներ։ Ֆինանսական և տեխնիկական ռեսուրսների սահմանափակումները խոչընդոտում են համակարգի լիարժեք զարգացմանը։ Թեև գիտահետազոտական և բարձրագույն ուսումնական հաստատություններում, ինչպես նաև մասնավոր կազմակերպություններում ոլորտը զարգանում է բարձր տեմպերով, այդ զարգացումը կրում է ոչ համակարգային բնույթ, իսկ մշակված տվյալները հաճախ դուրս են մնում ԱՏՏԵ-ից և հասանելի չեն դառնում հանրությանը և քաղաքականություն մշակողներին։

Հատուկ ուշադրություն է պահանջում ոլորտային մարմինների կողմից վարվող թեմատիկ-տարածական տվյալների շերտերի ստեղծումն ու շարունակական թարմացումը՝ ընդունված ստանդարտներին համապատասխան։ Տեխնոլոգիաների արագ զարգացման և շահառուների աճող պահանջների պայմաններում անհրաժեշտ է ապահովել ենթակառուցվածքի շարունակական զարգացման հնարավորությունը և ներդնել արդյունավետ մոտիվացիոն մեխանիզմներ։

Վերոնշյալ հարցերը ներկայումս որևէ իրավական ակտով ամբողջական չեն կարագավորվում, ՀՀ կառավարության 2021 թվականի ապրիլի 8-ի «Ինտեգրված կադաստրի ստեղծման ռազմավարական ծրագիրը հաստատելու մասին» N 505-Լ որոշմամբ հաստատված հիմնական միջոցառումները 2024 թվականի տարեվերջին ավարտվել են, իսկ մի քանիսի ավարտման վերջնաժամկետը նախատեսված է 2026 թվականը,  ուստի խիստ անհրաժեշտություն է առաջացել մշակել և հաստատել ՀՀ տարածական տվյալների ոլորտի զարգացման նոր  հնգամյա ծրագիր 2026-2030 թվականների համար:

  1. Իրավական ակտի ընդունման արդյունքում ակնկալվող արդյունքը

Կառավարության որոշմամբ կսահմանվի ՀՀ տարածական տվյալների ոլորտի զարգացման ծրագիրը: Իրավական ակտի ընդունման արդյունքում ապահովելու է ՀՀ-ում տարածական տվյալների ոլորտի համակողմանի զարգացում՝ ստեղծելով արդյունավետ ինստիտուցիոնալ կառավարման համակարգ և կատարելագործված իրավական դաշտ: Ծրագրի իրականացումը կհանգեցնի պետական և տեղական ինքնակառավարման մարմինների աշխատանքների թվայնացմանը, ինչպես նաև ԱՏՏԵ-ի և պետական միասնական գեոպորտալի հնարավորությունների ընդլայնմանը: Կապահովվի տարածական տվյալների բարձր որակ, ստանդարտացում և անվտանգություն՝ ժամանակակից տեխնոլոգիական լուծումների ներդրման միջոցով: Կստեղծվեն նախադրյալներ ռեգիոնալ և գլոբալ ԱՏՏԵ-ների հետ ինտեգրման համար, ինչպես նաև կբարելավվի տարածական և վիճակագրական տվյալների համադրման հնարավորությունը: Ծրագիրը կնպաստի ոլորտում մասնագիտական ներուժի զարգացմանը և կայուն ներհոսքի ապահովմանը: Արդյունքում կձևավորվի տարածական տվյալների հավաքման, մշակման, պահպանման և տարածման միասնական, թափանցիկ և արդյունավետ համակարգ, որը կծառայի երկրի սոցիալ-տնտեսական զարգացմանը, պետական կառավարման արդյունավետության բարձրացմանը և հակակոռուպցիոն քաղաքականության իրականացմանը:

  1. Լրացուցիչ ֆինանսական միջոցների անհրաժեշտության և պետական բյուջեի եկամուտներում և ծախսերում սպասվելիք փոփոխության մասին․

Ծրագրից բխող միջոցառումների համար նախատեսված ֆինասավորման չափը ներառված չէ Ծրագրի 12-րդ գլխում, քանի որ այն պահանջում է իրականացվող աշխատանքների վերաբերյալ մանրակրկիտ տեխնիկական առաջադրանքների կազմում, շուկայի ուսումնասիրություն, որոնք պետք է կատարվեն նաև ոլորտային լիազոր մարմինների հետ համատեղ, ինչը ժամանակատար և աշխատատար գործընթաց է, ուստի առաջարկում ենք ֆինասավորման չափը սահմանել հետագայում։

  1. Նախագծի մշակմանը ներգրավված մարմինները․

Նախագիծը մշակվել է Կադաստրի կոմիտեի կողմից:

  1. Կապը ռազմավարական փաստաթղթերի հետ.

Նախագիծը բխում է ՀՀ կառավարություն 2021 թվականի օգոստոսի 18-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության ծրագրի մասին» N 1363-Ա որոշմամբ հաստատված հավելվածի 6․5-րդ «Ազգային տարածական տվյալների ենթակառուցվածք» կետի, ՀՀ կառավարության 2019 թվականի մայիսի 23-ի «Ինտեգրված կադաստրի ստեղծման հայեցակարգը և հայեցակարգից բխող միջոցառումների ծրագիրը հաստատելու մասին» N 672-Լ և
ՀՀ կառավարության 2021 թվականի ապրիլի 8-ի «Ինտեգրված կադաստրի ստեղծման ռազմավարական ծրագիրը հաստատելու մասին» N 505-Լ որոշումներով հաստատված ոլորտային ռազմավարական փաստաթղթերի պահանջներից:

Տարածական տվյալների ոլորտի զարգացման ծրագիրն անմիջականորեն բխում է ՀՀ կառավարություն 2021 թվականի օգոստոսի 18-ի «Հայաստանի Հանրապետության կառավարության ծրագրի մասին» N 1363-Ա որոշմամբ հաստատված հավելվածի 6․5-րդ կետից, որով սահմանված է ազգային տարածական տվյալների ենթակառուցվածքի ստեղծման և կառավարման գործընթացում դրա ներդրման անհրաժեշտությունը։ Վերոգրյալ որոշման հավելվածի 6․5-րդ կետում նախանշված ռազմավարական նպատակադրումները՝ «ոլորտային կադաստրների տեղեկատվական բանկի ստեղծում, ազգային գեոպորտալի գործարկում և դրանց հասանելիության աստիճանակարգի սահմանում, համապատասխան ոլորտային կադաստրների ինտեգրում մեկ միասնական հարթակում», հանդիսանում են սույն ծրագրի հիմնական ուղենիշները։ Այս ռազմավարական նպատակադրումների իրագործման համար սույն Նախագիծը սահմանում է 2026-2030 թվականների համար նախատեսված հստակ գործողությունների և միջոցառումների ամբողջական շրջանակ։ Այն նախատեսում է ժամանակակից թվային տեխնոլոգիաների կիրառմամբ մեկ միասնական ենթակառուցվածքի ձևավորում, որը կապահովի տարածական տվյալների համակողմանի ինտեգրումը և փոխգործելիությունը, ինչպես նաև համակարգի կայուն, անխափան ու ճկուն աշխատանքը՝ միտված պետության կայուն զարգացմանը, հանրային ծառայությունների որակի բարձրացմանը և հնարավոր ռիսկերի արդյունավետ կառավարմանը:

 

  • Discussed

    21.02.2025 - 09.03.2025

  • Type

    Decision

  • Area

    Cadastre

  • Ministry

    Committee of Cadastre

Send a letter to the draft author

Your suggestion will be posted on the site within 10 working days

Cancel

Views 931

Print