Add to favourites

«Հայաստանի Հանրապետության հարկային օրենսգրքում լրացումներ և փոփոխություններ կատարելու մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի նախագիծ

ՆԱԽԱԳԻԾ

 

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ

 ՕՐԵՆՔԸ
ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ՀԱՐԿԱՅԻՆ ՕՐԵՆՍԳՐՔՈՒՄ

ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԵՎ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

 

Հոդված 1. Հայաստանի Հանրապետության 2016 թվականի հոկտեմբերի 4-ի հարկային օրենսգրքի (այսուհետ՝ Օրենսգիրք) 4-րդ հոդվածում լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ 78-80-րդ կետեր.

«78) հարկային պլանավորման սխեմա (մեթոդ)` ցանկացած գործողություն, գործարք, գրավոր կամ բանավոր համաձայնություն, պայմանավորվածություն, ուղղակի կամ անուղղակի համաձայնեցված գործողություն կամ վարքագիծ, խոստում, ծրագիր կամ առաջարկություն, հարկային պարտավորության միտումնավոր և նպատակային ծրագրավորում (նախատեսում), գործողությունների հաջորդականություն, դրանց քայլերի, ձևերի, վայրի և (կամ) ժամկետի պլանավորում.

79) հարկային օգուտ` հարկային պարտավորության նվազում կամ հարկային պարտավորության կատարման ժամկետների հետաձգում կամ հարկման բազայի նվազում կամ դեբետային գումարների ավելացում կամ հարկային հաշվարկների ճշտման միջոցով միասնական հաշվի գումարի ավելացում.

80) հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահում՝ հարկային պլանավորման սխեմայի իրականացման և (կամ) հարկային սխեմայի մեջ այլ կերպ ընդգրկված լինելու արդյունքում հարկային օգուտի ստացում»:

Հոդված 2. Օրենսգրքի 30-րդ հոդվածի 2-րդ մասն ուժը կորցրած ճանաչել։

Հոդված 3. Օրենսգրքում լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ 30.1-ին հոդված.

«Հոդված 30.1. Հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահում

  1. Արգելվում է հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահումը։
  2. Հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման առկայությունը որոշելու նպատակով հարկային մարմինը պետք է իրականացնի հանգամանքների բազմակողմանի և լրիվ ուսումնասիրություն` հաշվի առնելով չարաշահման առկայությունը և (կամ) բացակայությունը հավաստող յուրաքանչյուր հանգամանք:
  3. Հարկ վճարողի հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման առկայությունը որոշելիս պետք է բացահայտվեն.
  • Այն ձևը, միջոցը, որով հարկային պլանավորման սխեման իրագործվել է:
  • Հարկային պլանավորման սխեմայի բովանդակությունը:
  • Հարկային պլանավորման սխեման կիրառելու ժամանակահատվածը:
  • Հարկային պլանավորման սխեմայի կիրառության արդյունքում ստացված կամ ակնկալվող հարկային օգուտը:

4․ Հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահումն առկա է, եթե հարկային պլանավորման սխեմայի իրականացման և (կամ) հարկային սխեմայի մեջ այլ կերպ ընդգրկված լինելու արդյունքում հարկ վճարողը ստացել է հարկային օգուտ:

5․ Հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման հանգամանքների բազմակողմանի և լրիվ ուսումնասիրությունը կարող է  կատարվել  կամերալ ուսումնասիրության կամ օպերատիվ հետախուզական միջոցառումների ընթացքում։

6․ Կամերալ ուսումնասիրության կամ օպերատիվ հետախուզական միջոցառումների ընթացքում կատարված ուսումնասիրության արդյունքներով հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման հանգամանքների հայտնաբերումը հիմք է թեմատիկ ուսումնասիրություն իրականացնելու համար: Թեմատիկ ուսումնասիրության արդյունքներով հարկ վճարողի կողմից հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման և վերջինիս հիմքով հարկային պարտավորությունների առաջադրման որոշումը (եզրակացությունը) ընդունում է հարկային մարմնի՝ ուսումնասիրություն իրականացնող կառուցվածքային ստորաբաժանման ղեկավարը: Այդ որոշումը կարող է ընդունվել ուսումնասիրությունը փաստացի սկսվելու օրվանից մինչև ուսումնասիրության ավարտի օրն ընկած ժամանակահատվածում, և հարկային պարտավորություններն առաջադրվում են թեմատիկ ուսումնասիրության արձանագրությամբ։

7․ Համալիր հարկային ստուգումների ընթացքում  հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման հանգամանքների հայտնաբերման դեպքում համալիր ստուգման արդյունքներով հարկ վճարողի կողմից հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման  և վերջինիս հիմքով հարկային պարտավորությունների առաջադրման  որոշումը (եզրակացությունը) ընդունում է հարկային մարմնի՝ համալիր հարկային ստուգում իրականացնող կառուցվածքային ստորաբաժանման ղեկավարը: Այդ որոշումը կարող է ընդունվել համալիր հարկային ստուգումը փաստացի սկսվելու օրվանից մինչև ստուգման ավարտի օրն ընկած ժամանակահատվածում, և հարկային պարտավորությունները առաջադրվում են համալիր հարկային ստուգման ակտով։

8․ Հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահումներ հայտնաբերելիս հարկային պարտավորությունները համալիր հարկային ստուգումների կամ թեմատիկ ուսումնասիրությունների արդյունքում առաջադրվում են այնպես, ինչպես կարող էին առաջանալ հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման բացակայության դեպքում:

9․ Հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման դեպքեր հայտնաբերելիս հարկային մարմինը կարող է պարտավորություններ առաջադրել կամ պարտավորությունները վերահաշվարկել հարկային պլանավորման  սխեմայում ընդգրկված բոլոր հարկ վճարողների գծով` յուրաքանչյուրին իր ստացած հարկային օգուտի մասով:

  1. Հարկային պլանավորման չարաշահման առկայության ուսումնասիրությունն սկսելու, ինչպես նաև համալիր հարկային ստուգման ընթացքում հարկային պլանավորման չարաշահման առկայությունը որոշելու համար կարող են հիմք հանդիսանալ հետևյալ հանգամանքները․
  • մեկ հարկային տարվա ընթացքում միմյանց միջև կատարվող գործարքների ծավալը

կազմում է հարկ վճարողների միջև կատարված գործարքների 50 տոկոս և ավելին․

  • մեկ հարկ վճարողի կողմից մյուս հարկ վճարողին վաճառած ապրանքների վաճառքի գներն էականորեն տարբերվում են նույն ժամանակահատվածում համանման գործունեություն իրականացնող հարկ վճարողների կողմից նույն կամ համանման ապրանքների վաճառքի գներից.
  • մեկ հարկ վճարողի կողմից մյուս հարկ վճարողի համար կատարված աշխատանքների կամ մատուցած ծառայությունների առևտրային վերադիրներն էականորեն տարբերվում են նույն ժամանակահատվածում համանման գործունեություն իրականացնող հարկ վճարողների կողմից կիրառվող վերադիրներից.
  • հատուկ հարկման համակարգում գործունեություն իրականացնող և բացառապես ծառայությունների մատուցմամբ զբաղվող հարկ վճարողների կողմից որևէ ամսում մատուցված ծառայությունների 50 տոկոս և ավելին բաժին է ընկնում միևնույն հարկ վճարողին: Սույն կետով նշվածը չի վերաբերում այն դեպքին, երբ ծառայությունը մատուցվել է «Գնումների մասին» Հայաստանի Հանրապետության օրենքի շրջանակներում և ծառայություն ստացողը նույն օրենքի իմաստով համարվել է պատվիրատու․
  • հատուկ հարկման համակարգում գործունեություն իրականացնող հարկ վճարողներից մեկի գործունեությունը դադարեցվել է և նույն հարկային տարվա ընթացքում նույն հասցեում նույն գործունեությունն է իրականացնում հատուկ հարկման համակարգում գործող մյուս հարկ վճարողը․
  • հարկ վճարողները հանդես են գալիս միևնույն ապրանքային նշանի կամ անհատականացման այլ միջոցի ներքո․
  • Օրենսգրքի 381-րդ հոդվածի 6-րդ մասով սահմանված՝ հսկիչ դրամարկղային մեքենայի կիրառությունը պարտադիր չլինելու դեպքում տեղադրված և կիրառվող հսկիչ դրամարկղային մեքենայի միջոցով շրջանառություն ունենալը․
  • որևէ ապրանքային շուկայում ունեցած մասնաբաժնի մեծությունը.
  • աշխատանքային կամ քաղաքացիաիրավական հարաբերությունները որպես ձեռնարկատիրական գործունեություն ներկայացնելը և ծառայություններ մատուցելը կամ աշխատանքներ կատարելը.
  • միևնույն առևտրի օբյեկտում տարբեր հարկ վճարողների կողմից նույն կամ համանման ձեռնարկատիրական գործունեություն իրականացնելը.
  • հարկ վճարողների գործադիր մարմնում, ինչպես նաև որպես կազմակերպության հիմնադիր՝ ընտանիքի անդամ հանդիսացող անձանց առկայությունը.
  • առկա է հարկ վճարողի (անձի) ազդեցությունն այլ հարկ վճարողի ֆինանսական և գործառնական քաղաքականության վրա՝ հսկողության, համատեղ հսկողության կամ այլ գործիքների միջոցով։ Նշված հանգամանքի համար կարող են էական նշանակություն ունենալ հարկ վճարողների ֆինանսական միջոցների (ակտիվների) ծագման աղբյուրը, դրանց փաստացի տնօրինումը և (կամ) հետագա օգտագործումը.
  • առկա է հարկ վճարողների միջև վարձու աշխատողների պարբերաբար տեղաշարժերի հանգամանքը:

Սույն մասի 2-րդ և 3-րդ կետերի իմաստով էականորեն տարբերվող են համարվում, եթե շեղումը կազմում է 5 տոկոս և ավելին:»:

Հոդված 4. Օրենսգրքի 254-րդ հոդվածի 3-րդ մասի 6-րդ կետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.

«6) Օրենսգրքի 30.1-ին հոդվածի համաձայն` հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահում կատարած  կազմակերպությունները, անհատ ձեռնարկատերերը և նոտարները՝ հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման հիմքով հարկային պարտավորություններ առաջադրող (վերահաշվարկող) համալիր հարկային ստուգման ակտի կամ թեմատիկ ուսումնասիրության արձանագրության կազմման օրը ներառող հարկային տարվա և այդ հարկային տարվան հաջորդող մեկ հարկային տարվա ընթացքում.»:

Հոդված 5 Օրենսգրքի 255-րդ հոդվածի`

1) 1-ին մասի մասի 5-րդ կետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.

«5) տեղի է ունեցել Օրենսգրքի 254-րդ հոդվածի 3-րդ մասի 6-րդ կետում նշված փաստը` հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման հիմքով հարկային պարտավորություններ առաջադրող (վերահաշվարկող) համալիր հարկային ստուգման ակտով կամ թեմատիկ ուսումնասիրության արձանագրությամբ նշված պահից, իսկ եթե հարկ վճարողը պետական գրանցում է ստացել կամ հաշվառվել է կամ որպես նոտար նշանակվել է ավելի ուշ, ապա պետական գրանցման կամ հաշվառման կամ որպես նոտար նշանակման օրվանից: Հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման հիմքով հարկային պարտավորություններ առաջադրող համալիր հարկային ստուգման ակտի կամ թեմատիկ ուսումնասիրության արձանագրության` դատական կարգով բողոքարկվելու դեպքում առևտրային կազմակերպությունները, անհատ ձեռնարկատերերը և նոտարները շարունակում են համարվել շրջանառության հարկ վճարողներ, իսկ նշված վարչական ակտերն անվավեր չճանաչելու վերաբերյալ դատարանի վճիռն ուժի մեջ մտնելու դեպքում հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահում կատարած առևտրային կազմակերպությունները, անհատ ձեռնարկատերերը և նոտարները դադարում են համարվել շրջանառության հարկ վճարողներ սույն կետով սահմանված ժամկետից»,

2) 2-րդ մասը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.

«2. Սույն հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ և 3-րդ կետերով սահմանված փաստերից որևէ մեկը տեղի ունենալու օրվանից, իսկ 1-ին մասի 5-րդ կետով սահմանված փաստը տեղի ունենալու դեպքում` համալիր հարկային ստուգման ակտի կամ թեմատիկ ուսումնասիրության արձանագրության կազմման օրվանից մինչև այդ օրվան հաջորդող 20-րդ օրը ներառյալ առևտրային կազմակերպությունը, անհատ ձեռնարկատերը կամ նոտարը հարկային մարմին է ներկայացնում հայտարարություն` նշելով շրջանառության հարկ վճարող համարվելուց դադարելու համապատասխան հիմքը և օրը:»:

Հոդված 6. Օրենսգրքի 267-րդ հոդվածի  5-րդ մասի 7-րդ կետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.

«7) Օրենսգրքի 30.1-ին հոդվածի համաձայն` հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահում կատարած  կազմակերպությունները և ֆիզիկական անձինք՝ հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման հիմքով հարկային պարտավորություններ առաջադրող (վերահաշվարկող) համալիր հարկային ստուգման ակտի կամ թեմատիկ ուսումնասիրության արձանագրության կազմման օրը ներառող հարկային տարվա և այդ հարկային տարվան հաջորդող մեկ հարկային տարվա ընթացքում»:

Հոդված 7 Օրենսգրքի 268-րդ հոդվածի 1-ին մասի մասի 5-րդ կետը շարադրել հետևյալ խմբագրությամբ.

«5) տեղի է ունեցել Օրենսգրքի 267-րդ հոդվածի 5-րդ մասի 7-րդ կետում նշված փաստը` հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման հիմքով հարկային պարտավորություններ առաջադրող (վերահաշվարկող)   համալիր հարկային ստուգման ակտով կամ թեմատիկ ուսումնասիրության արձանագրությամբ նշված պահից, իսկ եթե հարկ վճարողը պետական գրանցում է ստացել կամ հաշվառվել է կամ որպես նոտար նշանակվել է ավելի ուշ, ապա պետական գրանցման կամ հաշվառման կամ որպես նոտար նշանակման օրվանից: Հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման հիմքով հարկային պարտավորություններ առաջադրող համալիր հարկային ստուգման ակտի կամ թեմատիկ ուսումնասիրության արձանագրության` դատական կարգով բողոքարկվելու դեպքում առևտրային կազմակերպությունները և ֆիզիկական անձինք շարունակում են համարվել միկրոձեռնարկատիրության սուբյեկտներ, իսկ նշված վարչական ակտերն անվավեր չճանաչելու վերաբերյալ դատարանի վճիռն ուժի մեջ մտնելու դեպքում հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահում կատարած առևտրային կազմակերպությունները և ֆիզիկական անձինք դադարում են համարվել միկրոձեռնարկատիրության սուբյեկտներ սույն կետով սահմանված ժամկետից»:

Հոդված 8.  Օրենսգրքի 344-րդ հոդվածի 1-ին մասում լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ 7-րդ կետ.

«7) հարկային պլանավորման չարաշահման առկայությունը»:

Հոդված 9 Օրենսգրքի 349․1-ին հոդվածի 2-րդ մասում լրացնել հետևյալ բովանդակությամբ նոր նախադասություն.

«Թեմատիկ ուսումնասիրություն կարող է իրականացվել նաև Օրենսգրքի 30.1-ին հոդվածով սահմանված դեպքերում։»։

Հոդված 10.

1․ Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում 2024 թվականի հունվարի 1-ից և տարածվում է սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելուց հետո առաջացող հաշվետու ժամանակաշրջանների վրա:

2․ Մինչև սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելը  հարկային մարմնի ղեկավարի կողմից կայացված փոխկապակցված ճանաչելու որոշման հիմքով փոխկապակցված ճանաչված հարկ վճարողների՝  շրջանառության հարկ վճարող և միկրոձեռնարկատիրության սուբյեկտներ համարվելու իրավունքի սահամանափակումը կիրառվում է սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելու հարկային տարվա ընթացքում։

  • Discussed

    12.07.2023 - 27.07.2023

  • Type

    Law

  • Area

    State revenue

  • Ministry

    State Revenue Committee

Send a letter to the draft author

Your suggestion will be posted on the site within 10 working days

Cancel

Views 6934

Print

Related documents / links

Suggestions

Գայանե Հուսնունց

27.07.2023

Նախագծի 30․1-ին հոդվածի 3-րդ կետի 4-րդ ենթակետում նշել եք, որ հարկ վճարողի հարկային պլանավորման մեթոդների չարաշահման առկայությունը որոշելիս պետք է բացահայտվի հարկային պլանավորման սխեմայի կիրառության արդյունքում ստացված կամ ակնկալվող հարկային օգուտը։ Բայց լավ կլիներ հստակեցնեիք, որ հարկային պլանավորման մեթոդի չարաշահման բացահայտման դեպքում հարկային պարտավորություն առաջադրելիս հաշվի են առնվելու հարկային պլանավորման սխեմայի կիրառության արդյունքում միայն ստացված օգուտները, այլապես ենթադրելի օգուտները պարտավորությունների առաջադրման ժամանակ հաշվարկելը մեղմ ասած անհիմն է։

Մանուշակ Դալլաքյան

27.07.2023

Նախագծում մի քանի տերմիններ եք ներդրել, որոնք ոչ մի հստակեցում չունեն, օրինակ՝ 5% տոկոս և ավելի, անհատականացման այլ միջոց, մասնաբաժնի մեծություն, էական նշանակություն և այսպես չհստակեցված մտքերի և բառակապակցությունների շարան։ Բայց չէ որ շատ տնտեսվարողներ, համաձայն չլինելով գրվելիք ակտերի հետ, պետք է դիմեն դատարան։ Այս իրավիճակում դատավորները, չունենալով փորձագիտական կամ մասնագիտական շատ խորը գիտելիքներ, ինչպե՞ս են վճիռներ կայացելու անորոշության պայմաններում։ Չէ որ պետք է լինի հստակ թվային կամ քանակային մեծություն կամ հստակ արգելք կամ հստակ խախտում, որը հնարավոր կլինի փորձաքննության ենթարկել։

Tigran Ohanyan

27.07.2023

2002 թվականից Հայաստանում զբաղվում եմ ձեռնարկատիրական գործունեությամբ ու բազմիցս հանդիպել եմ ՊԵԿ-ի և Ֆինանսների նախարարության կողմից մշակված այնպիսի նախագծերի, որոնց դրույթներից շատերի պրակտիկայում կիրառումը շատ խնդրահարույց է եղել, գործարար համայնքը այս պարագայում վեր է ածվել փորձադաշտի։ Միայն գործարարներին է հայտնի է, թե ինչ ծախսեր են կրել, դատարաններում ինչ քաշքշուկների մեջ են եղել։ Ինչ վերաբերում է այս նախագծին, նշեմ, որ սա իմ հանդիպած ամենաանորոշ, ամենալղոզված, ամենառիսկային նախագիծն է։ Առաջին անգամ եմ այս հարթակում կարծիքս հայտնում, բայց ուզում եմ ԱԺ հարգարժան պատգամավորների ուշադրությունը այս նախագիծը քվեարկելուց առաջ մի պահ սևեռեմ ներքոնշալ դեպքերին։ Ոնց հասկանում եմ մեր վերջին հույսն են, եթե իհարկե այս հարթակի քվեարակությունը օրենսդիր մարմնի համար ինչ որ նշանակություն ունի։ Հերթով անդրադառնամ նախագծի 10-րդ մասի ենթակետերին․ 1.Կազմակերպությունը մատուցում է ծառայություններ, աշխատում է մեծաքանակ հաճախորդների հետ, բայց օրինակ մի տնտեսվարողի հետ ունի ավելի շատ գործարքներ, որը իր գործարքների քանակի մեջ կազմում է 70 տոկոս։ Բացի անտրամաբանական ձևակերպումից, հստակ չէ նաև, թե նախագծի 10-րդ մասի 1-ին կետում նշված գործարքների քանակ եզրույթը վերաբերում է դուրս գրված հաշիվների քանակին, թե գործարքների գումարային մեծությանը։ Բայցևանյպես այս կետի մասով նշեմ, որ յուրաքանչյուր տնտեսվարող կարող է ունենալ այնպիսի հաճախորդ կամ մատակարար, որոնց հետ գործարքները մյուսների համեմատ ավելի շատ են։ 2.Գաղտնիք չէ, որ տնտեսվարողների մեծամասնությունը հավատարիմ հաճախորդների համար կամ հաճախորդ ներգրավելու նպատակով կիրառում է զեղչեր։ Նշանակում է, եթե տնտեսվարողը իր հաճախորդներից 20-ի համար կիրառի 20 տոկոս զեղչ, նրանց կներգրավի հարկային պլանավորման սխեմայու՞մ։ Ընդ որում մեծ և լայնամասշտաբ զեղչեր են կիրառվում որոշ մեծածախ առևտրի կետերում՝ կապված սեզոնային թարմացումների հետ։ 3.Առևտրային վերադիրների մասով նույն մոտեցումն է․հաճախորդների որոշակի խմբի համար վերադիրը կարող է լինել ավելի ցածր՝ մի քանի նախապայմաններով պայմանավորված՝ հավատարիմ հաճախորդ, մարքեթինգային արշավ և այլն։ 4.4-րդ ենթակետի մասով պատկերացնենք այսպիսի իրավիճակ․ թխվածքի արտադրությամբ զբաղվող տնտեսվարողը, կարողացել է սուպերմարկետների ցանցի հետ այնպես բանակցել, որ իր արտադրանքը 80 տոկոսը վաճառվելու է այդ ցանցի խանութներում, որն իր՝ շուկա մուտք գործելու համար համարվում է մեծ ձեռքբերում։ 5.Դիտարկենք իրավիճակ, երբ տնտեսվարողը, որն աշխատում է շրջանառության հարկով և չի գերազանցել շեմը, որոշակի պատճառներով դադարեցնում է գործունեությունը, և տվյալ տարածքի սեփականատերը տարածքը վարձակալությամբ կամ անհատույց տալիս է մեկ այլ տնտեսվարողի, որը նույնպես պետք է զբաղվի նույն գործունեությամբ և էլի շրջանառության հարկով։ Կետը կիրառելուց առաջ պետք է հստակեցնել, որ այն վերաբերում է նույն իրական շահառուն ունեցող տնտեսվարողներին, որոնք խուսափել են շեմը գերազանցելուց։ Թե չէ քանի «անմեղ զոհ» կունենան վարչարարություն իրականացնողները, նույնիսկ սարսափում եմ պատկերացնել։ 6.Նույն ապրանքային նշանով աշխատող տնտեսվարողները, որոնք ֆրանչայզի պայմանագրով աշխատում են մեծ կազմակերությունների հետ, ինչպիսիք են «Սի Փի ԷՍ»-ը, «Վայլդբերիզ»-ը և այլն, փաստացի ասում եք, որ միմյանց հետ ներգրավված են հարկային պլանավորման սխեմայում և վերջնականապես Հայաստանում ջախջախում եք ֆրանչայզինգի մշակույթի մուտքը, որը դեռևս ձևավորման փուլում է։ Նույնիսկ չեմ ուզում անդրադառնալ անհատականացման այլ միջոց լղոզված տերմինին, որը կարող է լինել նաև վերանորոգման համար նույն հումքի օգտագործումը կամ նմանատիպ կահավորումը։ 7.7-րդ ենթակետը այսպես թե այնպես պատասխանատվություն է եթադրում և հասկանալի չէ, թե ինչ կապ ունի մեթոդի հետ։ 8.Առաջարկում եմ հասկանալի դարձնել էական մասնաբաժնի մեծությունը՝ 1%, 10%, 45%: Իրավակիրառ պրակտիկայում մաթեմատիկորեն կարելի է հաշվել և պնդել, որ այս կետը 1% մասնաբաժնին նույնպես վերաբերում է։ 9.IT ոլորտի մասնագետը, ով ունի որոշակի փորձ, չի ուզում աշխատել գործատուների ենթակայության տակ աշխատանքային գրաֆիկով, ենթարկվել գործատուի ներքին կանոնակարգերին, որոշում է գրանցվել որպես անհատ ձեռնարկատեր և իր ծառայությունները մատուցել ծառայությունների մատուցման պայմանագրով։ Հիմա քանի որ այս խեղճ ծրագրավորողը չի գերազանցել շրջանառության հարկի շեմը և աշխատում է շրջանառության հարկով, նրան համարելու եք հարկային պլանավորումը չարաշահած անձ։ Այս կետով փաստացի սահմանափակում եք աձի՝ ձեռնարկատիրությամբ զբաղվելու իրավունքը։ 10.Տնտեսվարողը սեփական խանութում զբաղվում է սննդամթերքի մանրածախ առևտրով։ Խանութի որոշակի հատված վարձակալությամբ տվել է մեկ այլ տնտեսվարողի՝ մսավաճառի, որի հետ չունի ընդհանուր տնտեսական շահ։ Խանութը առևտրի իրականացման վայր չէ, քանի որ 1-ից ավել անձանց չի տրամադրվել։ 11.Ընտանիքի անդամներից հայրը չորամրգեր արտադրող կազմակերպությունում է բաժնետեր և տնօրեն, իսկ որդին՝ դռներ արտադրող ընկերությունում։ Երկու կազմակերպություններն էլ բավարարում են շրջանառության հարկման համակարգում աշխատելու չափանիշներին և աշխատում են շրջանառության հարկով։ Սակայն մաթեմատիկորեն նրանց շրջանառությունների գումարը գերազանցում է շրջանառության հարկով աշխատելու համար սահմանված շեմը։ 12.Ֆիզիկական անձը հանդիսանում է երեք կազմակերպության բաժնետեր՝ 50%, 18% և 5% բաժնեմասերով։ Այս կազմակերպություններում ֆիզիկական անձը կատարել է ներդրումներ, այսինքն այս կազմակերպությունների ֆինանսական միջոցների ծագման աղբյուրներից մեկն է հանդիսանում, իր ներդրումների համամասնությամբ ստանում և տնօրինում է շահաբաժիններ։ 13.Փաստաբանական խոշոր կազմակերպությունը իր գործունեության ընթացքում պարբերաբար ավելի փոքր իրավաբանական կամ այլ նմանատիպ գրասենյակներից ներգրավում է լավագույն աշխատակիցներին՝ ավելի բարձր աշխատավարձով և մոտիվացիայով։ Եթե դիտարկենք քանակապես, 3 տարում փոքր փաստաբանական կազմակերպություններից ներգրավել է 30 աշխատակցի։ Սյս պարագայում ճիշտ կլիներ գոնե շեշտադրել նույն կամ նույնաբովանդակ գործառույթներ իրականացնող աշխատակիցներ, ընդ որում նույն հաճախորդներ սպասարկելու պարագայում։ Հնարավորինս ներկայացարեցի այնպիսի իրավիճակներ, որոնց համար 10-րդ մասի հանգամանքներից և ոչ մեկը կիրառելի և ընդունելի չէր։ Խնդրում եմ ասել, այս կետերից ո՞ր մեկում եք տեսնում հարկային պլանավորման մեթոդի չարաշահման սխեմա։

See more